אימון ריצה אישי

אימון ריצה אישיבין אם מתמידי הריצה הותיקים, או אלו שמעוניינים להתחיל להנחיל את ההרגל הנפלא הזה בחייהם, לא חשב לקחת אימון ריצה אישי. אימון ריצה אישי הוא חווית ריצה מסוג אחר, נעימה יותר וטובה יותר, הליווי צמוד יותר ובהתאמה גם התוצאות טובות יותר ומהירות יותר. אין כל ספק שתחום הריצה הוא תחום אשר פשוט עושה חשק להיכנס לעניינים. מי מאיתנו לא מכיר את התחושה שבתחילת אימון הריצה הראשון, כאשר הרגליים מעט כואבות, הנשימה הופכת כבדה עם כל קילומטר, המחשבות על להפסיק רצות בראש. זהו הרגע בדיוק בו אנו זקוקים להכוונה ולזריקת מוטיבציה, מה שאימון ריצה בהכרח יעניק לנו. על ידי אימון ריצה תוכלו לתרגל את אימון הריצה כמו שהוא באמת, לראות אותו בצורה אחרת, ליהנות ממנו משמעותית ולהגיע לתוצאות.

חשוב לדעת שבריצה, כמו בכל תחומי הספורט האחרים אבל בייחוד בריצה, חשובה מאד ההדרגתיות שבאימון לצד ההתמדה, שני אלו יחד ולחוד. באמצעות אימון ריצה אישי תוכלו לתת לשני אלו את המקום המדויק להם ולהתחיל להנחיל בהצלחה את אימוני הריצה בחייכם. את הכניסה בהדרגתיות לצד ההתמדה יש לעשות בליווי מאמן אישי, אשר יספק לכם את כל ההכוונה הדרושה ומצד שני, ידע לעורר בכם מוטיבציה כשצריך, מה שחשוב לא פחות ואף לעיתים יותר מהכל.

אימון ריצה אישי- כיצד נתחיל?

לפני שמתחילים, חשוב להכיר כמה נתונים טרם תחילת כל תהליך אימון ריצה. זאת על מנת להגיע בביטחה למקום אליו אתם שואפים. חשוב לזכור! לא ניתן, במטה קסם, להגיע לפוזיציה של אצן מנוסה בהושטת יד, מדובר בעבודה קשה, הדרגתית ותירגול מסיבי. על כן, יש לתת לגוף לעבור את התהליך שהוא צריך לעבור על מנת להגיע למקום מבטחים. ככל שלא תמהרו, תקשיבו לגוף ובייחוד למאמן האישי שלכם, תוכלו להגיע למקום הרצוי עליכם יותר בקלות ובמהירות. 

בתחילת כל תהליך אימון ריצה אישי המאמן האישי שלכם יכין אתכם לתקופת ההסתגלות הראשונה. את תקופה זו תוכלו לעבור בהנאה אמיתית אם רק תרצו בכך, ובעיקר אם תקשיבו היטב למאמן שלכן. בסופו של דבר, זה ישתלם, והתוצאות לא יאחרו להגיע, ואף מהר משחשבתם.

דבר נוסף, טרם תחילת כל תהליך אימון ריצה אישי, תצטרכו לרצות ולהיות מוכנים לשנות הרגלים. כאן נכנסים הרגלים כמו הרגלי תזונה, הרגלי עישון שיש למגר כליל או לפחות חלקית, הרגלי פעילות גופנית יומיומית ועוד. לצורך הדוגמה,תצטרכו להיות מוכנים לכך שדרושה מכם התמדה בת לפחות שניים- שלושה אימוני ריצה בשבוע לכל הפחות. לצד זאת, יש לשלב אימונים קצרים ופשוטים יותר כמו הליכות, מתיחות וכדומה. הכל כמובן, לפי הדרכת המאמן האישי שלכם.

טרם תחילת כל תהליך אימון ריצה אישי, ידריך אתכם המאמן האישי שלכם להיבדק על ידי רופא, ולבצע בדיקה ארגומטרית (אקג במאמץ). מטרתה של בדיקה זו היא לאשר לכם באופן סופי, בפן הבריאותי, שאכן מותר לכם לעסוק בספורט, בייחוד אינטנסיבי כמו אימון ריצה אישי.

קראו עוד: איך לבחור נעלי ריצה?

אימון ריצה אישי- היכונו היכונו!

בשעה טובה נרשמתם לתהליך אימון ריצה אישי והתחלתם לרוץ! כעת לפני תחילת התהליך עם המאמן האישי שלכם, חשוב מאד שתכירו מספר טיפים חשובים שיסייע לכם בתהליך. אותם כמובן תקבלו בהרחבה גם מהמאמן האישי שלכם. מטרתם של אלו להוביל אתכם בביטחה לדרך החדשה על מנת להגיע לתוצאות טובות ומהירות יותר.

תחילה, מזון. כולנו יודעים כמה מזון חשוב על מנת לספק לגופנו אנרגיה, ולצד זאת, טרם תחילת כל אימון ריצה אישי חשוב להקפיד שלא להאביס את הגוף יתר על המידה. וכן, שעל מ זון זה להיות נכון ומזין ובזמן הנכון שלפני האימון. על כן, ההמלצה היא לאכול דבר מזון קל, כשעה עד שעה וחצי לפני האימון. המלצות מעולות הן למשל בננה, אשר מעולה טרם האימון, חצי פיתה בתוספת סילאן או דבש, שני צנימי לחם מלא או לבן עם סילאן, דבש ומעט טחינה, שני תמרים עם חופן אגוזים וכדומה. בנוסף לכך, חשוב לשתות מים טרם האימון אך באיזון, ולא צמוד מדי לאימון.

טיפ נוסף וחשוב הוא להתחיל כל אימון בהליכה קלה, מה שכמובן יודרך בצורה הטובה ביותר על ידי המאמן האישי שלכם במהלך האימון. זיכרו, על מנת להרגיל את הגוף שלנו לרוץ, אנו צריכים להתחיל לאט אבל בטוח באמצעות הליכה נעימה וקלה. לאחר מכן, קצב הריצה האידיאלי הוא ריצה קלה ולא אינטנסיבית מדי, כלומר לא מלובה באנרגיה. זאת על מנת להרגיל את הגוף לרוץ, ועל כן יש לתת על כך דגש רחב. ההפסקות במהלך הריצה, אם ישנן כאלו, חייבות להיוית דינאמיות, כלומר ללא עצירות, ומהירות. לסיכום, ישנה חשיבות רבה לריצה קלה ולא מואצת מדי, על מנת לשמור על הגוף ועל הנפש ולהגיע לתוצאות טובות. בסיום האימון דאגו לעשות מתיחות, ישנה לכך חשיבות עליונה על מנת שתוכלו להמשיך בתהליך לאורך זמן ובהנאה. 

אימון ריצה אישי
אזורי התקשרות