אימון כושר אישי

אירובי למתחילים -רוצים להתחיל להתאמן? כל מה שכדאי וצריך לדעת על אירובי למתחילים

המדריך הבא מתאים לכל מי שעדיין לא מתאמן, אבל חולם לאמץ לעצמו אורח חיים בריא יותר, תזיזתי יותר, אנרגתי יותר. במדריך הקצר הבא נסביר לכם את מה שצריך וכדאי לדעת על אירובי למתחילים כדי שתוכלו להיכנס לכושר בלי להיפצע תוך התמדה בתהליך לאורך זמן. לפני שנתחיל, חשוב להבין כי פעילות אירובית היא כל דבר שבעצם מערב את מערכות כלי הדם, הנשימה והלב, זאת בכדי להעביר אנרגיה לכל השרירים, לזמן יחסית ארוך. יש מגוון רחב של פעילויות אירובית וכמו כן, לכל סוג, ניתן להתאים תכנית של אירובי למתחילים כמו הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה, ריקוד, זומבה ואפילו משחקי כדור. לפעילות אירובית יש המון יתרונות, שכן היא עוזרת לנו לשמור על משקל מאוזן, תורמת להפחתת הסיכון לחלות בסוגים שונים של מחלות כמו מחלות כלי דם, מחלות לב, סוכרת, לחץ דם גבוה ועוד.

אירובי למתחילים הכירו דופק מטרה

אחד המושגים הכי חשובים בהיבט של אירובי למתחילים הוא דופק מטרה. למעשה, פעילות באחוזים של בין 70-90 מדופק המטרה,מה שצריך וכדאי לדעת על אירובי למתחילים כדי שתוכלו להיכנס לכושר בלי להיפצע תוך התמדה בתהליך לאורך זמן. נחשבת לפעילות ברמת עצימות גבוהה עד גבוהה מאוד. לעומת זאת, פעילות באחוזים של בין 55-75 מדופק המטרה נחשבת לפעילות בעצימות נמוכה עד בינונית. כאשר אנחנו מבצעים פעילות גופנית אירובית, מה שבעצם קורה לנו בגוף הוא שכמות הדם שעוברת לשרירים עולה ואז קבוצות השרירים השונות בגוף שלנו מקבלות אנרגיה וחמצן. למעשה, ככל שהפעילות הגופנית האירובית שאנחנו מבצעים נעשית בעצימות יותר גבוהה, ככה פעילות הלב גוברת.

איך אבחר פעילות אירובית למתחילים ואיך אתמיד בזה לאורך זמן?

כאשר בוחרים פעילות אירובית למתחילים, יש כמה דברים שצריך להבין קודם כל. יש הבדל בין מתאמנים שכבר ביצעו פעילות גופנית כזו או אחרת, או באים מרקע של ספורט, לבין כאלה שאין להם שום רקע של ספורט, כלומר מתחילים ממש מ“אפס“. פעילות אירובית למתחילים, יש לבחור בהתאם לכמה מאפיינים:

פעילות אירובית למתחילים מה זה בכלל נותן?

אם אתם לא ממש יודעים את היתרונות של פעילות אירובית למתחילים, בהחלט כדאי להמשיך לקרוא. לא רק שפעילות אירובית למתחילים עוזרת לנו להפחית את הסיכוי ואף למנוע מחלות מסוגים שונים, היא גם תורמת במגוון היבטים רבים.

בנוסף, פעילות גופנית נותנת לנו סוג של מוטיבציה, היא משפרת את איכות החיים שלנו, מחזקת קשרים חברתיים ומצויינת לשמירה הן על הבריאות הפיזית והן הנפשית.

ועוד כמה טיפים הקשורים לפעילות גופנית למתחילים

לסיכום, אם אתם עדין לא מתאמנים, זה הזמן לאמץ לעצמכם פעילות אירובית למתחילים. תוכלו להצטרף לקבוצת ריצה, שחיה או הרשמה לקאנטרי/חדר הכושר הקרוב לביתכם. רעיונות אלו יתנו לכם המון מוטיבציה להתמיד בפעילות לאורך זמן.

Exit mobile version