איך מתמודדים עם כאבי גב תחתון?

באתם לעשות תנועה מסוימת, ופתאום הרגשתם כאבים עזים בגב התחתון? עליכם להבין כי מדובר על מצב שכיח מאוד שפוקד לא מעט אנשים. הנתונים מראים כי 80 אחוז מהציבור בעולם סובל או יסבול מכאבים בגב התחתון. המשמעות היא שקשה מאוד לחמוק מהעניין הזה, אך כמובן שאפשר להקל את המצב. כאבי גב תחתון הם כאבים שעלולים להביא איתם בעייתיות רבה, בטח כאשר תרצו להמשיך בשגרה. אז איך תוכלו לראות את ההקלה המיוחלת בכאבי הגב? יצאנו לבחון את העניין החשוב הזה. חזרנו אליכם עם כמה טיפים חשובים שאמורים לשנות את המצב כולו. אולי תוכלו לראות סוף כל סוף את האור בקצה המנהרה.

 

משככי כאבים להקלה בכאב

 

עוד לפני שתתחילו לחשוב על טיפולים מאומצים יהיה עליכם להשתמש במשככי כאבים בעת הצורך. כיום תוכלו למצוא משככי כאבים מיוחדים המיועדים לאנשים שסובלים מכאבי גב. כלומר משככי הכאבים האלה יכולים להביא איתם הקלה מיידית בכאב שמטריד אתכם לא מעט. ברגע שתשיגו הקלה בכאב תוכלו לחשוב בצורה מפוקחת על פתרון לטווח הרחוק. אורטופדים מומלצים יכולים לתת לכם הכוונה על משככי כאבים שאמורים לעזור. הכי חשוב שהכאב לא יהיה הפרמטר שינחה אתכם לעשות את הבחירה הסופית. עם הכאב תתקשו מאוד לראות את נקודת האור שבקרוב מאוד תמצאו פתרון קבוע.

 

מנוחה תימנע מהמצב להחמיר

 

עליכם לקחת בחשבון כי כל תנועה חריגה עלולה רק להפוך את המצב למסובך יותר. מהסיבה הזאת אנו מציעים לכם לקחת מנוחה מכל פעילות מאומצת שאותה אתם עושים. כל עוד אתם נמצאים בבית, תשתדלו לנוח כמה שרק אפשר. מעבר לכך, גם במקום העבודה תוכלו לשבת על כיסא עם תמיכה לגב. כל פתרון שנמצא בהישג יד מוטב כי תנצלו אותו כדי להקל באותם כאבי גב תחתון. אם תמשיכו בשגרת החיים הרגילה, המצב עלול רק להחמיר עוד יותר. לא תוכלו לראות מצב שבו ישנה הקלה בכאבים שמטרידים אתכם רבות.

 

הזמינו תור לאורטופד מומחה

 

אורטופדים מומלצים הם האנשים הנכונים שאמורים לסייע לכם לפתור את המצב. הרי אורטופד מומחה הוא איש מקצוע שמכיר את כל סוגי כאבי הגב. הוא יבחן את המצב מקרוב, ויבין בדיוק מהי הסיבה שבגללה הופיעו לכם כאבי הגב. מעבר לכך הוא ימצא את הפתרונות השונים שיהיו הכי נכונים לכם. נזכיר כי מה שנכון לאחרים לא בהכרח יהיה נכון גם במקרה האישי שלכם. אתם תרצו לדעת כי אתם מוצאים את הפתרון המושלם. כמובן שתמיד תוכלו להתייעץ עם מספר אורטופדים שונים על מנת לקבל מספר חוות דעת.

 

לא מחכים שהמצב יצא משליטה

 

הטעות הכי שכיחה היא להתמודד עם כאבי גב תחתון רק כאשר הם בלתי נסבלים. עם זאת ישנה חשיבות לגשת לרופא מוקדם ככל האפשר על מנת שתוכלו להשיג שליטה. אורטופדים מומלצים הם האנשים הנכונים שיכולים להראות לכם מה נכון לעשות בכל שלב ובכל מצב. לפיכך מוטב כי תפנו אליהם עוד כאשר הכאבים נמצאים בתחילת הדרך. כך תימנעו מעצמכם מצב שבו הכאב יהיה בלתי נסבל, והמצב עצמו יהיה לגמרי לא בשליטה. תמהרו לקבל את הטיפול ההולם שיהיה הכי מתאים לכם באופן אישי.

קרדיט תמונה: freepik
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.