אימון במזכרת בתיה

אימון במזכרת בתיהעולם הכושר הולך ומתפתח עם השנים. בשנים האחרונות, אימונים אישיים הפכו לנפוצים מאוד ויש לכך מספר סיבות. על אימון במזכרת בתיה, בדגש על אימונים אישיים נרחיב במאמר הבא. 

 

אימון במזכרת בתיה- מה זה אימון אישי?

אימון אישי הוא אימון שמועבר לכם בצורה פרטנית על ידי מאמן כושר אישי. באימון אישי, מאמן הכושר האישי יכין לכם תוכנית אימונים אישית שמתאימה לצרכים שלכם באופן אישי ולרמת הכושר והיכולות בה אתם נמצאים. במהלך האימון, מאמן הכושר ישנה את התרגילים כך שתתקדמו במהלך האימון ותפיקו את התוצאות המבוקשות. יש לקחת בחשבון שאימון אישי עלול לכלול קשיים מנטליים שונים כמו קושי, תחושת אי מסוגלות או שעמום. לכן המאמן האישי צריך להיות מודע לקשיים הללו ולפעול בהתאם כמו לדוגמא הורדת דרגת הקושי של התרגילים או גיוון התרגילים למניעת שעמום. 

אימון במזכרת בתיה- למי זה מתאים?

התשובה היא כל מי שרוצה להתאמן. אנשים שרוצים להתאמן ולהפיק תוצאות טובות, יצליחו בכך הרבה יותר אם יעשו זאת על ידי אימון אישי, במיוחד בצעדים הראשונים. 

למה זה חשוב?

קודם כל, אנשים שלא רגילים להתאמן יכולים לסבול מחוסר נוחות או כאבים במהלך האימון ולאחריו. במקרים מסוימים אתם יכולים אף להיפצע או לגרום לנזק לשרירים או לשלד לטווח הארוך. כאשר מתחילים להתאמן עם מאמן כושר אישי הוא יכווין אתכם לשיטות הטוב ביותר לביצוע האימון, ילמד אתכם לעשות חימום נכון לפני האימון ושחרור נכון לאחריו. כמו כן עם אימון אישי, המאמן יידע להתאים לכם תרגילים שמתאימים למצב הגופני שלכם, שלא יעמיסו על הגוף שלכם יותר מידי בהתחלה ולא יגרמו לכם פציעות. כמו כן, הוא יוכל להתאים לכם תרגילים שיעזרו לכם להפיק תוצאות באזורים המבוקשים.  

 

אימון במזכרת בתיה- מה ניתן להשיג עם אימונים אישיים?

אימון אישי מתבסס על כלל רכיבי הכושר הגופני.

  • שיפור הכושר האירובי- עם אימון אישי במזכרת בתיה ניתן לשפר את הכושר האירובי. כושר אירובי, או בשמו השני סיבולת לב ריאה, מתבצע על ידי מגוון פעילויות כמו הליכה, ריצה, קפיצה בחבל, רכיבה על אופניים, שחייה ועוד. 
  • שיפור הכושר השרירי- עם אימון אישי במזכרת בתיה ניתן לשפר את הכושר השלישי, להעלות מסת שריר, לשפר את סיבולת הכוח, כוח מירבי, כוח מתפרץ ועוד. שיפור הכושר השרירי מתבצע על ידי תרגילים שונים כמו TRX, גומיות כוח, משקולות חופשיים, בוסו ועוד.
  • שיפור הגמישות- על ידי אימון אישי במזכרת בתיה ניתן לשפר את הגמישות ולהגדיל את טווחי התנועה. שיפור הגמישות יתבצע על ידי תרגילי מתיחות שונים. 
  • שיפור היכולת העצבית שרירית- יכולות של קואורדינציה, שיווי משקל סטטי, שיווי משקל דינמי, זריזות, תחושת התנועה ועוד. 
  • טיפול בליקויי יציבה- על ידי אימון אישי במזכרת בתיה  ניתן לטפל בליקויי יציבה ולהקנות דפוסי יציבה ותנועה אופטימליים. 
  • עיצוב וחיטוב הגוף- עם אימון אישי במזכרת בתיה ניתן לעצב ולחטב את הגוף על ידי שיפור הכושר הגופני והיכולות הספורטיביות. 
  • חיזוק שרירי ליבה ולימוד שליטה מוטורית בשרירי הליבה. 
  • בריאות הגוף- בריאות ותוחלת חיים עלולות להיפגע מסיבות שונות כמו השמנת יתר או תת משקל. על ידי אימון אישי במזכרת בתיה ניתן להפחית את מסת השומן ולהעלות מסת שריר, להתאים תפריט תזונתי מתאים ולאמץ הרגלי אכילה נכונים. 
  • מבחינה פסיכולוגית, כאשר שומרים על אורח חיים בריא וספורטיבי, הדבר מוביל להעלאת הביטחון העצמי, לתחושת אושר, לסיפוק, להפחתת מתח נפשי ודיכאון, לשיפור השינה, שיפור מצב הרוח ועוד. 

 

קביעת מטרות עבור אימון אישיקביעת מטרות עבור אימון אישי במזכרת בתיה

קיימות מטרות אימון שונות ולעתים אף ניתן לקבוע מספר מטרות ביחד. יש לשים לב שהמטרות ריאליות ושניתן להשיג אותן. חשוב מאוד להתחשב בצרכים הבריאותיים של המתאמן. לעתים על המתאמן לעבור אבחון לפני שהמאמן יוכל להתאים לו תוכנית אימונים נכונה וריאלית. במהלך תקופת האימון חשוב שיתבצעו מבדקי יכולת בהן יקבעו האם המטרות הושגו. 

לדוגמא, יכולים להיות מתאמנים שהמטרה שלהם היא להוריד את אחוז השומן בגוף ולהעלות אחוזי שריר, יכולים להיות מתאמנים שהמטרה שלהם היא חיטוב ועיצוב הגוף, יכולים להיות מתאמנים שהמטרה שלהם היא לשפר הישגים בתחומים שונים כמו לדוגמא צעירים שמתאמנים במיוחד למבחנים של הצבא או ליחידות ביטחון שונות המחייבות הכנה מסוימת. 

 

אימון במזכרת בתיה- מה היתרונות?

קיימים יתרונות רבים באימון במזכרת בתיה עם מאמן כושר אישי. 

  • שיפור הכושר הגופני הכללי- אנשים רבים בוחרים להתאמן עם מאמן כושר אישי על מנת לשפר את הכושר הגופני הכללי ולשפר את בריאות הגוף, הלב, כלי הדם, הגמישות, היציבה, סיבולת, שיווי משקל וקואורדינציה. 
  • ירידה במשקל או שמירה עליו- על מנת להפחית את הזומן בגוף או לחטב את הגוף חשוב להתאמן. אימון עם מאמן כושר אישי יעזור להגיע לתוצאות הרצויות ולשמור עליהן לאורך זמן. 
  • התמדה- אחד הדברים הקשים ביותר באימוני כושר הוא היכולת להתמיד. עם מאמן כושר אישי, שמדרבן ומעלה את המוטיבציה, ההתמדה הופכת לקלה יותר. 
  • צרכים פיזיים- רבים מהמתאמנים עם מאמני כושר אישיים הם אנשים בעלי צרכים בריאותיים מיוחדים. לדוגמא אנשים הסובלים מדלקות פרקים, סוכרת, לחץ דם, אנשים המחלימים לאחר פציעה, נשים אחרי לידה ועוד. מאמן אישי יוכל להתאים תוכנית אימונים בהתאם למצב הפיזי בו המתאמן נמצא, בלי לסכן אותו ואף לזרז את החלמתו. 
  • לימוד- לא כולם יודעים כיצד להתאמן. לא כולם מכירים תרגילי כושר ולא כולם יודעים כיצד להשתמש בציוד מסוים. עם מאמן כושר אישי ניתן ללמוד ולקבל כלים מתאימים לביצוע אימונים נכונים. 
  • זמן- אנשים רבים רוצים להגיע לתוצאות הרצויות במינימום זמן. כאשר מתאמנים עם מאמן כושר אישי ומבצעים תוכנית אימונים שמותאמת לכם באופן אישי, קל יותר להגיע לתוצאות מהירות. 
  • גיוון- מאמן כושר אישי יוכל לגוון את האימונים על ידי מתן תרגילים שונים, שיטות שונות, שימוש בציוד מסוים, טכניקות מיוחדות ועוד.
  • תשומת לב- מאמן כושר אישי יהיה לגמרי איתכם במהלך האימון. הוא יעניק לכם את תשומת הלב המלאה שלו וכך יוכל לעזור לכם בכל רגע שאתם זקוקים לסיוע. 
  • העצמה אישית- מלבד לסיוע בהתפתחות גופנית, מאמן כושר אישי יוכל לסייע לכם בהעצמה אישית. הוא יוכל לעזור לכם לגלות תובנות חדשות על עצמכם, יגביר לכם את המוטיבציה ויביא אתכם למיצוי הפוטנציאל שלכם. 

אימון במזכרת בתיה- אימון אישי לאנשים עסוקים

אנשים עסוקים הם בדיוק האנשים שצריכים להתאמן באימון אישי. אנשים שעובדים עד שעות מאוחרות ולא מוצאים את הזמן ללכת לחדר הכושר. במצב כזה ניתן לפנות למאמן כושר אישי שיעזור לכם בחלוקת הזמן. מאמן כושר אישי יוכל להגיע אליכם עד הבית או למקום שתבחרו, כמו הגינה ליד הבית לדוגמא ויתאים את עצמו ללוח הזמנים העמוס שלכם. כך תוכלו להתאמן בשעות הבוקר או בשעות הערב, בימי שישי או במוצאי שבת. 

מאמן הכושר האישי יוכל להגיע אליכם עם כל הציוד הנדרש. כך אתם יכולים לנצל את השעה הפנויה שיש לכם לאימון מבלי להצטרך לנסוע בפקקים ולחפש חניה במשך חצי שעה. 

הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.