למי מתאים אימון כושר אישי

לאימון כושר יש כל כך הרבה יתרונות, עד שתמיד יש מה לחדש בעניין זה. הוא בריא, הוא ממריץ, הוא יכול להוביל למהפך בחייכם. אז למי באמת מתאים אימון כושר? ככל הנראה, גם לכם.

אימון כושר לירידה במשקל וחיטוב

במקום גבוה מאוד ברשימת הסיבות להתחיל ולהתאמן ניתן למצוא את הירידה במשקל. יש כאלה שמשלבים זאת עם הרצון לחטב את הגוף אבל זה לא בדיוק אותו הדבר. חיטוב הגוף לא בהכרח משתלב עם דיאטה שכן הרעיון הוא לעצב את הגוף ולפסל אותו באמצעים שונים (למשל הדגשת השרירים).

מה שבטוח – אם אתם יודעים שהמשקל שלכם גבוה מדי, אם הרופא המליץ לכם לרדת במשקל או שאתם רוצים להוריד מידה או שתיים בגזרת המכנסיים, אימון כושר יתאים לכם מאוד.

אימון כושר להעלאת מסה

מקובל להזכיר דיאטה במשמעות של הפחתה בצריכת קלוריות לשם הורדה במשקל. אבל יש גם דיאטה הפוכה, שנועדה להעלות את משקל הגוף. גם אימון כושר יכול לסייע במטרה זאת, למשל כאשר נמצא שמסת השרירים בגוף נמוכה.

באמצעות אימון ממוקד ולרוב תוך שילוב צריכת חלבונים מוגברת ובניית תפריט אישי, ניתן להעלות את המשקל הגוף וכן את מסת השרירים. סוג אימון בעצימות גבוהה נדרש בכדי להעלות באופן מקסימלי את מסת השריר (אימוני בודי בילדר).

אימון לחיזוק העצמות

אם חשבתם כי צריכת מוצרי חלב וסידן נחוצים בכדי לשמור על עצמות בריאות הרי שטעות בידיכם. כבר מזמן ברור כי חיזוק העצמות ומניעת בריחת סידן משיגים באמצעות אימון כושר. אימוני משקולות, אימוני משקל גוף, ריצה, התעמלות לבניית עצם, כל אלה עוזרים לחזק את העצמות ומומלצים בפרט לקבוצות סיכון.

אימון לשיפור היציבה

עם העלייה בגיל, עולה מאוד הסיכון לנפילות. עבור בני הגיל השלישי, נפילה או החלקה יכולים להביא לפציעה קשה כדוגמת שבר במפרק הירך, זעזועי מוח, אשפוז ממושך.

אימון לשיפור מצב הרוח

יתכן שאתם שייכים לאותם ברי מזל שחילוף החומרים של גופם מהיר. יתכן שאתם לא סובלים מעודף משקל, אבל בכל זאת, אימון גופני יוכל להועיל לכם. אימון גופני ידוע כממריץ מאוד – גופנית וגם נפשית. זוהי תרופת נגד חזקה וללא תופעות לוואי לכל מי שסובל מחרדות, דיכאון או אפילו ירידה קלה בשמחת החיים.

בזמן פעילות גופנית משחרר המוח חומרים משפרי שביעות רצון ואושר. זוהי ככל הנראה ההתמכרות הבריאה ביותר שאפשר למצוא בחיים המודרניים והעמוסים. יש להוסיף על כך כי גם אם אתם סובלים מנדודי שינה, אם אתם קמים עייפים בבוקר ושוקלים להיעזר בתרופות שינה אימוני כושר יועילו לכם. הרוב המוחלט של המתאמנים מדווח על שיפור באיכות השינה ורבים מוסיפים כי גם חיי המין השתפרו מאוד.

אימון לנגמלים מעישון

אתם מכורים לסיגריות? מכורים לממתקים או קפה? אולי הילדים המתבגרים מכורים למסכים ולמובייל? אימון כושר אישי או בחדר הכושר יעזור לומר שלום להתמכרויות המטרידות. כאשר אתם יכולים להחליף הרגל לא בריא בהרגל מאוד בריא ומספק, כל מה שצריך זה פשוט להתחיל.

צאו לרכב על אופניים, צאו לריצה או למכון הכושר, שחו באופן קבוע בבריכה או קבעו עם מאמן כושר בפארק סמוך לביתכם. הגוף שלכם יאמר לכם תודה והחיים שלכם ישתפרו בהתאם.

למי מתאים אימון כושר אישי
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.