אימון דרך קופות החולים

קופות החולים הן לא המקום הראשון עליו חושבים כאשר רוצים להירשם לאימון כושר כזה או אחר. אך מסתבר כי אימון דרך קופות החולים זה בהחלט אפשרי ואנו לא מדברים כאן על תרגול גופני כחלק משיקום רפואי או על פיזיותרפיה. מה בדיוק מציעות קופות החולים והאם זה משתלם לכם?

אימון גופני – זה הכי בריא

בדקנו מה יש לקופות החולים לומר בנושא של אימון וראינו כי אתרי הקופות מלאים מידע בנושא. חלק מקופות החולים, אך לא כולן, מציעות אפשרות להירשם לאימון אישי או קבוצתי באמצעות הקופה. המחירים באמצעות הקופות, גם באימון אישי וגם באימון קבוצתי זולים הרבה יותר מאשר המקובל אך בדרך כלל ההשתתפות הינה למספר מוגבל של מפגשי אימון.

באתרי הקופות השונות, שירותי בריאות כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית, ניתן לראות כי רק טוב צומח מאימון גופני בקביעות. לא משנה באיזו שיטה בוחרים, לא משנה אם מבצעים פעילות גופנית ביחד עם מאמן אישי, אם מצטרפים לקבוצה או אם מתאמנים עצמאית, אימון גופי יהיה הכי בריא בשבילכם.

המפתח, יש להדגיש, הינו התמדה. מי שיבצע פעילות גופנית פעם בשבוע לא יפיק מכך תועלת רבה במיוחד. מי שכבר יקפיד עם פעילות של פעמיים – שלוש בשבוע לפחות ייווכח לדעת כי הרגשתו הכלית משתפרת פלאים.

פעילות בונה את השרירים ומחזקת את הלב. פעילות קבועה מעצבת את הגוף, מחטבת, שורפת שומנים. זה טוב נגד כולסטרול גבוה, לחץ דם גבוה ואפילו בעיות שינה. זה מומלץ לילדים, לגברים, לנשים, לקשישים. אפילו עבור אנשים שאינם בקו הבריאות מומלץ לבצע פעילות גופנית בהתאם ליכולתם ואם צריך, תחת ייעוץ רפואי.

אימון אישי, אימון קבוצתי

אימון דרך קופות החולים מוצע לקהל הרחב בשתי צורות – אימון אישי בליווי מאמן צמוד ואימון קבוצתי, כאשר קבוצה יכולה להיות מורכבת משניים עד שמונה משתתפים. הקופות המציעות בימים אלה (מאי 2018) אימון במחירים מסובסדים הן שתיים: קופת חולים מאוחדת וקופת חולים מכבי.

בשתי הקופות הללו תוכלו להזמין מאמן כושר שיגיע לביתכם או למקום המועדף עליהם, כגון חוף הים או פארק ציבורי. בשתי הקופות ניתן להזמין מאמן כושר קבוצתי, כאשר מספר המפגשים לסדרת אימונים נע בין 5 לבין 10. יש לציין כי לא כל המבוטחים זכאים להירשם לאימון המסובסד. מדובר בזכאות השמורה למבוטחים בעלי ביטוחים משלימים כגון מכבי שלי או מאוחדת עדיף.

כמה עולה אימון דרך קופות החולים

אימון אישי בליווי מאמן פרטי איננו עניין זול. העלות לכל שעת אימון יכולה להגיע ל-300 ₪ ואפילו יותר, כך שמי שמתאמן פעמיים בשבוע (או אפילו פעם אחת) יצטרך לשלם לא מעט כסף בחישוב חודשי. כמה תצטרכו לשלם, אם אתם נרשמים דרך קופת החולים שלכם?

חברי קופת חולים מאוחדת יוכלו ליהנות ממחיר מוזל של כ-45 ₪ בלבד לשעת אימון, במידה ויבחרו באימון קבוצתי (עשרה פגישות). מחיר שעת אימון יגיע לכ-140 ₪ לשעת אימון אישי בסדרה של 10 פגישות – עדיין הרבה יותר זול מאשר אימון במחיר ממוצע בשוק החופשי.

בקופת חולים מכבי מציעים מחירים נמוכים במיוחד, כאשר עלות אימון עם מאמן אישי צמוד תעמוד על 22 ₪. כך, סדרת מפגשי אימון תעלה לכם 220 ₪. יודגש כי לכל מבוטח שמורה הזכות להזמין סדרת אימונים אחת בלבד, כך שמי שבונה על אימונים נוספים יצטרך לממן אותם מכיסו. לא זול, זה נכון, אבל לאור התועלת הבריאותית, כדאי לשמור על כושר בדרך זו או אחרת.

אימון דרך קופות החולים
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.