אימון כושר במכבי

אימוני כושר תורמים רבות לבריאותנו ולאיכות חיינו. מתוקף ההבנה כי פעילות גופנית מקדמת בריאות ומקטינה תחלואה החליטו בקופת החולים מכבי לעשות מעשה.

מקבלי ההחלטות בקופת החולים החליטו להציע למבוטחים שירות אימון מסובסד. בדקנו – מי יכול לנצל את הזכות, מהם המחירים ולמי צריך לפנות כדי להתחיל להיכנס לכושר.

מי יכול להצטרף

בשלב הנוכחי, מציעים בקופת החולים מכבי שתי צורות של אימוני כושר אפשריים. מצד אחד ניתן להצטרף למסלול כושר אישי, כלומר עם מאמן פרטי ומצד שני ניתן להצטרף למסלול כושר שבו מתאמנים במסגרת קבוצתית. ראוי להרחיב על כך מעט, אולם לפני שנפנה לכך נספר מי מבין מבוטחי קופת החולים יכול להצטרף.

אימוני הכושר לא פתוחים בפני כל מבוטחי הקופה כי אם רק בפני אלה שהינם לקוחות הביטוח המשלים המקיף יותר שנקרא מכבי שלי. מעבר לכך, התוכנית נועדה אך ורק למבוגרים.

כיום לא מוצעת תוכנית לילדים או לבני נוער (אלא רק מגיל שמונה עשרה או יותר). יצוין כי מי שרוצה להצטרף לאימון כושר יצטרך לבחור רק בדרך אחת ולהודיע על כך מראש. כך, מי שמתחיל להתאמן בקבוצה, למשל, לא יוכל להחליט באמצע תקופת האימון כי הוא רוצה להחליף מסלול ולהתאמן בליווי מאמן אישי.

אימון כושר אישי במכבי

למבוטחי הקופה זכאות לאימוני כושר הנערכים בליווי מאמן כושר צמוד ואישי לסדרה של אימונים – 10 מפגשים. כל אימון מתקיים כמקובל, למשך כשעה. בידי המתאמן שמורה הזכות לבחור את המקום שבו יתבצע האימון, בתנאי שמדובר במקום שאיננו גובה דמי כניסה.

ניתן, למשל, לקיים אימון בפארק או בגינה ציבורית, בים או אפילו בביתו של המתאמן. המתאמן יתבקש להציג בפני המאמן תעודה מזהה וכן כרטיס מגנטי של קופת החולים. על פי פרסומי קופת חולים מכבי, במידה והמתאמן יהיה מעוניין, ישנה אפשרות להחליף מאמן במידה ואין הוא מרוצה או מכל סיבה אחרת (כל עוד זהו מאמן שנמצא בהסדר עם הקופה). עלות אימון אישי מסובסד – 22 ₪ ואין צורך בהפניה רפואית.

אימון כושר בקבוצה

האפשרות השנייה שמציעים בקופת חולים מכבי היא השתתפות באימון בקבוצה קטנה. משמעות הדבר היא אימון ובו 3 מתאמנים ומדריך. מדובר בסדרת אימונים של 12 פעמים. את האימונים מקובל לקיים במקומות ציבוריים כדוגמת חוף ים, גינה ציבורית וכיוצא בזה. עלות מסובסדת עבור חברי הקופה עומדת כיום על כ-220 ₪ למשתתף, לכל סדרת המפגשים.

למי צריך לפנות

קופת החולים הגיעה לאחרונה להסדר עם חברת פמי פרימיום המטפלת בשמה בכל נושא אימוני הכושר. לצורך הצטרפות, בין אם לאימון אישי ובין אם לאימון בקבוצה יש לפנות למוקד הטלפוני של החברה לצורך הרשמה וקביעת מועד. להסדרת התשלום ובשאלות נוספות ניתן לפנות לפמי פרימיום בהתאם לשעות הפעילות המקובלות.

להתנסות ביחד, להמשך לבד

כפי שניתן לראות, הרעיון של קופת החולים הינו לתמוך ולעודד את המבוטחים לקחת חלק פעיל בחיים בריאים יותר. אין זו אותה תפיסה מצומצמת שרואה תחת אחריות קופת החולים מתן תרופות וטיפול רפואי לחולים בלבד. הרעיון הוא קידום הבריאות אך זה איננו מקיף עדיין את כלל המבוטחים אלא רק שכבה מאוד מסוימת.

זאת ועוד, לפי תנאי התוכנית, מדובר באימון כושר חד פעמי, מה שמרמז על כך כי הרעיון הוא להעניק למשתתפים מעין התנסות או "פוש ראשוני". הציפייה ככל הנראה היא שמבוטחים יראו כי טוב, ולאחר שתסתיים תקופת האימון בסבסוד הקופה הם ימשיכו לקיים על חשבונם אימוני כושר עצמאיים, בליווי מאמן אישי או בקבוצה.

אימון כושר במכבי
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.