אימון כושר – השוואת מחירים

יש הבדלים די גדולים ברמות המחירים של אימוני כושר כיום. יש הבדלים ברמות המחיר שבין אימונים במכון כושר לבין אימונים תחת כנפיו של מאמן אישי.

יש הבדלים בעלות האימונים בין אימונים באזור המרכז לבין אימונים המתקיימים בפריפריה. כמה ראוי להוציא על אימון כושר, איך לבצע השוואת מחירים בצורה הנכונה, כאן תמצאו את המענה לתהיות החשובות הללו.

השוואת מחירים – אימון במכוני הכושר

דרך טובה לאמן את הגוף, לחזק את השרירים או להפוך לחטובים יותר הינה בהצטרפות למכון כושר. כאשר מבצעים השוואת מחירים בין מכוני כושר שונים, יש להיות ערים לכמה נקודות. אם מכון הכושר מציע למנויים גם "אקסטרות" מלבד מתקני הכושר או חוגים שונים לאימון גופני, תצטרכו להיפרד מסכום שיכול להיות כפול.

בריכה או ספא ועוד תוספות שונות, ייעוץ תזונתי וכיוצא בזה יכולים להקפיץ את המחיר. זה לא בהכרח פחות משתלם, אך יש להיות ערים לכך. כמובן, במהלך השוואת המחירים בין חדרי כושר שונים, יש להתרשם מרמת המאמנים, יש לבדוק את היצע החוגים (דל, ממוצע, עשיר) ומספר המכשירים מכל סוג. יש מכונים שבהם ניתן לרכוש מנוי מוזל, המוגבל בימים או בשעות, אך למי שזה מתאים – זה יכול לחסוך לא מעט כסף.

כמה נשלם, בשורה התחתונה: מחיר בשקלול חודשי לחדר כושר ינוע בין כ-100 עד 150 ₪ במינימום, לחדר כושר בסיסי, ויגיע עד לכדי 350 או 450 ₪ לחדר כושר שמציע מגוון תוספות ורמה יוקרתית גבוהה. אימוני סטודיו, מבחינתנו, נחשבים לחלופה לאימון בחדרי כושר והעלות הינה בקצה הגבוה יותר של טווח המחירים.

השוואת מחירים – מאמן כושר אישי

בניגוד לאימון בחדר הכושר, קיימת צורת אימון חלופית שצוברת תאוצה, אימון אישי. באימון אישי, המתאמן לא צריך להגיע למכון כושר עמוס באנשים. האימון מתקיים בביתו של המתאמן ולעיתים בסביבת חוץ מוסכמת כגון מדשאה בפארק הקרוב או בחוף הים ולפעמים בסטודיו של המאמן/ת.

האימון האישי מצוין לאנשים שרוצים יחס אישי, חיזוק אישי, עבודה יותר מדויקת וניצול זמן מיטבי. המאמן האישי משקיע מקסימום מאמץ כדי שהאימון יהיה אפקטיבי ויעיל ומתאים למתאמן ולהתקדמותו המהירה. אימון כזה יכול להתאים לכל, לילדים, לנשים, לגברים, נשים לאחר לידה, חזרה לפעילות לאחר פציעה.

בהשוואת המחירים כאשר על הפרק עומד אימון אישי, יש לשים דגש על מידת ניסיונו של המאמן, על הערך המוסף שהוא מביא איתו אך גם על רמת התקשורת והכימיה. יש לציין כי מאמנים אישים מציעים לפעמים גם אימונים בקבוצות קטנות (דבר שכמובן מוזיל את המחיר) או אימון אישי בחדר הכושר. אימון אישי שמתקיים בחדר כושר יהיה יקר יותר.

כמה נשלם, בשורה התחתונה: אימון אישי מתחיל בכ-130 עד 150 ₪ ויכול להגיע גם למחיר כפול מזה, 250 עד 300 ₪. ישנם מאמנים אישיים שמעניקים הנחה של ממש למתאמנים שרוכשים חבילת אימונים, כלומר התחייבות ל-10 אימונים, לעיתים גם 20 או יותר. מאמן אישי בקבוצות קטנות מתומחר בערך במחצית (ולפעמים קצת פחות מכך) ביחס לאימון אישי ליחיד.

טיפים חשובים

לפני שנרשמים למכון כושר או לסטודיו, כדאי לברר מהו סוג האימון הרצוי. למשל, מיותר לשלם על מכון כושר עם בריכה וסאונה, כאשר הדבר הרצוי הינו אימון מכשירים בלבד או שיעורי פילאטיס.

בעלי מוטיבציה גבוהה יכולים לשלב בין אימון אישי בסיוע מאמן לבין פעילות עצמאי. אימון חד שבועי עם מאמן אישי יתאים למי שמסוגל להתמיד ולהתאמן בעצמו פעם או פעמיים נוספות לפחות, ללא הדרכה צמודה. במקרה זה, נדרשת השקעה חד פעמית בציוד אימון, כדוגמת משקולות, ציוד TRX מזרון אימון וכיוצא בזה.

אימון כושר - השוואת מחירים
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.