אימון כושר במאוחדת

במשך שנים רבות הגישה הרווחת במערכת הבריאות בארץ הייתה כדלהלן: הרפואה הציבורית ובפרט קופות החולים נועדה לתת מענה לאנשים חולים ולכל מי שאיננו בקו הבריאות. שברת את היד? נפצעת בתאונה? חלית בשפעת או שסובלים מכאבים?

הגיעו לקופת החולים או לבית החולים וקבלו טיפול. אבל התמונה הולכת ומשתנה במהירות. הגישה הרווחת כיום, וקופת חולים מאוחדת בהחלט שותפה לה, היא שעדיף לשמור על הבריאות ולהימנע ככל האפשר מפציעה או ממחלה.

אומנם קופת החולים עדיין מספקת מענה מקיף עבור ציבור החולים בארץ אולם במקביל – קופת חולים מאוחדת לוקחת אחריות גם על קידום הבריאות בקרב אנשים בריאים ומתוקף כך מציעה אימוני כושר למבוטחים.

אימון כושר בביתכם עם מאוחדת

בין השירותים המהפכניים שאותם מספקת קופת חולים מאוחדת למבוטחיה ניתן למצוא את השירות שנקרא "אימון כושר עד הבית". משמעות הדבר היא שהמבוטחים יכולים לפנות לקופת החולים ולהזמין סדרה של אימוני כושר אישיים, שאותם מדריך ומעביר מאמן כושר מוסמך.

מדוע אימון כושר בבית, תחת עינו הפקוחה של מאמן אישי נחשב ליעיל כל כך? זאת מכיוון שאין שיטת אימון אחת שמתאימה לכולם. לא כולנו מרגישים בנוח באימון בקבוצה ורבים מתחילים להתאמן אך מרגישים כי המוטיבציה הולכת ונעלמת במהירות.

כאשר מאמן הכושר מגיע לאזור הנוחות של המתאמן או המתאמנת, כאשר היחס הוא אישי וקיימת תשומת לב מרבית לצרכי המתאמן ולמאפייניו הייחודיים כגון גיל, מצב בריאות, מגבלות שונות, האימון נעשה אפקטיבי והמוטיבציה להמשיך עולה פלאים.

מגוון צורות אימון לבחירה

המהפכה של אימון כושר אישי בקופת חולים מאוחדת לא מסתיימת בכך. בקופה ערים לכך כי עשויה להיות תועלת מרובה גם בסגנון אימון אחר, לא אישי כי אם קבוצתי. לצד מתאמנים שיעדיפו מאמן שמגיע אליהם ומאמן אותם בשיטת אחד על אחד, יש מתאמנים שמחפשים את האנרגיה שמתקבלת באימון קבוצתי. יש כאלה שמרגישים כי רק שיטת אימון שכזאת יוצרת אצלם מחויבות ארוכת טווח להמשיך ולהתאמן.

קופת חולים מאוחדת, אם כן, החליטה להציע סגנונות אימון שונים למבוטחים, כך שכל אחד יוכל לבחור. על פי דיווחי הקופה, ניתן להשתלב בשלושה סגנונות אימון שונים. לצד אימון אישי שהוזכר לעיל, יש גם אפשרות לקיים אימון קבוצתי וניתן גם לבחור באימון זוגי. אימון קבוצתי נעשה בקבוצות די קטנות ובאווירה אינטימית אך מלאת אנרגיה, כאשר קבוצה מונה בין ארבעה לבין שמונה משתתפים.

כמה אימונים מתאים לכם?

הרעיון באימוני כושר הינו להמשיך ולהתמיד. אין כל תועלת בהגעה לאימון חד פעמי או מזדמן שכן כושר נבנה עם הזמן. משום כך, מציעים במאוחדת הצטרפות לסדרה של אימונים, כאשר כל אחד יכול לבחור חבילה ובה מספר אימונים לבחירתו. מקובל לבחור בין שתי אפשרויות – 5 אימונים או 10 אימונים. הרעיון, כמובן, הוא להעניק למתאמנים את הכלים, היכולת והמוטיבציה להמשיך להתאמן גם לאחר מכן, באופן עצמאי או באופן מודרך, בבית או מחוצה לו.

כמה עולה אימון בקופת חולים מאוחדת

האימונים, במסגרת אישית או קבוצתית, ניתנים במחיר מסובסד, הרבה יותר נוח מכפי שמקובל בשוק החופשי. עלות אימון מתחילה ב-45 ₪ ומגיעה ל-139 ₪. במה זה תלוי? זה תלוי במספר המתאמנים וכמובן במספר האימונים. אימון קבוצתי בסדרה של 10 פגישות יהיה הזול ביותר (לכל פגישת אימון) ואילו אימון אישי בסדרה של 5 פגישות יהיה היקר יותר. ניתן לראות כי מדובר במחירים נוחים שבהחלט עושים חשק להיכנס לכושר ונותר רק לברך את קופת חולים מאוחדת על היוזמה החשובה.

אימון כושר במאוחדת
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.