אימון ריצה אינטרוולים

אימון ריצה אינטרווליםחובבי הריצה הותיקים ואף המתחילים שבכם בוודאי שמעתם על אימון ריצה אינטרוולים. אימון ריצה אינטרוולים הוא אימון ריצה במקטעים, כלומר, בחזרות. זהו אימון ריצהה שיש בו קטעים בקצב גבוה לצד קטעים בקצב נמוך. במהלך אימון אינטרוולים משלבים אלו את אלו, ובאמצעות שילוב נכון בתכנית האימונים ניתן לתרום משמעותית ליכולת המתאמן. זאת על ידי היתרונות הרבים של אימון אינטרוולים ובהם שיפור מהירות המתאמן, יעילות המתאמן, חוזקות המתאמן באימון ועוד. אימון ריצה אינטרוולים הוא כלי חזק במיוחד למען שיפור הכושר הגופני של כל אחד מאיתנו, מתחילים או ותיקים בתחום כאחד.

למרות הדעת הרווחת לפיה עדיף להתחיל לתרגל אימון ריצה רגיל נשמח ליידע אתכם כי לא בהכרח כך הדבר. דווקא אימון אינטרוולים, המשלב בין סוגי מקטעים יכול להיות מעולה עבור המתחילים שבכם (בקצב ובאופן הנכון כמובן, אבל את זה תשאירו למאמן שלכם). בניית תכנית האימון שלכם תכלול פעמיים- שלוש בשבוע של אימון אינטרוולים, אשר יעשה במקטעים נכונים לקצב הגוף ההתחלתי שלכם. באמצעות היתרונות הרבים של אימון זה תוכלו להגיע רחוק יותר ומהר יותר למחוז חפצכם הספורטיבי. 

אימון ריצה אינטרוולים הוא אחד מאימוני הריצה המהנים ביותר, מאלו שצופים בהם מהצד ורוצים להגיע לשם בדיוק. והנה, זהו הזמן בדיוק, להצטרף לחברה הטובה הזו. גם אם חשבתם שזה יהיה קשה, אנו כאן כדי לסבר לכם את האוזן: מדובר במשימה אפשרית ואף ללא קושי רב, רק תירגול וניסיון. כל שצריך לדעת הוא לעשות זאת נכון, להיכנס בצורה הדרגתית ונכונה, ועל כן, כן חשוב להיעזר במאמן טוב ובליווי צמוד. המאמן האישי ידע לספק לכם את כל ההכוונה הדרושה מצד אחד, ומצד שני, ידע כיצד ומתי לעורר אצלכם מוטיבציה כשצריך.

אז איך מתחילים?

אימון ריצה אינטרוולים, התחלנו! כאן חשוב לדעת, באימון ריצה כמו באימון ריצה, יש להתחיל מהבנה כי מדובר בתהליך שיש לעבור על מנת להגיע למקום אליו שואפים. דעו כי אף אדם לא יוכל להגיע לתוצאה ברגע אחד, ומדובר בתהליך הדרגתי שמצריך תירגול וניסיון. ככל שלא תמהרו, תקשיבו לגוף ובייחוד למאמן האישי שלכם, תוכלו להגיע למקום הרצוי לכם בקלות ובמהירות. תקופת ההתחלה היא  תקופת ההסתגלות הראשונה שלכם בעולם הריצה, והיא יכולה לעבור בהנאה צרופה כמו ההפך מכך, והכל תלוי בכם. ככל שתקשיבו ליודעי דבר, תוכלו להגיע למקום הטוב והמהנה מהר יותר וכמובן לקטוף את הפירות.

לפני תחילת הדרך חשוב לדעת כמה דברים על מנת לגבש לעצמכם את טבילת האש האולטימטיבית. תחילה, אם החלטתם כי ברצונכם להיכנס לעולם הריצה, תצטרכו להיות מוכנים לשנות הרגלים וגם לרצות זאת. כאן נכנסים הרגלים כמו הרגלי תזונה, הרגלי עישון שיש למגר כליל או לפחות חלקית, הרגלי פעילות גופנית יומיומית ועוד. לצורך הדוגמה, תצטרכו להיות מוכנים לכך שתצטרכו להתמיד בלפחות שלושה אימוני ריצה בשבוע, ולצד זאת לשלב הליכות, מתיחות ועוד.

דבר נוסף הוא הצורך לבצע בדיקה רפואית טרם תחילת הרומן החדש שלכם עם אימון אינטרוולים. יש להיבדק על ידי רופא, ולבצע בדיקה ארגומטרית (אקג במאמץ). זוהי בדיקה רפואית אשר תבדוק עבורכם בפן הבריאותי את האפשרות שלכם לעסוק בספורט, בייחוד אינטנסיבי כמו אימון אינטרוולים. ככל שהבדיקה תאשש זאת, תוכלו להתחיל.

מה יש לדעת?

התחלתם? מזל טוב, ברוכים הבאים לעולם שכולו טוב! כעת, ישנם מספר נתונים חשובים שעליכם להכיר, טרם תחילת התהליך עם המאמן האישי שלכם. עצם הידיעה מראש תאפשר לכם להיכנס בשקט ובשלווה לדרככם החדשה. וכך כמובן,, תוכלו להגיע לתוצאות טובות ומהירות יותר. 

תחילה, לעניין התרומה האימונית שלכם מאימון ריצה אינטרוולים. הכירו, כי אימון ריצה אינטרוולים הוא אימון ריצה שיאפשר לכם מגוון רחב של שיפורים פיזיולוגים, כלומר שיפורי מערכת הגוף, שיסייעו לכם ממש בכל תחום בחיים. באמצעות אימון ריצה אינטרוולים ניתן לשפר את המערכת האירובית והמערכת האנ-אירובית שלכם האחראית. המערכת האירובית אחראית על ייצור אנרגיה לאורך זמן במאמצים ארוכים, זאת על ידי חיזוק המיטוכונדריה ושיפור צריכת החמצן שלכם בגוף. אימון ריצה אינטרוולים יגרום ליכולת האירובית להיות הטובה והמקסימלית ביותר, לאורך זמן ובצורה יעילה יותר. לצד זאת, כאמור פיתוח המערכת האנ-אירובית. מדובר במערכת שחשובה יותר למאמצים קצרים,  ומסוגלת לייצר אנרגיה משמעותית גבוהה יותר בפרק זמן קצר יותר. כך למשל, ריצת אינטרוולים בת 100 מטרים ועד 400 מטרים..

בתחילת הדרך שלכם, אם אתם חדשים בתחום הריצה, המאמן האישי שלכם ידע כמובן להתאים את האימון אליכם ולא אתכם לאימון. הוא ידאג מצד אחד לאימון שיכניס אתכם לעולם הריצה בצורה הדרגתית וטובה, ומצד שני עדיין יעבוד על שיפור היעילות שלכם.

בסופו של דבר, אנו מבטיחים לכם שתתאהבו לחלוטין באימון ריצה אינטרוולים, ולא תוכלו לראות את חייכם לפניו. כל שצריך הוא רצון, מוטיבציה להתחיל, וקשיבות למאמן טוב ואדוק שיראה את המטרה שלכם כשלו.

אימון ריצה אינטרוולים
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.