אימון שחייה אישי

אימון שחייה אישיאימוני שחייה, אחד מתחומי הספורט האהובים והופולאריים ביותר, ולא בכדי. זהו תחום שמאד קל להתחבר אליו, מתוך היתרונות המשמעותיים של התחום הזה לעומת אחרים. אחד מהם, הוא טיבו של אימוני שחייה לגוף והן לנפש, כאשר הוא תורם למצב הרוח משמעותית ולצד זאת מחזק את השרירים באופן משמעותי למדי. שנית, מנעד רחב של סגנונות שחייה, ומעבר לכך התאמה לכולם: מתחילים, מתמידים וותיקים כאחד. כך לדוגמה ישנן אופציות לאימון שחייה 2 קילומטר לצד אימון שחייה קצר, אימיון שחייה קבוצה לצד אימון שחייה אישי וכדומה. כמובן, שמי שמעוניין בתוצאות מדויקות ללא ספק עדיף שיתנסה באימון שחייה אישי, המותאם במיוחד עבורו ובשבילו.

מה צריך לקחת בחשבון במסגרת אימון שחייה אישי?

אם בחרתם לקחת חלק בענף הספורט שחייה, דעו כי דרושה כאן משמעת עצמית ובעיקר המון רצון ליהנות. בין אם אתם מתחילים או מתקדמים, בין אם מדובר באימון שחייה קצר או אימון מאתגר יותר, ישנן מספר נקודות חשובות שיש לתת עליהן את הטון. כך לדוגמה, זהות בית הספר והמאמן האישי שלכם, הסיבות המנטליות שהביאו אתכם להתחיל וכדומה.

הדבר הראשון והחשוב באופן משמעותי ביותר הוא השאלה בדבר בחירת בית הספר ובפרט בחירת המאמן הנכון המקצועי ביותר, ומצד שני המתאים ביותר עבורכם אישית. רבים אינם מבינים כי מדובר בבחירה אשר יכולה לשנות לחלוטין את התמונה עבורכם, בין הצלחה מסחררת ומהנה לבין תמונה אחרת לחלוטין. בחירת המאמן הנכון תאפשר לכם חוויה טובה, מאמן קשוב, ששם את המטרה שלכם כמו שאתם שמים אותה מולכם. המאמן, יחד עם בית הספר, יבנה עבורכם את תכנית האימונים המדויקת עבורכם, יאמין בכם וייקח אתכם עד למטרה ללא חית. ישנה חשיבות קלה גם לפרטים הטכניים, למשל למיקום בית הספר, זמני האימון האפשריים והתאמתם ללו"ז שלכם וכדומה, אולם אלו יכולים להיות טיפה בים אם מצאתם את בית הספר המדויק עבורכם.

מאמן טוב הוא גם מאמן אשר ידע להכווין את אתכם לבחור את סגנון השחייה הנכון לכם, וכן להתאימו לאישיותכם. בשלב הבא, הוא גם ידריך אתכם לעניין הציוד הנדרש, היכן ניתן לקנות ומתי (ובצורה שלא תעשוק לכם את הכיס) וכמובן התאמה מיטבית ביניכם ובין האימון. כך לדוגמה, ישנם אימוני שחייה מסוימים אשר בהם יעלה הצורך ברכישת ציוד, כמו לדוגמה  פולי, כפות, סנפירים  או גלשן.

וחשוב מאד- ההיבט המנטלי, הריגשי. חשוב להבין, אימון שחייה כמו כל אימון הדורש משמעת עצמית, הוא אימון אשר ידרוש מכם הכנה מנטלית ורגשית, התמסרות בלתי פוסקת, רצון ומוטיבציה. את אלו לא קל להחזיק לטווח הרחוק אם אין לכם לפחות אחד מאלו: הנאה מהאימון או סיבה חזקה אשר עומדת לנגד עיניכם. כמובן, שאם שני אלו בנמצא, מה טוב. על מנת להבין מהי הסיבה שלכם, או על מנת להבין אם אתם באמת נהנים מהאימון, דרוש בית ספר טוב ומאמן טוב אשר יספקו לכם הצצה אמיתית לענף השחייה. כזו שתבוא על בשרכם ממש ותוכלו לחוות אותה כראוי ולהסיק מכך מסקנות. ככל שהמענה על שאלות אלו יהיה מדויק ונכון יותר עבורכם, כך בהתאמה תוכלו ליהנות ולהתמיד ולהגיע לתוצאות.

קרא עוד: אימון שחייה 2 קילומטר

מדוע דווקא אימון שחייה אישימדוע דווקא אימון שחייה אישי?

אם אתם מתאמנים, מעוניינים להתחיל להתאמן או ותיקים בתחום אתם וודאי יודעים שאימון שחייה אישי ובוודאי עדיף על כל אימון שחייה קבוצתי. מדובר בחוויה אישית, מכל הבחינות, אחד על אחד, אשר מאפשר לכם להבין בדיוק היכן את עומדים, לשפר, להשתפר ולחוות במלוא העוצמה. בצורה הזו, המאמן שלכם ואתם אחד על אחד, מבינים בדיוק מהם היתרונות שלכם אל מול החסרונות שלכם. המאמן ידע להצביע בדיוק את מה שחשוב לדעת, על מה חשוב לעמוד ולשפר ובעיקר- כיצד. שאלת הכיצד השאלה הקריטית ביותר, שכן הדרך להגיע למטרה היא החשובה ביותר על מנת להצליח להגיע אליה.

מעבר לכך, אימוני השחייה הראשונים ידועים כמאתגרים והקשים יותר, על כן, סביר שהמאמן שלכם יתחיל קטן, ולאט לאט ייקח אתכם אל היעד. כאן חשוב לדעת ולזכור שמטרת האימון הראשונה היא בניית הכושר הגופני שלכם, ולא, בתור התחלה, צליחת הבריכה בצורה המושלמת ביותר. כחלק מכך ידריך אתכם המאמן האישי להיות קשובים, להיכנס לשחייה במקטעים, לעצור למנוחה ולמדוד נשימות. במסגרת אימון שחייה אישי, מבין המאמן האישי שלכם כי בענף ספורט זה מדובר באימון מבוסס תירגול והרגל. ככל שנתרגל, נצבור ניסיון- נבסס זאת כהרגל בחיינו. וכך, נוכל להתמיד ולהגיע לתוצאות.

בהתאם לכל האמור, ועוד מטעם המון סיבות חשובות, הבחירה בבית הספר הנכון ובפרט במאמן האישי הנכון לך ביותר היא הבחירה החשובה ביותר שתעשו. בית ספר טוב ומקצועי יעניק לכם את המסגרת הנכונה ואת התמיכה הדרושה, לכדי התמדה וקבלת תוצאות רצויות. באמצעות חוויה טובה תוכלו לסגל לכם בסופו של דבר, ענף ספורט שעושה לכם טוב על הלב, וכך תוכלו גם להתמיד בו ובאמת ליהנות.

אימון שחייה אישי
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.