אימון שחייה חיטוב

אימון שחייה חיטובאימון שחייה הוא אחד מסוגי האימונים האהובים והפופולאריים ביותר, ובמקביל- אחד מתחומי הספורט המחטבים ביותר אשר נותנים תוצאות חיטוב משמעותיות במיוחד. מה שמדהים הוא, שזהו גם תחום שמאד קל להתחבר אליו, וזהו רק אחד מן היתרונות המשמעותיים העצומים של התחום הזה. זאת לצד יתרונות אחרים נוספים, כמו למשל תרומתו המשמעותית לגוף והן לנפש תוך כדי חיזוק שרירים מהותי ואי אפשרות להיפצע כמעט כלל. שני יעלה ויבוא יתרון המגוון. מדובר באחד התחומים המגוונים ביותר, בעל מנעד רחב ביותר של סגנונות שחייה, וכן התאמה לכולם: מתחילים, מתמידים וותיקים כאחד. אז אם מי מכם מעוניין באימון שחייה חיטוב ללא ספק, יהיה מן החלק הארי שבתוצאות.

אני מעוניין להתחיל באימון שחייה חיטוב, מה עליי לקחת בחשבון?

חשוב לדעת: גם ואף בעיקר בבחירת מסגרת אימון חשוב וצריך לבחור נכון. זאת מאחר שמדובר בענף אשר דורש משמעת עצמית גבוהה, ולצד זאת גם רצון עז ליהנות. נשים דגש, מדובר בתחום מאד גדוש ורחב, בו ימצאו את מקומם מתחילים כמו מתקדמים, מתקדמים כמו ותיקים וכדומה. יש מקום לכולם. החשיבות היא במציאות בית הספר הטוב ביותר, ובמאמן המדויק ביותר עבור כל אחד. לכן, הבחירה הנכונה יש בה משמעות גבוהה במיוחד.

אופן בחירת בית הספר וכן בחירת המאמן הנכונים והמקצועיים לכם ביותר תתגבש על פי שני פרמטרים: תחושה אישית, לצד התאמה טכנית, התאמה אישית. והרי, מדובר בבחירה אשר יכולה לשנות את התמונה בין הצלחה מסחררת לדיסוננס האחר, ולכן חשוב מאד לבחור נכון. בחירה נכונה תאפשר לכם חוויה טובה, מאמן קשוב, ששם את המטרה שלכם כמו שאתם שמים אותה מולכם. ומהצד השני, בחירה לא נכונה יש בכוחה להוביל אתכם למצב בו אינכם אוהבים או מתמידים באימונים, מבזבזים כספיכם וזמנכם לשווא ובנוסף לא מגיעים לתוצאות. לצד זאת, קחו בחשבון גם משתנים טכניים, כמו מיקום בית הספר, זמני האימון האפשריים והתאמתם ללו"ז שלכם וכדומה, אולם אלו אינם חשובים עבור כל אחד באותה המידה. ואף, עלולים להיות חלק פחות משמעותי בבחירה ככל שמצאתם את בית הספר הנכון עבורכם.

כפי שציינו, מדובר באחד מענפי השחייה המחטבים ביותר. שחייה על גווניה, ואולם, כמובן שישנו מגוון רחב בענף השחייה, וכל תחום מאפשר חיטוב בצורה שונה ובאופן שונה. בחירת בית הספר הנכון והמאמן הנכון עבורכם בפרט יאפשרו לכם בחירה מדויקת גם כאן, עבור סגנון השחייה הנכון לכם מצד אחד, שתואם את ציפיות החיטוב שלכם. ומהצד השני, גם כזה שתוכלו ליהנות ממנו. יש לקחת בחשבון שחלק מסגנונות השחייה האלו יכללו גם ציוד שיש לקחת בחשבון כמו לדוגמה  פולי, כפות, סנפירים  או גלשן. כמובן, שמאמן השחייה שלכם ידייק זאת עבורכם.

היבט נוסף וחשוב במיוחד שיש לקחת בחשבון הוא ההיבט הרגשי והמנטלי. אימון שחייה הוא אימון הדורש משמעת עצמית, הכנה מנטלית ורגשית, התמסרות בלתי פוסקת, רצון ומוטיבציה. על מנת לתחזק את את אלו לטווח הרחוק, יש לחבוק באחד משני תנאים לפחות: הנאה מהאימון או סיבה חזקה אשר עומדת לנגד עיניכם. ככל ששני אלו בנמצא, מה טוב. על מנת להבין מהי הסיבה שלכם, או על מנת להבין אם אתם באמת נהנים מהאימון, דרוש בית ספר טוב ומאמן טוב אשר יספקו לכם הצצה אמיתית לענף השחייה. בהתאמה, ככל שאלו יהיו מדויקים יותר, כלומר ככל שתיהנו יותר מהאימון וכן ככל שהסיבה שלכם תהיה איתנה יותר, כך בהתאמה תהליך החיטוב יהיה מהיר ומהנה יותר.

קראו עוד: אימון שחייה אישי

אימון שחייה חיטוב ושאר ירקות

על מנת לאפשר לגוף שלכם את תהליך החיטוב הטוב והנכון ביותר (שני פרמטרים חשובים במיוחד), הרצון והמוטיבציה הם חלק בלתי נפרד מן ההצלחה. באימון שחייה חיטוב מתאפשר באופן המהיר ביותר, בהנחה שהמאמן שלכם ידע להכווין אתכם למטרה בצורה מושלמת. עם זאת, חשוב להכיר, שדבר לא קורה ביום. בייחוד באימונים כה אינטנסיביים כמו אימון שחייה חשוב להכיר בכך שזה לא יתחיל קל. למעשה, סביר שהמאמן שלכם יתחיל קטן, ולאט לאט ייקח אתכם אל היעד. האימון הראשון יעסוק בעיקר בבניית הכושר הגופני שלכם, כך שאין צורך להתרגש אם היה מעט קושי בהתחלה. כחלק מהתהליך, תתבקשו על ידי המאמן האישי שלכם להיכנס לשחייה במקטעים, לעצור למנוחה ולמדוד נשימות, להיות קשובים לגופכם ועוד נקודות חשובות.

בתחום השחייה, באימון שחייה חיטוב מתאפשר אם עושים את הדברים בצורה הנכונה והמדויקת וכן גם דרוש תירגול שיהפוך להרגל. ככל שנתרגל, ונבסס זאת כהרגל בחיינו, כך בהתאמה הגוף יתרגל ויתחיל לדבר אלינו בשפה הנכונה וכמובן- להתחטב. מאמן השחייה האישי שלכם יעדכן עבורכם לוח זמנים מותאם אישית, בדרך כלל בין שלושה עד חמישה אימונים בשבוע. עבור העסוקים שבכם, גם פעמיים בשבוע יוכלו להביא תוצאות בהתאם לתזונה נכונה ומותאמת אישית. והחשוב ביותר, מאמן אישי טוב ידע ללמד אתכם שאימון שחייה נועד למען מטרה אחת חשובה לא פחות מחיטוב: ליהנות. 

קראו עוד: אימון שחייה 2 קילומטר

אימון שחייה חיטוב
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.