אימון שחייה חתירה

אימון שחייה חתירהאימון שחייה הוא ללא ספק אחד מסוגי האימונים האהובים וגם הפופולאריים ביותר, ואף אחד מתחומי הספורט המחטבים ביותר בקצב המהיר ביותר. בפרט, אימון שחייה חתירה אשר מחטב משמעותית את הגוף ובפרט את איזור הכתפיים (מה שמשמעותי מאד עבור גברים). מה עוד, אימוני השחייה הם אימונים שמאד קל להתחבר אליהם, וזהו עוד יתרון משמעותי בענף ספורט זה. יתרונות נוספים חשובים לא פחות הם למשל התרומה של אימון שחייה חתירה לנפש כמו לגוף, אפשרות לבצע כל השנה בבריכה חיצונית או מקורה כאחד. וכן, התאמה לכולם: מתחילים, מתמידים וותיקים כאחד. אימון שחייה חתירה יספק לכם את התוצאות המהירות ביותר, בצורה המהנה והכיפית ביותר, ואין ספק כי זוהי תחושה מספקת ומעצימה במיוחד.

אימון שחייה חתירה: חשוב לקחת בחשבון

דעו כי אם בחרתם באימון שחייה חתירה כחלק הארי בשגרת הספורט שלכם, חשוב וצריך לבחור נכון את מסגרת האימון שלכם. בית הספר המקצועי ביותר, המאמן הטוב ביותר עבורכם וכמובן תכנית האימון המדויקת ביותר לכם בהתאמה אישית. על מנת לסגל לעצמכם את אלו בחירת מסגרת האימון הנכונה חשובה במיוחד. המאמן שלכם צריך להיות אדם שיבין אתכם, את המטרה ואת  המניע שלכם, וירצה להגשים זאת עבורכם בדיוק כמו שאתם רוצים ואף הרבה מעבר לכך. לצד זאת, הוא חייב להיות אדם שיגרום לכם ליהנות מהאימון, כל שתוכלו להתמיד בו לאורך זמן.

אופן בחירת בית הספר וכן בחירת המאמן הנכונים והמקצועיים לכם ביותר תתגבש על פי שני קריטריונים חשובים. האחד הוא התחושה האישית שלכם, כלומר, כיצד אתם מרגישים לצד המאמן שלכם, האם את מרגישים בנוח, לשתף, להתאמן, וכדומה. מדובר בחלק בלתי נפרד מההצלחה העתידית שלכם. והדבר האחר, התאמה טכנית. הפרטים הקטנים, הניואנסים, כמו למשל תכנית האימון המותאמת ובניית לוח הזמנים. שני אלו יחד ולחוד הם אלו שיעשו את ההבדל בין הצלחה לאי הצלחה, ועל כן חשוב מאד לקחת את ההחלטה הטובה ביותר. 

בנוסף, נכון שפרטים טכניים כמו מיקום בית הספר, זמני האימון האפשריים והתאמתם ללו"ז שלכם וכדומה חשובים, אולם קחו בחשבון שהם אינם "דיל ברייקר". כלומר, אם מצאתם את בית הספר או המאמן הטוב עבורכם, לעיתים כדאי לאף צריך לדעת להתפשר בכך (אלא אם כן לא חייבים).

היבט נוסף וחשוב במיוחד שיש לקחת בחשבון הוא ההיבט הריגשי והמנטלי. אימון שחייה חתירה הוא אימון אשר ידרוש מכם משמעת עצמית גבוהה במיוחד וכן הכנה מנטלית ורגשית מצד המאמן שלכם. כמו כן, הוא ידרוש מכם התמסרות בלתי פוסקת, רצון ומוטיבציה. התיחזוק של אלו לטווח הרחוק אפשרי באמצעות שני קריטריונים אשר יתממשו. האחד, הנאה מהאימון. והשני, סיבה מספיק חזקה אשר עומדת לנגד עיניכם. כמובן שהעדיפות הוא לשילוב של שני אלו גם יחד, ואם כן מה טוב. על מנת לסגל לעצמכם שני משתנים אלו, דרוש בית ספר טוב שילווה אתכם, ובפרט, מאמן טוב אשר יאפשר לכם להתמיד בכך ומעבר לכך, יאפשר לכם להתאהב באמת ובתמים באימון! 

בסופו של דבר, ככל שתעשו את הבחירה הנכונה והמדויקת ביותר עבורכם בבחירת המסגרת האימונית, כך תוכלו להתמיד יותר. ובהתאמה, תקבלו תוצאות טובות יותר.

אימון שחייה חתירה, הגענו ליעד

אם גמלה בליבכם ההחלטה ללכת על זה ולהתחיל באימון שחייה חתירה, דעו דבר ראשון- כי עשיתם את ההחלטה הנכונה. כעת, חשוב להבין כי באימון כמו באימון ההצלחה לא נבנית ביום אלא תתהווה בהדרכה. חשוב שתזכרו, בייחוד באימונים כה אינטנסיביים כמו אימון שחייה חתירה, סביר שההתחלה לא תהיה קלה. המאמן האישי שלכם ילמד אתכם להתחיל בקטן, ולאט לאט ייקח אתכם אל היעד. כאן חשוב לדעת ולזכור: מטרת האימון הראשונה שלכם היא בניית הכושר הגופני, לאחר מכן, נוכל לקטוף את הפירות. על מנת לעשות כן, היו קשובים למאמןל האישי שלכם, לגופכם, והתוצאות לא יאחרו להגיע.

באימון שחייה חתירה, ממשמ כמו כל תחום אחר, הניסיון והתירגול הם מובילי השיירה. ככל שהאימונים יהיו מנת חלקכם באופן משמעותי יותר, כך ייטב עבורכם ועבור גופכם. ככל שנתרגל, ונבסס זאת כהרגל בחיינו, כך בהתאמה גופנו יסתגל נכונה. על מנת להגיע לכך, טווח האימונים הנכון הוא התמדה של שלושה עד חמישה אימונים שבועיים. עבור העסוקים שבכם, שני אימונים בשבוע יוכלו לתחזק את ההרגל לצד תזונה מוקפדת, כמובן.

וכאמור, בחירה בבית הספר ובמאמן האישי הטובים עבורך יעשו את העבודה ויובילו אותך לתוצאות הטובות ביותר. באמצעות בחירת המסגרת הנכונה, תוכל לקבל את התמיכה והליווי הצמוד הדרושים  על מנת להצליח, וכמובן את הסיוע להתמיד ולפתח משמעת עצמית. מאמן טוב יוכל להעניק לך את הדגשים הנכונים והמקצועיים לשיפור הטכניקה, לשיפור והסגנון, וכמובן לשנותם מפעם לפעם אם יעלה הצורך בכך. הוא ידע לקרוא את התמונה נכונה ולדעת מתי יש צורך לשנות, וומתי לא. והחשוב ביותר, הוא יהפוך את אימון השחייה להנאה אמיתית, בצורה אשר תגרום לכם לחכות לבואו של האימון הבא.

אימון שחייה חתירה
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.