אימון כושר בלאומית

קופות החולים השונות, ולאומית ביניהן, נחשבות לנדבך חשוב ומכרזי במערכת הבריאות הציבורית בארץ. רופאי המשפחה ורופאים מקצועיים של הקופות מאבחנים מחלות, מעניקים מרשמים, ממליצים על תוספים שונים וכשצריך – מפנים לבדיקות או לבתי החולים. אבל בריאות זה לא רק מרשם, צילום רנטגן או אישור לחופשת מחלה.

מלבד טיפול בחולים, קופות החולים הולכות ומפנימות את העובדה כי כל מה שעוזר לשמור על בריאות טובה זהו חלק חשוב מהאחריות שלהן. יצאנו לבדוק אם גם קופת החולים לאומית, בדומה לחלק מהקופות האחרות, מציעה אימוני כושר למבוטחים וחזרנו עם התשובות.

אימון כושר בלאומית – יש מה לשפר

נתחיל בבשורות הטובות מבחינתם של מבוטחי קופת חולים לאומית – יש דבר כזה, אימון כושר בלאומית, אבל יש לקופה הרבה מה לשפר בנידון. בשונה מחלק מהקופות האחרות, לא מצאנו בפרסומי הקופה נכון לשלהי 2018 כי מוצעים אימוני כושר לכלל מבוטחי הקופה ואפילו לא לחלק מרכזי מבעלי הביטוחים המשלימים אלא אם כן הם מוגדרים כבעלי צרכים מיוחדים. לקופה יש שפע של עצות טובות והנחיות לגבי אימוני כושר לכל, אבל לא ניתן פשוט להתקשר ולהזמין סדרה של אימוני כושר.

בשלב זה, כל מה שגילינו זה שלבעלי ביטוחים משלימים מסוג לאומית זהב או לאומית כסף יש אפשרות להזמין אימונים מסוג ספורט טיפולי, רק כאשר יש לכך הצדקה רפואית. הזכות לטיפולים מסוג זה אומנם נרחבת מאוד (ניתן לקבל אפילו כמה עשרות מפגשי ספורט טיפולי בשנה) וזה הרבה מעבר למה שמוצע בקופות אחרות אולם השירות מותאם אך ורק לאוכלוסייה מצומצמת מאוד.

רק ילדים בעלי עיכוב התפתחותי, עד גילאי 15 שנים יכולים להצטרף למפגשי ספורט טיפוליים. ומה לגבי יתר המבוטחים של לאומית? הללו יכולים ליהנות ממגוון טיפים ועצות אולם אימון כושר ממש – את זה הם יכולים למצוא בשוק החופשי, מחוץ למסגרת הקופה. מפגש של ספורט טיפולי, יש לציין, כרוך בעלות של 44 ₪ למפגש.

בלאומית ממליצים לכם ללכת – והרבה

מחקרים עדכניים מגלים כי אפשר לשפר מאוד את הבריאות גם אם לא מקפידים ללכת מספר פעמים בשבוע לחדר הכושר. לא כולנו יכולים להקדיש לכך את הזמן והאנרגיה ורבים כבר ניסו ודי מהר פרשו. פרסום עדכני שהפיצה קופת חולים לאומית באתר האינטרנט שלה מגלה כי בקופה מעודדים את המבוטחים לשמור על הבריאות בצורת פעילות הכי פשוטה, הכי נגישה והכי זמינה – הליכה.

בקופה ממליצים ללכת, כדי לשמור על הבריאות. אז מי צריך אימון כושר בלאומית כאשר כל מה שצריך לעשות זה לקנות זוג נעלים טובות ופשוט להתחיל ללכת? אך כמובן, כאשר מדובר בהמלצה הנתמכת במחקר, יש נתונים שחשוב להביא בחשבון. למשל, שכדי להפיק תועלת מהליכה כפעילות גופנית יש להקפיד על כלל אצבע, הליכה של עשרת אלפים צעדים ביום.

מחקר שנערך לפני למעלה מעשרים שנה גילה כי מי שיקפיד על מספר הקסם הזה יצליח להשיג תוצאות כגון הפחתת שומן וקיטון בהיקף המותניים והירכיים. ההליכה בריאה ללב, היא מחזקת את השרירים ומסייעת למנוע את התופעה של בריחת סידן והתדלדלות העצם. ההליכה נחשבת לבעלת אפקט בריאותי ונפשי במדדים רבים נוספים, החל מהקטנת הסיכון לסוכרת, דרך האטת הזדקנות הגוף וכלה בשיפור הרווחה הנפשית.

תרגילי כושר פשוטים – אפקט גדול

עוד מגוון עצות, המלצות וטיפים ניתן למצוא באתר קופת חולים לאומית, בענייני אימון, ספורט וכושר. אם הליכה פחות מתאימה לכם ואתם רוצים תרגילי כושר של ממש, תמצאו באתר רשימת תרגילי כושר שתוכלו לבצע בבית, במשרד, בגינה או בחוף הים. והעיקר – הקפידו להישאר פעילים ובריאים.

אימון כושר בלאומית
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.