אירובי בחיטוב

מי לא רוצה להרגיש טוב? מי לא רוצה להיראות טוב? מי מאיתנו לא רוצה להפחית משמעותית את הסיכוי לחלות במחלות כלי דם ומחלות לב, סוכרת והשמנת יתר?  מי לא רוצה להרגיש טוב עם עצמו כשהוא הולך לחוף הים או לבריכה, יוצא לרכוש בגדים חדשים? כולנו רוצים. אירובי בחיטוב זו בדיוק הדרך להשיג את כל המטרות הללו. אירובי בחיטוב זו הדרך שלנו לשמור על גוף חזק, בריא ומאוזן, להתמיד במאמץ, לשמור על רמות גבוהות של אנרגיה לאורך כל היום, לשפר את איכות החיים שלנו ואת השינה. אז בפוסט הבא תוכלו לקרוא על כל מה שצריך וכדאי לדעת על אירובי בחיטוב.

 

מדוע פעילות אירובית לא מספיקה?מי לא רוצה להרגיש טוב עם עצמו כשהוא הולך לחוף הים או לבריכה, יוצא לרכוש בגדים חדשים? כולנו רוצים. אירובי בחיטוב זו בדיוק הדרך להשיג את כל המטרות הללו.

מדובר באחת השאלות הפופולאריות בקרב מתאמנים. אז נכון, לפעילות אירובית יש מגוון רחב של יתרונות בריאותיים, פיזיים ואפילו נפשיים. יחד עם זאת, שמדברים על שינוי בהרכב הגוף, פעילות אירובית איננה מספיקה. לעומת זאת, חיטוב באירובי, זה כבר משהו אחר לגמרי. מחקרים מראים כי אנשים שמבצעים אחר ורק פעילות אירובית ולא אירובי בחיטוב, לא מצליחים להשיג את המטרות שלהם. מדוע זה קורה? הסיבה לכך נקראית בקרה קלורית. כלומר אנשים שלא מקפידים על תפריט תזונתי מאוזן, מפצים באכילת יתר, משום שפעילות אירובית משפיעה על רמת השובע של כל אחד ואחת מאיתנו באופן שונה לגמרי. לכן, מה שהרבה פעמים קורה זה שאנשים מבצעים פעילות אירובית גבוהה ועצימה, אבל הם מפצים על זה אחר כך בפחות תזיזתיות במהלך היום. זה נפוץ בעיקר אצל אנשים מבוגרים אבל לא רק.

אירובי בחיטוב או אנאירובי בחיטוב – מה עדיף כדי לרדת באחוזי השומן של הגוף?

רוב המחקרים מציגים כי שני סוגי האימונים גם אירובי בחיטוב וגם אנאירובי בחיטוב, עוזרים לנו לתהליך הירידה במשקל לצד ירידה באחוזי השומן. מתי זה קורה? שיש בקרה קלורית. כאשר אין הקפדה על בקרה קלורית, תהליך הירידה במשקל הן מפעילות אירובית והן מפעילות אנאירובית, מגיע למספר קלוריות בודדים בחודש. כלומר, המסקנה היא כי אנשים המבצעים אימונים אירוביים לבד, ללא אירובי בחיטוב, מתקשים לשמר את מסת השריר בדיוק כפי שהיו רוצים. הסיבה לכך היא משום שאימונים אירוביים בלבד לא מוסיפים בצורה משמעותית לירידה במסת השומן. לכן, חשוב או לבצע אימונים אירוביים בשילוב חיטוב, או להקפיד על אימונים אנאירוביים.

אירובי בלבד מתי זה כן מומלץ?אירובי בחיטוב זו הדרך שלנו לשמור על גוף חזק, בריא ומאוזן, להתמיד במאמץ, לשמור על רמות גבוהות של אנרגיה לאורך כל היום

אחת המטרות של אנשים אשר מבצעים פעילות אירובית באופן קבוע היא לרדת במשקל הגוף שלהם, וגם לשמור על התוצאות לאורך זמן. ברגע שההוצאה הקלורית שלנו, עולה על ההכנסה הקלורית, אנחנו יכולים להשיג את המטרה הזו. כלומר, אנחנו צריכים להוציא יותר ממה שאנחנו מכניסים. חשוב להבין משהו חשוב. בעיקרון, אנחנו לא חייבים לבצע פעילות אירובית או אירובי בחיטוב כדי לרדת במשקל. אבל יש מצבים שזה כן הכרחי, בעיקר כשאנחנו לא יכולים להגביל את המזון שלנו. למשל, שמדובר בנשים שהמשקל ההתחלתי שלהם יחסית נמוך והן לא מוציאות הרבה אנרגיה במהלך היום, הן כן יהיו חייבות לשלב פעילות אירובית, בכדי לרדת במשקל. גם כאשר יש לנו מספר אימונים שבועיים בעצימות יחסית גבוהה ואנחנו רוצים להאיץ את ההתקדמות שלנו, לאכול יותר אבל עדיין לייצר מצב של גירעון קלורי, למרות שהתזוזה שלנו נמוכה יחסית ביום יום, זה תקף.

איך אצליח להשיג את המטרות שלי מהפעילות הגופנית?

ובכן, בין אם אתם מחליטים בסופו של דבר להתמקד בפעילות אירובית בלבד, בין אם באנאירובית, ובין אם אתם משלבים אירובי בחיטוב, יש כמה דברים מאוד חשובים שצריך לדעת כדי שהתהליך יתממש.

  1. יש להתאים את הפעילות הגופנית באופן מדוייק לכם – מה זה אומר? זה אומר שכל אחד ואחת מאיתנו שונים לגמרי אחד מהשני.אנחנו לא חייבים לבצע פעילות אירובית או אירובי בחיטוב כדי לרדת במשקל. האחד קם מוקדם מאוד בבוקר, השני הולך לישון בשתיים בלילה וקם מאוחר, השלישי מתקשה למצוא זמן פנוי וכדומה. לכן, חשוב קודם כל לבחור פעילות גופנית שאתם מתחברים אליה ברמה האישית, ובאופן שבו הגוף שלכם מסוגל להתמודד עם המאמץ. הפעילות הגופנית מצד אחד חייבת להתאים לאורח החיים שלנו, ומצד שני למצב הפיזי שלנו בהיבט של מצב בריאותי, כאבים אורטופדיים כאלה ואחרים וכדומה. אם אתם אנשים של בוקר, העדיפו להתאמן בבוקר לפני העבודה, ואם אתם יותר אנרגתיים בערב, בחרו פעילות שתתאים לאורח החיים הזה.
  2. בחרו פעילות שתעזור לכם להתמיד במאמץ לאורך זמן – אם למשל אתם מעדיפים להתאמן לבד, כי זה הזמן שלכם בשקט לבד עם עצמכם, זמן שבו המחשבות מתרוקנות, הבעיות נשארות בצד, הגוף נטען מחדש באנרגיה, זה מצוין שאתם מודעים לכך. לעומת זאת, אם כדי להתמיד בפעילות לאורך זמן אתם דווקא צריכים להתאמן בצוותא, שווה לבחור מישהו שאתם מתחברים אליו ולהתאמן ביחד איתו, או לחילופין להצטרף לקבוצה. יש קבוצות שחיה, ריצה, הליכה, קבוצות יוגה או פילטיס.
  3. סרגל מאמצים – מה שהרבה פעמים קורה, זה שאנשים שמתחילים להתאמן, הולכים על זה בכל הכוח. הם מגזימים. כי הם רוצים מהר מהר להשיג את המטרות שלהם, להתחטב ולרדת במשקל הגוף. העניין הוא, שמה שיכול לקרות זה שהסיכוי לפציעות עולה בצורה כזו. לכן, חשוב מאוד שלא להגזים, לעבוד עם סרגל מאמצים, לבצע את הפעילות האירובית או האנאירובית בהדרגה, ואם ניתן לקחת עזרה לפחות בתחילת הדרך, למשל מאמן אישי או מאמן בקבוצה, זה יכול לעזור לכם מאוד.

לסיכום, פעילות אירובית בחיטוב חשובה מאוד כדי לשמור על אורח חיים בריא, מאוזן ותורם רבות לאיכות החיים שלנו. כדאי לבחור פעילות שאתם מתחברים אליה ואוהבים אותה כדי שתוכלו להתמיד בה לאורך זמן.

יוגה מחיר
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.