איך להגיע לבטן שטוחה

שומן בטני איננו יפה ואיננו בריא. כדי להגיע לבטן שטוחה צריך לנהוג באיזון – גם לאכול נכון וגם להתאמן. האחד בלי השני, זה פשוט לא עובד.

בדקנו עם אנשים שהצליחו, עם מאמנים, עם מתאמנים ודיאטנים ואספנו את כל הטיפים החשובים שיעזרו להוריד שומן באזור הבטן ולהיראות הרבה יותר חטובים ונמרצים.

הרעבה עצמית זו ממש לא הדרך

מכל עבר אנו מופצצים חדשות לבקרים בדיווחים אודות דיאטת הפלא שעוזרת לרזות בלי להתאמץ. הדיאטות האלו כל כך "טובות", עד שדי מהר הן נעלמות, ממש כאשר מפציעה איזו בשורה חדשה על דיאטה חדשה ו"נפלאה". כל אותן דיאטות שמבטיחות לחולל פלאים תורמות לתופעת האקורדיון הידועה – מה שמורידים בקלות גם מחזירים בקלות.

עפו להם 5 ק"ג ודי מהר הם חזרו בחזרה ולפעמים עם תוספת של עוד שניים או שלושה קילו. תזונה מאוזנת תהיה הפתרון הטוב ביותר כדי להפחית את מסת השומן וכאשר המסה יורדת, גם הבטן נעשית יותר שטוחה.

הדבר הגרוע ביותר הן דיאטת ההרעבה העצמית. לכן נדגיש כי הגעה לבטן שטוחה בשום אופן לא צריכה לקחת אתכם לשם. מי שצורך פחות מדי קלוריות באופן מתמשך פוגע בבריאות וגם מוציא את הגוף מאיזון.

נוצרת פגיעה באיזון ההורמונלי וחילוף החומרים משתנה. הגוף מפעיל מנגנוני פיצוי שנועדו להאט את חילוף החומרים כך שבסופו של דבר, כאשר מתחילים לאכול יותר הגוף מגיב בעליה מהירה במשקל. זה ממש לא מה שאתם רוצים.

כמה טיפים שיוכלו לעזור: הקפידו לשתות הרבה מים במהלך היום. כשאנו צמאים אנו נוטים לאכול יותר. צרכו הרבה סיבים תזונתיים והעדיפו מאכלים מלאים כדוגמת אורז מלא, לחמים מלאים. הסיבים יוצרים תחושה של שובע לאורך זמן. קל יותר להיגמל מנשנושים לא בריאים אם מחזיקים  חטיף בריא בהישג יד, כדוגמת חטיפי אנרגיה או פירות יבשים.

כוח, סיבולת ויציבה נכונה

אימוני כוח וסיבולת טובים מאוד לבריאות הכללית, הם מפחיתים את רמת השומן ומעלים את חילוף החומרים. אבל לא רק אימונים אינסופיים בחדר הכושר יביאו לכם את הבטן השטוחה המיוחלת. מומלץ מאוד לתת את הדעת על הדבר הבא, יציבות מהווה חלק חשוב מאוד מהמראה הכללי ומשפיע מאוד על מרכז הגוף.

יציבה נכונה זה לא דבר שנוצר בין לילה. רבים מאיתנו התרגלו לישיבה כפופה, לגוף רופס. היעזרו במאמן שילמד אתכם תרגילים ליציבה, הכוללים בין היתר חיזוק הבטן והגב. לחילופין, נסו תרגילים שונים לשיפור היציבה ולחיזוק הבטן (ניתן למצוא אין סוף תרגילים, לרבות סרטוני הדרכה). התמידו ותראו תוצאות.

יש לשים לב כי יציבה נכונה חיונית גם למניעת כאבי גב והיא גם יוצרת מראה ארוך יותר. הבטן באמת תהפוך לשטוחה יותר אבל מלבד זאת גם תיראו הרבה יותר דקים.

עובדים על הבטן ומתרגלים אירובי

ניתן להשיג בטן שטוחה כאשר מקפידים על שילוב בין חיזוק שרירי הבטן לבין תרגילים אירוביים. תרגילים אירוביים מסייעים לחיטוב ויש שיטות שונות. ניתן להתאמן בזומבה או בספינינג. ניתן להתאמן בריצות או להשתמש בהליכונים בחדר הכושר. אפשר להצטרף לאימוני קיקבוקס או כל שיטה אחרת שאתם מתחברים אליה.

עוד יש לציין כי אם כבר מתאמנים, אל תזניחו גם קבוצות שרירים אחרות. כדאי שהאימון יהיה מאוזן, על כך ממליצים כל מאמני הכושר המובילים.

לא חייבים לשאוף למראה שרירי וניתן בהחלט לעבוד במידה עם משקולות ולהשיג חיטוב נאה. מי שפחות מרגיש בנוח בחדרי הכושר או בתרגילי משקולות יוכל למצוא פתרון מסוג אחר. תרגול יוגה או אולי פילטיס תורמים מאוד לחיטוב וגם מאפשרים להגיע לבטן שטוחה יותר. וזכרו, מילת המפתח היא התמדה.

איך להגיע לבטן שטוחה
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.