אימון כושר אישי

מאמן כושר אישי הכנה לצבא

מאמן כושר אישי הכנה לצבאמאמן כושר אישי הכנה לצבא צריך להבטיח למתאמנים שני דברים: הדבר הראשון, שיפור הכושר הגופני בהתאמה ליחידה בה תרצו לשרת, הדבר השני, שיפור כוח מנטלי והכנה נפשית לצבא. מאמני כושר רבים מציעים לנו הכנה לצבא מבחינה גופנית, אבל בסופו של דבר מה שעלול "לשבור" את המתאמן בבוא העת הוא לאו דווקא הכושר הפיזי. למעשה, בימי סיירות וגיבושים שונים, הבחינה אינה רק גופנית, אלא מנטלית במקרים רבים. לכן, מאמן כושר אישי הכנה לצבא חייב לענות על כל הדרישות האלה.

 

איך בוחרים מאמן כושר אישי הכנה לצבא?

כיום "הטרנד" של אימוני הכנה לצבא הוא מאוד פופולרי. מאמנים רבים מציעים לבני נוער להגיע ולהתאמן ליום הסיירות שבדרך כלל יהיה בכיתה יב', אימונים המכינים אתכם לגיבוש לאחר הגיוס ועוד. מתוך היצע המאמנים יש לבחור את המאמן המתאים על בסיס הדברים הבאים:

 

 

 

 

מה צריך להיות כלול באימון הכנה לצבא?

מלבד לשיפור המנטליות בה נדון בהמשך, המטרה היא ליצור תוכנית אימונים מקיפה שכוללת תרגילי סיבולת לב ריאה, תרגילי מהירות, כוח, שיווי משקל, גמישות ועוד. מאמן כושר אישי הכנה לצבא שעובד באופן מקצועי יידע לערוך תוכנית אימונים בהתאם לזמן היעד בו אתם כבר מגיעים ליום סיירות או מתגייסים. חשוב לזכור, לא צריך להעמיס על הגוף באופן קיצוני כי גם בצבא הם לא דורשים יכולות פיזיות פנומנליות מההתחלה. להפך, הם בוחנים מי עומד באופן מנטלי בכל הגיבושים וימי הסיירות ששם הגוף שלכם יכול לשאת את הקושי, אבל אולי עדיין לא. לכן, בתוכנית האימונים יש לכלול גם קשיים מנטליים עליהם המתאמן צריך להתעלות ולהיות מוכן אליהם.

 

ביטחון עצמי – מה הקשר?

כפי שציינו, במהלך יום הסיירות, גיבושים כאלה ואחרים אתם תעמדו במבחן אישיות לצד מבחנים גופניים. ביטחון עצמי הוא דבר מאוד טריקי, מצד אחד אנחנו רוצים אותו, מצד שני אנחנו לא רוצים יותר מדי ממנו במהלך יום הסיירות. מערך אימונים מקצועי יעניק לכם את הביטחון העצמי הנדרש כדי להתחיל את היום בידיעה שאתם עומדים לסיים אותו ללא צל של ספק. אתם כבר ביום הסיירות הראשון תראו איך בכל פעם נושרים עוד ועוד נבחנים, אתם לא תהיו חלק מהם. עדיף לסיים אחרונים מאשר לא לסיים בכלל – זה המוטו של מאמן מקצועי. 

 

תפריט תזונה – האם הוא נחוץ?

לכל תוכנית אימונים מקצועית צריך להתלוות תפריט תזונה. על מנת שתוכלו להגיע להישגים שקבעתם ולהשתפר בצורה מבוקרת עד לגיוס, יהיה עליכם לאכול בהתאם לתוכנית האימונים שלכם. הדגש הוא להעניק לכם מאגר פחמימות מתאים לכמות הקלורית אותה אתם מוציאים בממוצע בכל יום וכמו כן, להתאים את כמות החלבון אותה אתם צריכים כדי לפתח את מסת השריר או מצד שני בחיטוב, לשמר את מסת השריר הקיימת כמה שיותר. כמות החלבון המומלצת לאדם מתאמן לרוב תהיה כ-1.5 עד 2 גרם חלבון כפול משקל גופו. זה לא מדע מדויק, יש להתאים את התפריט באופן אישי ולכן, מאמן כושר אישי הכנה לצבא הוא קריטי גם להתאמת תפריט תזונה מתאים. 

כמה עולה אימון הכנה לצבא?

המחיר משתנה בהתאם לקבוצה או יחיד ובהתאם למקום האימון. אם המאמן מגיע אליכם הביתה, המחיר גבוה יותר מאשר אם תגיעו אליו. אימוני הכנה לצבא יכולים להיות במקום ניטרלי – בפארק. המאמן מגיע עם הציוד הנדרש, בדרך כלל הרבה ציוד התנגדות וניתן יהיה להתחיל באימון.

 

Exit mobile version