מאמן כושר מומלץ

מאמן כושר מומלץספורט ופעילות גופנית חיוניים לכולנו. צעירים ומבוגרים, גברים ונשים, אפילו נשים בהיריון או לאחר לידה ירוויחו אם יקפידו על פעילות גופנית במידה נכונה. כפי שיודע כל ספורטאי מקצועי, אי אפשר להגיע להישגים בלי מאמן ובלי בנייה של סרגל מאמצים

אין להתפלא על כי גם הציבור הרחב כבר הבין שפעילות גופנית עם מאמן כושר צמוד, מאמן אישי, תהיה נכונה יותר, יעילה יותר. מאמץ מומלץ גם יהיה זה שידע כיצד לדרבן, כיצד לסייע ברגעים הקשים וכיצד להתמיד. כדי שתדעו מתי עומד מולכם מאמן ראוי ומומלץ ומתי כדאי להמשיך לחפש, אלו הדברים שכדאי שתבדקו ותיישמו.

הניסיון, ההכשרה והרקע

הניסיון באימון איננו חזות הכל, אבל מאמן כושר מומלץ חייב להיות לפחות בעל ניסיון כלשהו. אם אתם רוצים להיעזר במאמן אישי, גם מאמן חסר ניסיון ניכר באימון בשיטת אחד על אחד יוכל להיות בחירה סבירה בשני תנאים.

התנאי הראשון הוא שמדובר במאמן בעל רקע כשלהו, כגון ניסיון באימון בחדר כושר. התנאי השני, ועליו אין שום סיבה להתפשר – ההכשרה. מאמן כושר מומלץ חייב להיות בעל תעודה המעידה על הכשרה. זו יכולה להיות תעודת מאמנים, כאשר גם מדרכי כושר צבאיים בעברם או מורים דינאמיים לחינוך גופני יכולים להיות בחירה ראויה.

אופי האימון הנחוץ לכם

אחרי שבדקתם כי המאמן עימו יצרתם קשר הינו בעל ידע באימון, עליכם לשאול את עצמכם האם רק זה מה שאתם צריכים. שימו לב כי מאמן כושר מומלץ עבור מתאמן בעל מטרה מסוג אחד, לא יהיה מתאים אם המטרה הינה אחרת. ניתן להבהיר את הדברים אם נשווה בין מתאמן מתחיל, שכל רצונו זה לבנות מסת שריר או מתאמנת שרוצה להשיג תוצאות בחיטוב לעומת ספורטאי חובב שרוצה לעבור לרמה מקצוענית.

אם מדובר במתאמן שרוצה להתחרות בתחרות כגון איש הברזל או להשתתף בתחרות מרתון לראשונה בחייו, חיוני שיהיה זה מאמן היודע להכין מתחרים בדיוק לתחרויות הללו. זה ממש לא חייב להיות מאמן בעל תעודת מאמן ממכון וינגייט, לצורך הדוגמא, אם מדובר במתחרה בעברו שכבר הכין וקידם מתמודדים לתחרויות הללו.

על אותו משקל, תבחרו מאמנים לרכיבה על אופניים, לשחייה, אימון לאחר לידה, אימון שלפני הגיוס ליחידה מובחרת או אימון שיקומי. כל אחד מסוגי האימון הללו זה עולם בפני עצמו.

המלצות וכימיה בין אישית

מאמן הכושר המומלץ בשבילכם עשוי להיות המאמן ששמעתם עליו בשכונה, בבית הספר או במקום העבודה. יתכן שזהו המאמן שעזר לחברה הטובה לרדת במשקל או חולל פלאים עם החבר שפעם לא היה מוכן לקום מהספה אחרי העבודה. אבל עם כל הכבוד להמלצות, יש משהו חשוב אפילו יותר. כימיה בין אישית בין מאמן אישי לבית מתאמן זה דבר שאין לו תחליף.

אפשר לראות זאת היטב אפילו בספורט המקצועני. ישנם ספורטאים שהצליחו לפרוח ולהגיע לשיאים תחת מאמן עימו נוצרה כימיה, בעוד שמאמן קודם לא ראה את הפוטנציאל והעדיף לקדם ספורטאי אחר, שדיבר בשפה שלו. אם מצאתם מאמן אישי ונוצרה כימיה מידית באימון הראשון או השני, ככל הנראה אתם (וגם הוא) תיהנו מהאימון והתועלת שתפיקו תהיה מקסימלית.

זמינות ומיקום

דבר נוסף לסיום שכדאי לשים לב זהו מידת הזמינות של המאמן והמיקום שבו הוא נוהג לערוך את האימונים. ישנם מאמנים אישיים שמגלים גמישות בנוגע למקום שבו יתקיימו האימונים ויש כאלה שפחות. יש כאלה שגובים מחיר גבוה משמעותית עבור אימון שמתקיים בביתו של המתאמן ויש כאלה שפחות. ובעניין הגמישות, זה חשוב במיוחד למתאמנים בעלי סדר יום עמוס.

מאמן כושר מומלץ
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.