מאמן כושר ותזונאי

מרבית האנשים שרוצים לנהל חיים בריאים יותר משתדלים לבצע באופן עקבי סוג כזה או אחר של פעילות גופנית.

כאשר רוצים לבצע פעילות גופנית סדירה בצורה נכונה, ללא סיכוני פציעות וכן כאשר רוצים להגיע להישגים גבוהים יותר, מקובל להיעזר במאמן כושר. הפעם נדבר על השילוב המנצח שנקרא – מאמן כושר ותזונאי.

לא כל מאמן הוא גם תזונאי

אנו עשויים להיעזר במאמן כושר אישי או במאמן שמציע את שירותיו הטובים במסגרת מכון כושר. רבים מבין המאמנים שהציבור נעזר בהם נוטים להעניק לא מעט עצות וטיפים לגבי אורח חיים בריא, ולא רק בתחום המקצועי של אימון הכושר. לכאורה, זהו מצב טבעי משום שמאמן הכושר אמור להיות בעל ידע בתזונה.

בכל קורס מאמנים מוכר קיים מרכיב מסוים של לימודי תזונה, אל חשוב לעשות הבחנה חשובה. יש לדעת כי לא כל מאמן כושר ולא כל מאמן אישי או מדריך ספורט הוא גם תזונאי מוסמך עם תעודות.

אם המאמן מעניק כמה עצות כלליות ומקפיד לסייג אותם, זה בהחלט עשוי להיות בגבול הסביר. אבל אם מאמן הכושר מציע לכם דרך לחולל שינוי בחייכם בהיבט התזונתי, עליכם לוודא כי הוא תזונאי מוסמך וכי מאחוריו לימודים גבוהים בדיסציפלינה הזאת.

שילוב שמוסיף המון

השילוב בין מאמן כושר לבין תזונאי מוסיף המון מבחינתו של המתאמן. ראשית לכל, המאמן מכיר מקרוב את סגנון החיים של המתאמן. הוא בדרך כלל נפגש עם המתאמן באופן סדיר ורואה בדיוק מהם העומסים המקסימליים המוטלים על הגוף, על השרירים בכלל וגם על הלב בפרט.

ספורטאים פעילים זקוקים לתפריט המספק להם את האנרגיה זמינה לתמיכה בפעילות ואשר תאפשר להם להפיק את המקסימום מהאימונים.

איזה תוספים, כמה ולמה

מאמן כושר שהוא גם תזונאי יכול לסייע לכל העוסקים בפיתוח גוף להבין האם הם זקוקים לתוספי תזונה ואם כן – כמה תוספים כדאי ומתי להשתמש בהם. למעשה, ישנם תוספים שנחוצים לא רק לצורך בניית מסת שריר אם גם כדי להעלות מסת שומן.

אמנם אנו רגילים לחשוב על דיאטה במונחים של הרזיה אולם ישנם אנשים הזקוקים לדיאטה לצורך השמנה ובפרט הדבר נכון גם עבור ספורטאים.

תוספי חלבון, תוספי אנרגיה, תוספים שמסייעים להתאוששות הגוף לאחר אימונים קשים – מאמן כושר ותזונאי יוכל להרכיב תפריט מאוזן הכולל גם את התוספים המומלצים לכל אחד ולכל אחת.

כיצד להרזות נכון

אין זה סוד כי מתאמנים ומתאמנות רבים שואפים לרזות ולחטב את הגוף. אך הרזיה מהירה מדי או בלתי מבוקרת עלולה להיות מסוכנת. בפרט, זה עשוי להיות בעייתי לאנשים המשלבים אורח חיים פעיל. חשוב לדעת כי יש אימון יתר ויש גם הרזיה הנחשבת למהירה מדי.

דיאטת כאסח ללא ליווי תוביל לא רק להשמנה חוזרת מהירה אלא גם עשויה להביא לתחלואה, לפגיעה בפוריות, לנשירת שיער, לפגיעה בעצמות ולחוסר איזון הורמונלי. מאמן כושר שהוא גם תזונאי יוכל להרכיב תפרט בריא, שיעניק לגוף את כל מה שדרוש לו ובמקביל – יעודד הרזיה מוצלחת באופן בריא.

תזונה בהתאם לאופי הפעילות

מאמן כושר ותזונאי יכול להיטיב ולבנות תפריט תזונתי ראוי לספורטאים ולמתאמנים השונים. אין דין תפריט לעוסקים בפיתוח גוף או קרוספיט כדין תפריט למי שמתאמן בספינינג, ביוגה או בפילאטיס. בהתאם לאופי הפעילות, סוג העצימות, רמת ההישגים הרצויה, מבנה הגוף ואפילו עונת השנה יש לבנות את התפריט ולתכנן את התזונה.

כמובן, יש תזונה שתתאים לגברים ויש תזונה לנערים, לנשים ולנערות וכמו כן את התזונה יש להתאים גם לקריטריונים כדוגמת גיל, מבנה גוף, מדד BMI. רק מאמן המוסמך כתזונאי יהיה כשיר לא רק לייעץ אלא גם לעמוד מאחורי הדברים, באחריות.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

פטרת בציפורניים ופעילות גופנית – מה הקשר?

מאמן כושר ותזונאי
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.