מאמן כושר לקהל הדתי

מאמן כושר לקהל הדתיבעוד שחלק מבני הציבור הדתי מקיים שגרת חיים מאוד מסורתית, ישנם כאלה המגלים פתיחות לעולם תרבותי מקיף. הסברה כי רק החילוניים מבינים את חשיבות השמירה על כושר גופני ותרבות הגוף, בטעות יסודה.

גם חכמי המסורת היהודית קבעו כי הספורט והפעילות הגופנית יפים לבריאות, ולא החילונים המציאות את המשפט המסכם כה יפה את העניין – נפש בריאה בגוף בריא.

מכיוון שאימון בחדר כושר משותף (שבו מתאמנים גברים וגם נשים) עשוי פחות להתאים לפחות לחלק ניכר מהקהל הדתי, הבחירה תיפול על אימון אישי או על אימון בקבוצות קטנות.

זאת ועוד, את האימון יעביר בדרך כלל מאמן כושר לקהל הדתי ובהחלט אפשרי שתהיה זו מאמנת הפונה לקהל הדתי (עבור נשים דתיות או מסורתיות).

חשיבותו של מאמן הכושר

לפני שנרחיב על המשמעות של מאמן כושר לקהל הדתי, כדאי לעמוד בקצרה על חשיבות הכללית של מאמן ביצירת אימון אפקטיבי. מאמן כושר, ואנו מדברים על מאמן מוסמך בעל תעודת מאמן ועדיף גם בעל הכשרות והשתלמויות נוספות, מעניק הרבה מאוד מוטיבציה למתאמנים מתחילים.

בנוסף, מאמן מוסמך יוצר תקשורת טובה מאוד עם המתאמנים, הוא עוזר בהתגברות על קשיי מוטיבציה ועל מכשולים, על תקופות שבהן דומה כי ההתקדמות נעצרת. גם מאמן כושר לקהל הדתי, כמו כל מאמן באשר הוא, דואג לכך כי האימון יהיה הדרגתי, מתאים לרמת היכולת של כל מתאמן. המאמן המקצועי יודע מתי להעלות את העומס ומתי לגוון עם תרגילים חדשים וטכניקות נוספות.

גברים ונשים באימונים נפרדים

אחד הכללים לפיהם יפעל מאמן כושר לקהל הדתי יהיה הפרדה במהלך האימונים בין גברים לבין נשים. למעשה, בדרך כלל מאמן כושר לקהל הדתי יעביר אימונים לגברים בלבד, בעוד שאימונים לנשים דתיות תעביר מאמנת.

מאמני כושר המציעים את שירותיהם לקהל הדתי אולי לא חייבים להיות דווקא מבני מגזר זה, אולם עליהם להכיר באופן טוב למדי את סגנון החיים הדתי.

ישנם דתיים שמבחינתם, מאמן אושר יהיה חייב להיות מהמגזר שלהם, כזה שמכיר את מסורת ישראל ואת מצוות הדת כפי שהוא מכיר כל מה שקשור לבניית סרגל של מאמץ, עריכת אימונים בעצימות רצויה (נמוכה, בינונית או גבוהה), תרגילי אירובי וכיוצא באלה.

סוגי מאמנים וסוגי מתאמנים

יתכן ואתם גברים או נשים, דתיים או דתיות, שזו לכם הפעם הראשונה שבה אתם מחפשים מאמן כושר בראש שלכם. חשוב לדעת כי ישנם סוגי מאמנים שונים, ממש כפי שיש סוגי מתאמנים שונים. מלבד העובדה שהמאמן פונה לקהל הדתי, חשוב שתבחרו בו בהתאם להגדרת המטרות שלכם.

למשל, ישנן מדריכות כושר ומאמנות המתמחות באימון של נשים בהיריון או נשים לאחר לידה. ישנם מאמנים המתמחים בעיקר בבניית מסת שריר והעלאה במשקל הגוף.

ישנם מאמנים המתמחים בהכנת המתאמנים לקראת תחרויות ספורט, תחרויות ריצה, תחרויות רכיבה באופניים, מרתונים, טריאתלונים. אם אתם מחפשים מאמן כושר שנועד לחזק את גופכם ולהגמיש אותו, תצטרכו מאמן המשלב אימון פונקציונאלי, אימוני כוח, גמישות וגם אימוני סיבולת.

ערך מוסף – בקיאות בתזונה

מאמן כושר לא חייב להיות בעל תעודת תזונאי מוסמך, אבל מאמנים מצוינים יהיה בדרך כלל בעלי בקיאות בענייני תזונה בדגש על ספורטאים ואנשים פעילים.

מי שמחפש מאמן כושר לקהל הדתי ירוויח ערך מוסף של ממש אם ימצא מאמן כושר שיוכל לסייע בעצות ובטיפים למתאמנים בענייני תזונה, תוך בקיאות בענייני כשרות. תזונה נכונה יכולה לסייע לאימון יעיל וטוב יותר. תזונה נכונה יכולה לסייע לגוף להתאושש לאחר אימון בעצימות גבוהה.

מאמן כושר לקהל הדתי
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.