כמה עולה אימון כושר אישי

אימון אישי יתאים מאוד למגוון רחב של אוכלוסיות. סוג האימון ויכולותיו המקצועיות של המאמן האישי יקרינו כמובן גם על עלות האימון.

לפני שניגע בכך, נציין כי אימון אישי יכול להתאים לאנשים בעלי כושר גופני מוגבל (שרוצים לבנות כושר, מסת שריר, כושר אירובי) וכן גם לספורטאים או לחובבים שרוצים להתחרות בתחרויות רשמיות.

ישנם מאמנים המציעים אימון אישי בקונטקסט טיפולי שיקומי ויש גם מאמנים (ומאמנות) לילדים, לנשים הרות, לצעירים לקראת גיוס וכן הלאה. אימון ייחודי יהיה יקר יותר מאימון רגיל ויותר סטנדרטי.

מחיר מוזל מסגרת אימונים קבועה

אימון אישי מתומחר בדרך כלל על בסיס פגישת אימון. יחד עם זאת, לא חייבים לתאם עם מאמן אישי על מסגרת אימון של שניים או שלושה מפגשים מראש. ניתן לבנות מסגרת אימון ארוכה יותר, כאשר מצד המתאמן יש לכך שתי מטרות. מצד אחת, בונים מחויבות לאימון שגם מאפשרת בניית תוכנית אימונים טובה יותר.

מצד שני, ניתן ליהנות בצורה כזאת ממחיר יותר נוח לכל פגישת אימון. אז על מה מדובר: מדובר על סיכום בין מאמן למתאמן על חבילות אימון שיכולות להיות לתקופת זמן כגון חודש, חודשיים ואף יותר. כמובן, יש משמעות גם למספר האימונים שעורכים בכל שבוע. ככלל, ככל שמתאמים מראש יותר פגישות אימון, גם המחיר לכל אימון יהיה נמוך יותר.

מהו טווח המחירים

טווח המחירים לאימון אישי רחב למדי. עבור מתאמן מן השורה, כלומר לא מישהו בעל צרכים מיוחדים (ספורטאי שזקוק להכנה למרתון, למשל), מחיר אימון רגיל יתחיל ב-140 – 150 ₪. בקצה היקר יותר ניתן למצוא גם מחירים של 200 ואפילו 300 ₪ לכל אימון.

טווח המחירים הגבוה יותר נהוג כאשר המתאמן איננו מעוניין להתחייב לסדרת אימונים. ככל שסדרת האימונים תהיה ארוכה וממושכת יותר (לרוב, 2 עד 3 מפגשים בשבוע) כך המחיר ייטה לרדת.

במרכז – המחירים גבוהים יותר

אם אתם מתגוררים בפריפריה, סביר מאוד להניח כי תוכלו למצוא לעצמכם מאמן אישי במחיר נוח יותר. זאת, במידה ותמצאו מאמן שמתגורר בסמיכות אליכם או שאתם מוכנים להגיע למקום מוסכם – למשל לפארק מדושא המתאים לאימון.

באזור המרכז, מחירי האימון נוטים לעלות, למרות שהיצע המאמנים גדול יותר. זה קורה מכיוון שבאזור המרכז יש גם מספר גדול יחסית של מתאמנים. נציין כי ישנם מאמנים שמוכנים לקיים אימון אישי במתכונת זוגית או בקבוצה קטנה.

צורת אימון כזאת יכולה להיות זולה יותר, אבל יש גם חיסרון. זהו לא בדיוק אימון אישי במלוא מובן המילה. בנוסף, לפעמים צריך להתפשר לגבי המועד שבו יתקיים האימון.

המחיר צריך לשקף ניסיון

לפני שאתם מסכמים עם מאמן אישי על מטרת האימון ועל סדרת אימונים, חשוב שתהיו משוכנים שפגשתם את המאמן המתאים לכם. זכרו כי מחיר האימון צריך לשקף את הניסיון של המאמן וכן את הכשרתו המקצועית. וודאו אם מדובר בבוגר טרי של הכשרת מאמנים או שאולי זהו מאמן בעל ניסיון, גם אם מדובר במאמן הצעיר בגילו.

ישנם צעירים שכבר צברו ניסיון רב באימון בחדרי כושר, כמאמני כושר בצבא ובמסגרות אחרות. יש בנמצא מאמנים שעברו הרבה מאוד השתלמויות, והערך המוסף שהם מציעים ניכר ושווה לשלם עבורו יותר.

כמו כן, תמיד כדאי לערוך כמה אימוני ניסיון (לפחות אחד או שניים) לפני שמסכמים על סדרת אימונים בת חודש, חודשיים או שלושה. רק לאחר שאתם מרגישים שזהו המאמן המתאים לכם, תוכלו להגיע גם למחיר מוסכם וגם לשביעות רצון מהאימון ומבניית השיפור בכושר שלכם.

כמה עולה אימון כושר אישי
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.