יתרונות וחסרונות חדר הכושר לעומת מאמן כושר אישי

החלטתם להתחיל להתאמן, לטפח את גופכם, לחזק את השרירים או להפוך לחטובים. הבנתם שאי אפשר להמשיך להתנשף אחרי כל ריצה קלה ונמאס לכם לרבוץ כל ערב כמו בטטות כורסא.

הכל טוב ויפה – אבל איך כדאי להתאמן, האם בחדר הכושר או בעזרת מאמן כושר? יש יתרונות וחסרונות בכל אחת משיטות האימון. הצבת היתרונות מול החסרונות תעזור לכם להבין מה יהיה הכי נכון בשבילכם.

כמה זה עולה לי

מקובל לראות את האימון בחדר הכושר כצורת האימון המקצועית הכי זולה שקיימת. אין ספק כי מאמן כושר יהיה יקר יותר, אפילו אם מסכמים מראש על מחיר מוזל בהתחייבות למספר מינימום של מפגשים בכל חודש.

אך יש שתי הערות בנידון: יש להדגיש כי חדרי כושר אינם אחידים במחיריהם – יש גם חדרי כושר יוקרתיים שגובים מחירים הרבה יותר יקרים מחדרי הכושר הממוצעים. זה תלוי במיקום וגם בתוספות המיוחדות שמוצעות (כדוגמת סאונה, למשל). כמו כן, ניתן לקיים אימון אישי בקבוצה קטנה, מה שמוזיל מאוד את העלות לכל משתתף.

המוטיבציה שלוקחת אתכם הלאה

אם כבר ניסיתם בעבר להתחיל להתאמן בחדר הכושר, יתכן ששמתם לב כי קשה להתמיד לאורך זמן. זה נכון לאחוז בלתי מבוטל מקרב אלה שנרשמו ועד מהרבה מצאו אלף ואחד תירוצים לוותר על הטרחה הכרוכה במחויבות לאורך זמן. ללא ספק, אימון בחדר הכושר יתאים לאנשים בעלי מוטיבציה פנימית מאוד חזקה.

היתרון שבאימון אצל מאמן כושר הינו שתמיד יש מי שעוזר להתמיד, גם כשקשה. הרבה יותר קשה מבחינה רגשית לבטל פעם אחר פעם אימון כושר אישי. מאמנים מקצועיים יודעים היטב כיצד לעודד את המתאמן לאורך כל האימון ואם צריך – גם בין האימונים.

העיתוי והתזמון

עוד יתרון חשוב שטמון בחדר הכושר – תמיד הוא נמצא, בשעות הפעילות תמיד אפשר להגיע, גם בלי תיאום מראש. עם מאמן כושר חייבים לקבוע מראש ולא תמיד קל לבטל ברגע האחרון וגם לתאם מועד חלופי שיהיה נוח לשני הצדדים.

אבל, יש גם צד שני למטבע. יתכן מאוד שדווקא בזמן שנוח לכם להגיע לחדר הכושר, הוא יהיה עמוס מפה לפה. אם אתם פנויים בזמנים בלתי עמוסים, זה ממש לא משנה. אבל אם אתם מגיעים בשעות השיא במכון פופולארי, יתכן שתצטרכו להמתין עד שמכשיר האימונים הדרוש לכם יתפנה. באימון אצל מאמן כושר אישי הציוד תמיד עומד לרשותכם ואף פעם לא צריך להמתין.

אבזור עשיר ותוספות

מאמני כושר מובילים יכולים להציע למתאמנים מגוון רחב של עזרי אימון, משקולות, מכשירים, גומיות אימון. אבל במכוני כושר רציניים האבזור כמעט תמיד יהיה עשיר יותר. זה חשוב לאנשים שרוצים לגוון אולם מבחינה פרקטית זה לא מאוד משנה.

מה שכן משנה זה שבאותו המחיר ניתן ליהנות בחדר הכושר ממגוון של חוגים. פעילויות סטודיו וחוגים יכולים להעשיר את חווית האימון ולמעשה, מקבלים אפשרות להשתתף בשיעורים (אמנם קבוצתיים) אל מול בעלי מקצוע בעלי התמחויות שונות. כמו כן, בחלק מחדרי הכושר ניתן למצוא תוספות כדוגמת בריכה, סאונה, ג'קוזי.

מה הצורך שלכם

מאמן כושר לומד להכיר כל מתאמן באופן אישי ומעמיק. הוא הרבה יותר קשוב לצרכים של המתאמן/ת ביחס למרבית המאמנים בחדרי הכושר.

אחרי הכל, כל מאמן בחדר כושר אחראי להרבה מאוד מתאמנים בכל יום. אך יש לזכור שאם המטרה שלכם היא גם חברתית, אימון בחדר כושר בהחלט מספק מאוד. יש לא מעט מתאמנים שמאוד אוהבים ליצור קשרים עם מתאמנים אחרים, להיפגש גם אחרי האימונים, לחלוק יחד טיפים, רכילויות ועצות.

יתרונות וחסרונות חדר הכושר לעומת מאמן כושר אישי
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.