אימון כושר בכללית

אימוני כושר על מגוון השיטות המקובלות נחשבות לדרך ראשונה במעלה לשיפור הבריאות. כבר הרומאים הקדמונים קבעו כי "נפש בריאה בגוף בריא" וגם הרמב"ם, שהיה רב, רופא, משכיל ואיש אשכולות, ציין את חשיבות הפעילות הגופנית להרחקת חולי גופני ונפשי. מה חושבת על כך קופת חולים כללית, הקופה הגדולה במדינה? ביקשנו לברר האם יש דבר כזה "אימון כושר בכללית".

האם יש אימון כושר אישי בכללית?

נכון למאי 2018, מצאנו כי חלק מקופות החולים בישראל (לא כולן) מציעות אימון כושר אישי. על פי רוב, מדובר בשירות שמוצע ללקוחות בעלי הביטוחים המושלמים היוקרתיים יותר. על פי המפורסם באתר האינטרנט של קופת חולים כללית ניתן לראות כי בקופה בהחלט מאמינים בחשיבות אימון הכושר האישי.

הם בהחלט מאמינים כי זו שיטה יעילה לשמור על הכושר, וממליצים על כך שכן מקבלים מסגרת מדרבנת. המאמנים האישיים מתאימים לכל גיל והם מוכשרים בבניית אימונים אפקטיביים. בקופה מגדילים לעשות ומציינים כי יש בעיה – אימון אישי נחשב לתענוג יקר ולכן לא כולם יכולים לעמוד בכך.

נשוב, אם כן, לשאלת השאלות – האם יש אימון כושר אישי בכללית? האם הקופה נרתמת, כמו חלק מהקופות האחרות, ומסבסדת אימונים אישיים למבוטחים? למרבה הצער, אין כיום אפשר לפנות לקופה ולהזמין אימון כושר אישי, מאמן שמגיע עד הבית ומסייע למתאמן או למתאמנת לשפר את הכושר ותוך כדי כך – לשמור על הבריאות. אז מה כן מציעים בקופה?

אם אתם ספורטאים פעילים, מציעים לכם בכללית בדיקות תקופתיות מסובסדות. כל בדיקה עולה עבור הנבדק כ-50 שקלים והשירות המוזל מתאים למבוטחי כללית מושלם או כללית פלטינום. עוד כדאי לדעת כי השירות ניתן במרפאות ספורט ברחבי הארץ, בפריסה נרחבת.

האם אימון כושר קבוצתי יש בכללית?

יתכן שבעתיד קופת חולים כללית ירימו את הכפפה ויפעלו לאספקת אימון כושר אישי מסובסד. ומה לגבי אימון כושר קבוצתי, האם את זה מציעים בקופה למבוטחים? באתר הקופה ניתן לראות כי עבור אלה שאינם יכולים לעמוד בעלות אימון כושר אישי כדאי לשקול להצטרף לאימון כושר בקבוצה.

אימונים קבוצתיים מהווים טרנד מקובל מאוד, כאשר קבוצה יכולה לכלול שניים או שלושה מתאמנים ולפעמים גם חמישה או יותר. ככל שמספר המשתתפים בכל אימון גדול יותר, כך העלות לכל משתתף נמוכה יותר. בקופה מציינים כי אימון בקבוצה יורד לכדי 50 עד 100 שקלים לאימון (ביחס לעד 300 ₪ לאימון אישי) אבל אין מדובר בהצעה קונקרטית. כלומר, קופת החולים כללית לא מזמינה אתכם לאימונים כאלה המסובסדים על ידה.

אימון כושר בכללית – קבלו טיפים לשימושכם

אתר האינטרנט של קופת חולים כללית (או, אם תרצו, שירותי בריאות כללית) מהווה כר פורה למידע, רעיונות טיפים ועצות לכל מי שרוצה להתאמן ולהיכנס לכושר או לכל מי שכבר החל להתאמן. לזכות הקופה, נציין כי האתר פתוח לכל ולא חייבים להיות ממבוטחי הקופה בכדי ליהנות מהטיפים והמידע שחלק ממנו נכתב או נערך על ידי רופאים ועל ידי מאמני ספורט מוסמכים.

בין היתר, ניתן למצוא מידע חשוב לגבי טעויות שאנשים עושים במהלך אימוני כושר, אפילו בפעילות נפוצה כגון הליכה או ריצה. מסתבר כי יש דבר כזה הליכה נכונה ויש לקופה גם מה לחדש לכם בנושאים כמו מתיחות וחימום לפני או אחרי אימוני כושר. תוכלו גם למצוא מידע אודות מגוון שיטות אימוני כושר, פילאטיס, יוגה, שחיה, רכיבה על אופניים ואפילו ריצת מרתון. אז אמנם אין עדיין אימון כושר בכללית, אבל יש לקופה לא מעט מה לתרום לכם בעניין זה.

אימון כושר בכללית
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.