אימוני סטודיו, עיצוב וחיטוב

מכוני הכושר כמו גם מועדוני הכושר המובילים מציעים לצד חוגים או אימוני כוח לשמם גם אימונים שמטרתם שונה. אימוני סטודיו לעיצוב ולחיטוב הגוף בהחלט תורמים גם לחיזוק הגוף אולם המטרה המרכזית הינה לחטב את הגוף ולהפוך אותו ליותר מפוסל.

הרעיון מאחורי הדברים הוא שסדרת האימונים תצליח להקטין באופן מוחשי את אחוזי השומן בגוף, כאשר מקובל לשלב תפריט דיאטטי, בעל כמות קלוריות מיטבית, בהתאם למשקל הגוף.

שריר חזק ולא מנופח

אימוני סטודיו, עיצוב וחיטוב הגוף מבוססים על הרעיון שניתן לחזק את השרירים שנותנים לגוף מראה מעוצב אך מבלי לנפח אותם (כפי שמקובל באימוניהם של מפתחי הגוף והשרירנים המגודלים). העבודה במהלך האימון מייעלת ומשפרת את חילוף החומרים, באופן זה שהגוף ממשיך לשרוף קלוריות גם לאחר שהאימון מסתיים.

שילוב אופטימלי שניתן למצוא באימוני עיצוב וחיטוב מופיע בדמות תרגילי כוח מצד אחד ואימון בעל היבטים אירוביים מן הצד השני. המרכיב האירובי הוא הוא זה שמשפיע על חילוף החומרים ומפחית את אחוזי השומן לאורך הדרך מקפידים על אימונים עצימים כלומר העלאת הדופק.

מתרגלים עבודה בסטים

יש לא מעט סוגי תרגילים וטכניקות שיכולים להיחשב לטובים לצורך עיצוב הגוף וחיטובו. ככלל, התרגילים השונים יבוצעו בצורה שנקראת סטים. במילים אחרות, כל סוג של תרגיל מבצעים מספר נתון של פעמים, לאחר מכן הפסקה קלה ואז חזרה על אותו התרגיל.

כמה פעמים יש לבצע חזרה על כל תרגיל, זו שאלת השאלות. התשובה לכך מושפעת מהרבה מאוד מאפיינים. בין היתר, זה תלוי בגיל של המתאמנת או המתאמן. זה תלוי במין, ברמת הכושר הנוכחית. חשוב בכל סט להקפיד לבצע תנועות מדויקות וכמו כן, חשוב להגיע למצב שבו התנועה האחרונה בכל סט תגרום להרגשה של מאמץ ממשי. אם התרגיל נעשה קל מדי, יש להעלות את דרגת הקושי או להגדיל את מספר החזרות בכל סט.

סוגי אימונים והגדרת מטרות

כאשר אתם בוחרים/ות להצטרף לאימוני סטודיו, כדאי לבחור את סוג האימון בהתאם למטרה שאתם קובעים לעצמכם. מטרות כגון עיצוב וחיטוב הן טובות מאוד אך ראוי לשלב אותן עם מטרות נוספות. למשל, יש אימונים שנועדו לנשים לאחר לידה, שרוצות לחזור לעצמן.

יש אימונים שנועדו לשפר את צפיפות העצם, לחזק את העצמות (נדגיש כי ידוע כיום שבניית עצם חשובה בכל גיל, לא רק לנשים ובהחלט זה חשוב גם לילדים). יש אימונים שבהם הדגש יהיה יותר על כוח ויש כאלה שהדגש הוא יותר על סיבולת או על אירובי.

גם שיפור חילוף החומרים והורדת רמת השומן מקבלים התייחסות וניתן להשיג זאת למשל על ידי שילוב אימוני ספינינג, קיק בוקס או תרגילים על טריינר. בחלק מהמכונים ניתן למצוא גם אימונים בעלי אפקט שיקומי, לסובלים מכאבי גב, כאבי מפרקים, לחץ דם. במקרים הללו חשוב ביותר כי המדריכים יהיו מיומנים במתן אימונים לאוכלוסייה כזאת.

עיצוב, חיטוב ומכשירים

אימוני סטודיו בעיצוב וחיטוב ניתן לקיים בשילוב מגוון מכשירים ועזרים. בין היתר, ניתן לקיים שיעורי מדרגה, טכניקה אשר מגבירה מאוד את קצב שריפת השומן ומעלה את הדופק באופן מהיר ואפקטיבי.

גם אימונים ברצועות (כדוגמת TRX) הפכו מאוד מקובלים, כאשר הרעיון הוא שבאמצעות מכשיר אחד פשוט ניתן לקיים אין ספור תרגילים המבוססים על משקל הגוף.

תרגול כזה עוזר לחיטוב, מחזק באופן מדהים את שרירי הליבה והשרירים המייצבים וגם מעניק קואורדינציה ושיווי משקל. בנוסף, ניתן לשלב באימונים גם עבודה עם כדורים או גלילים, משקולות ומתקנים נוספים.

אימוני סטודיו, עיצוב וחיטוב
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.