יתרונות אימון הכושר

אימון גופני מוצלח מאפשר לנו להרוויח מכל הכיוונים. כך גם מצליחים לרדת במשקל וגם משפרים את הבריאות הכללית. כך גם מחזקים את הלב ואת השרירים, גם מחטבים את הגוף, גם מגמישים אותו ואפילו משפרים את היציבה.

ניתן אמנם להתאמן ללא הדרכה, אבל הטוב ביותר למי שרוצה להגיע לתוצאות מהירות זה להתאמן עם מאמן אישי. מדוע התוצאות מהירות יותר בצורה זו? יש לכך כמה סיבות טובות.

מסגרת אימון – בלי התחמקויות

כאשר מתאמנים עם מאמן אישי מצטרפים בכך למעשה למסגרת אימון מחייבת. אמנם, ממש כפי שאפשר לדלג על אימון שמקיימים לבד ניתן לבטל אימון עם מאמן כושר אישי אבל במציאות הדברים לא פועלים בצורה כזאת. מבחינה מצפונית, אפשר לומר, קיים קושי לבטל לעיתים קרובות אימון שקובעים עם מאמן.

מה עוד שזה גם אימון שעולה לכם כסף. אז אם ניסיתם פעם להתאמן ונשברתם תוך כדי, אם פעם אחר פעם דילגתם על אימון והתייאשתם, עם מאמן אישי תגיעו באמת לתוצאות ותשיגו אותם מהר יותר.

ניצול טוב של זמן האימון

מאמן טוב לא רק יגרום לכם להרגיש יותר מחויבות לאימונים. מאמן אישי גם ידע להפיק מכל אימון את המרב. בשעה של אימון מסוג זה מנצלים נטו של שישים דקות. כל מי שניסה להתאמן לבד וללא עזרה גילה כי בחלק גדול מהזמן המיועד לאימון הגוף בעצם לא עובד כלל.

זה נכון אפילו אם האימון מתקיים בחדר הכושר וחלק גדול למעשה נחים. כאשר עובדים עם מאמן, בכל רגע נתון יש עבודה, יש ביצועים וכך ההתקדמות והתוצאות הרבה יותר טובות ומהירות.

תנועות מדויקות, בלי פשרות

כאשר מתאמנים לבד, לא קל להקפיד על ביצוע תנועות מדויקות. הרבה יותר קל להיסחף לביצועים חלקיים ולא לבצע תנועות מלאות. מאמן כושר אישי לא יתיר לדבר כזה להתרחש. בין אם האימון כולל ריצות או קפיצות, בין אם הוא כולל כפיפות או מתיחות, התנועות תהיינה מלאות, שלמות, נכונות ומדויקות.

זה טוב לא רק כדי למנוע פגיעות, שרירים תפוסים או אפילו פציעות ממש. זה טוב גם מכיוון שבסופו של דבר התוצאות שמשיגים שורפות יותר קלוריות, מסלקות יותר תאי שומן, מחזקות יותר ומחטבות יותר.

שומרים על מוטיבציה לאורך זמן

ניתן לומר כי עם מאמן אישי מגיעים למקסימום, בלי וויתורים, בין האימונים ובתוך האימונים. אבל זה אפילו לא הכל. בעזרת מאמן מוצלח המתאמנים מצליחים לשמור על מוטיבציה לאורך זמן. מתקיים שילוב של מוטיבציה שמתחילה בעזרה ממקור חיצוני ועם הזמן מתווספת גם מוטיבציה מבפנים.

מאמנים וותיקים מספרים כי כמעט תמיד, לאחר שהמתאמנים מקפידים על שגרת אימונים קבועה, הם גם רוצים יותר ואפילו מוסיפים אימונים נוספים על אלו שהיו נהוגים בתחילה. חלק יתאמנו לבד בין האימונים וחלק ילכו למכון הכושר. יהיו כאלה שיתאמנו ביחד עם המאמן עם משקולות ובזמנם החופשי ירוצו, ישחו או ירכבו על אופניים. זו עוד סיבה לכך שהתוצאות מושגות מהר יותר והאימונים הופכים ממש לדרך חיים.

טיפים ועצות בנושאי תזונה

גם אם מאמן כושר איננו תזונאי מוסמך, כמעט תמיד יש לו רעיונות, עצות וטיפים לא רק מבחינת האימון אלא גם בנושאי תזונה. השילוב של אימון מדויק ומקצועי ביחד עם תזונה טובה יותר מביא לתוצאות מהירות יותר.

די בכך שבכל אימון נוגעים בהיבט מסוים של תזונה או סוקרים את השינויים שנעשו בנקודה מסוימת מאז התקיים האימון האחרון (למשל אכילת פחות מזון מטוגן) וכך – משיגים תוצאות מעולות ומהר.

יתרונות אימון הכושר
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.