מאמן כושר אישי לנוער

מאמן כושר אישי לנוערלמאמן כושר אישי לנוער יש תפקיד מאוד חשוב ומאוד מסובך. מצד אחד, בני נוער נמצאים בשיא הכושר שלהם (מבחינת יכולת) והם יכולים להגיע לתוצאות מאוד מרשימות מאשר בגילאים מאוחרים יותר. מצד שני, סביר להניח שמדובר על הפעם הראשונה בהם אותם בני נוער מתאמנים באופן מקצועי וכאן הסבירות לפציעות גבוהה. מאמן כושר אישי לנוער צריך לדעת להתאים את תוכנית האימונים שלו בצורה בה בני הנוער ירצו להמשיך בתהליך ואפילו יהפכו אותו להרגל. 

 

מאמן כושר אישי לנוער – מה מיוחד בזה?

אימוני כושר יכולים להראות אותו דבר למי שלא מכיר את המקצוע. התפקיד של מאמן כושר אישי לנוער הוא שונה ממאמן כושר למבוגרים. יש לא מעט מאמני כושר אשר יציעו אימונים לכל שכבות הגילאים, אבל כאשר מדובר על מאמן כושר אישי לנוער אנחנו צריכים לבחור בקפידה. בגיל הצעיר של המתאמנים יכולות להיות סיבות שונות לצורך במאמן אישי, בין אם מדובר על שמירה על אורח חיים בריא, יעדים אולימפיים ועוד. מאמן כושר אישי לנוער חייב להיות מאוד מודע לתוכנית האימונים כדי למנוע פציעות. המרץ גדול אצל בני הנוער והם רוצים "הכל כאן ועכשיו", וזאת מתכונת לפציעות. המטרה היא גם ללמד את המתאמן על שינוי ההרגלים הקיימים בו, גם ללמד אותו על השגת מטרות באופן מבוקר וסבלני וגם להראות את הצד השונה של פעילות גופנית – הצד החיובי.

מהם הדגשים לאימון כושר לבני נוער?

  • תזונה – ללא תזונה נכונה אימוני כושר לא יהיו אפקטיביים. כאשר מדובר על אימונים לבני נוער, יש להתאים את התזונה והאימונים ביחס למטרה, בין אם מדובר על מסה או חיטוב. הרגלי התזונה היום שונים לחלוטין ממה שהיה בעבר, בני נוער חשופים היום לתזונה שאינה בריאה. עם זאת, חשוב לדעת איך למתן את התזונה בצורה בה יוכל המתאמן להתמיד ולהנות מהתהליך. מאמן כושר אישי לנוער לא רק צריך לבנות תוכנית תזונה ואימונים מתאימה, אלא רק לשתף את המתאמן בסיבות לכך. מבעד לכך, מומלץ להגיע למאמן הכושר עם תוצאות בדיקות דם אחרונות שנעשו כדי לדעת מה מומלץ לכלול בתפריט התזונה.
  • דרגות קושי – אחד הדברים שיכולים לשפר את ההתמדה בתהליך הוא להתאים את תוכנית האימונים לדרגת הקושי המתאימה ובכל פעם לעלות דרגות קושי. ברגע שרואים תוצאה וקוטפים הישגים חדשים זה מביא מוטיבציה להמשיך בשגרת האימונים. תוצאות ויזואליות לא קורות בין יום, אבל מה שיכול לשפר את ההתמדה היא דווקא השתפרות מבחינת הכושר הגופני.
  • התאמה אישית – מאמן כושר אישי לנוער חייב להתאים את תוכנית האימונים שלו למתאמן. ההתאמה אינה רק לפי היעדים, אלא לפי הגיל, הגובה וכושר גופני נוכחי. בשונה משיעורי ספורט ואימונים קבוצתיים אחרים, כאשר מדובר על אימון אישי בהתאמה נכונה, ההישגים יהיו ניכרים. מלבד לתוכנית אימונים בהתאמה אישית, יש להתאים את האימון גם בהתאם להעדפות של בני נוער כדי לתרום להתמדה ופיתוח תחביבים מחוץ לשעות האימון.
  • משקל גוף – למרות המיתוס המוכר שאימוני משקולות יכולים לעכב את הגדילה, חשוב להדגיש שזאת טענה שגויה. אימוני משקולות לא מבוגרים יכולים לפגוע בכל אדם בכל גיל ולא רק לעכב את הגדילה. אימוני משקולות הם לאו דווקא מה שיביאו אתכם לתוצאות הטובות ביותר, ניתן לשלב אימוני משקל גוף, ספינינג או כל אימון התנגדות אחד כדי לקבל את התוצאות הרצויות. בדרך הזאת תוכלו להימנע מפציעות בהסתברות גבוהה.
  • נפש וגוף – אימוני כושר הם לא רק בשביל לקבל גוף יפה לקיץ, יש סגולות נוספות לאימוני כושר. תקופת הנעורים היא תקופה קשה מבחינה נפשית וכדי להרגיש יותר טוב, שילוב של אימוני כושר בשגרה השבועית יכול להועיל. אימוני כושר תורמים לחילוף החומרים, להרגשה טובה יותר, אנרגיה ועוד. לכן, יש השלכות נוספות לשילוב אימוני כושר בשגרה השבועית שאף יכולות לבוא לידי ביטוי בציונים טובים יותר בבית הספר וכד'.

 

אימון קבוצתי או אישי?

מתלבטים אם לבחור באימון אישי או קבוצתי לילד שלכם? יש יתרונות וחסרונות לכל אחד מהתהליכים. בתור התחלה, אימון כושר אישי לנוער יכול להיות ממוקד יותר ולענות על הצרכים הספציפיים של המתבגר, בעוד שאימון קבוצתי מונע על פי הכלל ועל פי דרגת קושי שכולם יכולים לעמוד בה. ההתקדמות היא הרבה יותר איטית בתור קבוצה, אך מצד שני המחיר יהיה נמוך יותר. יתרון אחר של אימון קבוצתי יבוא לידי ביטוי בקשרים החברתיים שנוצרים במהלך האימון. ובכל זאת, אימון אישי עם המאמן הנכון והכימיה הנכונה יוכל גם לענות על הפן החברתי, על שיפור הביטחון העצמי והיכולות החברתיות.

כמה זה עולה?

אימון כושר אישי לנוער אורך בין 45 דקות לבין שעה. המחירים נעים בין 100 ש"ח ועד 230 ש"ח לאימון. טווח המחירים רחב מסיבה, המחיר משתנה בהתאם למספר גורמים: מיקום האימון, מוניטין של המאמן, אימון אישי מול אימון קבוצתי, רכישת סדרת אימונים במחיר מופחת או תשלום על מחיר בודד בכל פעם. אם מחיר אימון בודד עולה כ-200 ש"ח, כאשר תרכשו סדרה של 10 אימונים, המחיר לאימון יופחת לכ-180 ש"ח לדוגמא ואז אתם חוסכים 200 שקלים. המחיר עצמו כולל ייעוץ ראשוני לצורך בניית תוכנית אימונים, הכרות עם המאמן ובניית יעדים ברורים לתהליך. דבר נוסף שיכול לייקר את מחיר האימון הוא כאשר האימון נמצא בחדר כושר. במקרה כזה יהיה עליכם לשלם על כל כניסה לחד"כ, אך בדרך כלל כאשר מדובר על בני נוער האימונים הנכונים ביותר יהיו במקום פתוח, בפארק, בסטודיו או בחצר הבית שלכם. 

 

מאמן כושר אישי לנוער
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.