איך לבחור מאמן להורדה במשקל?

המשקל העודף הוא נושא בעייתי לכל אדם ובכל גיל. עם העלייה הרבה למודעות לכך, רבים מעוניינים להפחית במשקל אך הם אינם יודעים כיצד לבצע זאת. יש כאלו שמחליטים ליצור לעצמם מסגרת של תזונה נכונה וכך הם יורידו לאט לאט ממשקלם. יש מקרים שזה אכן עובד ויש גם מקרים שלא . זאת כיוון שכאשר אדם מבצע זאת לבד ללא ליווי מקצועי, הוא לא תמיד מסוגל לעמוד בכל האתגרים הכוללים פיתוי למוצרי מזון שנמצאים בבית ומחוצה לו כמו דברי מתיקה, גלידות, מאפים ועוד. אלו שלא רואים אפקטיביות בפעולות שהם עושים, בוחנים גם אפשרויות חדשות כיוון שהרצון שלהם לירידה במשקל הוא עז.

אחת האפשרויות המובילות לתוצאות מעולות היא אימון אישי על ידי מאמן כושר בעל מיומנות רבה שבמקרים רבים הוא גם אדם שלמד תזונה ולכן מסייע ללקוחות שלו בשני הרבדים האלו. מדובר בשילוב מנצח של שני המרכיבים החשובים האלו שמובילים להצלחות. כבר בתחילת הדרך מאמן הכושר מתווה את הדרך ומכין לכל מתאמן תוכנית תזונה שלדעתו היא הנכונה ביותר עבורו. מדובר בשינוי מהותי בהרגלי התזונה אך אם המטרה היא להפחית במשקל צריך ליצור מהפכים כדי להגיע ליעדים.

מאמן כושר מקצועי

מאמן כושר שהוא מנוסה ויש לו רזומה עשיר, מכיר מאד מהר את דפוסי ההתנהלות של כל מתאמן, את נקודות התורפה שלו ואת הרגלי התזונה הרעים שלו. לכן הוא עושה לו סדר ומבקש ממנו לשלוח לו לאורך כל היום ובכל יום מה הוא אכל בכל יום. זה לא עניין של מה בכך, הוא עוקב אחר המידע ולכן מסביר לו מעת לעת אילו שינויים שעליו לבצע. ההמלצות משתנות על פי התזונה הנוכחית שהיא לקויה.

אימון בחדר כושר

כאשר נרשמים לאופציה של אימון בחדר כושר באמצעות מאמן אישי, עובדים על אביזרי כושר ספציפיים שלכל אחד מהם יש מטרה אחרת. לכן לאורך הזמן מאמן הכושר גם מבצע שינויים הן בסוג המכשור שמותאם לכל אחד, בסרגל המאמצים ובזמן האימון. כל המתאמנים מתחילים באימונים מינוריים כיוון שרבים מהם לא עשו כושר זמן רב. זה מתחיל ממשקולות במשקל נמוך של קילוגרם אחד או שני קילוגרם. ממשיך עם גומיות TRX שבאמצעותם הם מבצעים מתיחות, משיכות, תרגילים שונים שהם חשובים לזרועות הידיים, לגב התחתון, לשרירי הבטן ועוד.

תוצאות של אימוני כושר ותזונה נכונה

האפקטיביות של תזונה נכונה ואימוני כושר נכונים אינה מוטלת בספק. כל מי ששומר על אורח חיים בריא, שומר על תזונה על פי ההנחיות ובנוסף לכך גם מבצע אימוני כושר כמה פעמים בכל שבוע, יש סיכוי רב שהוא יוריד באופן מתמיד ממשקלו. כאשר נשקלים אחת לשבוע אפשר לראות באופן ברור את הירידה העקבית.

מעבר לכך מבצעים מדידות אחת לתקופה וגם בהן רואים שינויים לטובה כמו בעליית מסת השריר ובהפחתה בהיקפים.

הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.