אימון שחייה 2 קילומטר- רגע האמת מגיע

אימון שחייה 2 קילומטראימוני שחייה הם חלק מאחד מתחומי הספורט הפחות שנויים במחלוקת. מדובר באחד מסגנונות הספורט היותר פופולאריים ואהובים, ומאלו שהרבה יותר קל להתחבר אליהם. לצד זאת, מדובר באחד מתחומי האימון הטובים ביותר לגוף ולנפש. בין הסיבות הרבות לכך ישנן כמה מרכזיות, כך למשל יתרון העבודה על קבוצות שרירים שונות וולטווחי זמן ארוכים. מצד שני, כמעט ואיננו מאפשר פציעות. מעבר לכך, ישנם סגנונות שחייה רבים ומגוונים, ועבר כולם: מתחילים, מתמידים וותיקים כאחד. כך לדוגמה ישנן אופציות לאימון שחייה 2 קילומטר לצד אימון שחייה קצר במיוחד. וכן כמובן, היתרון המובהק של שיפור פעילות מערכות הגוף השונות, ושיפור ביצועי הגוף בהתאם לכך.

מה חשוב לדעת טרם ההתמסרות לאימוני שחייה?

משמעת בספורט היא משמעת לכל דבר ועניין, בכל סוגי הספורט, וכך כמובן גם באימון שחייה. בין אם אתם מתחילים או מתקדמים, בין אם בחרתם באימון שחייה קצר או אימון שחייה 2  קילומטר, חשוב להבין מספר נקודות חשובות שיסייעו לכם להבין ולהתמיד. 

הדבר הראשון והחשוב עליו עלינו לתת את הטון הוא שאלת בחירת המאמן הנכון ובית הספר המקצועי ביותר. ישנה חשיבות רבה בלבחור את המאמן המקצועי אשר יהיה הקשוב לך ביותר, יתאים לך בפן האישי והמקצועי כאחד(!), ובהתאם יבנה עבורך את תכנית האימונים מסודרת והמדויקת לך. מאמן שכזה הוא מאמן שבהכרח יראה את המטרה שלך מול עיניו בדיוק ואף יותר ממך. וכאן, אין כל ספק, כי זהות בית הספר וזהות המאמן יכולים לגמרי לשנות את אופי האימון ותוצאותיו לטווח הקרוב והרחוק כאחד. כך לדוגמה, באימון שחייה 2 קילומטר, שהוא אימון שחייה לא פשוט כלל, יש חשיבות משמעותית ביותר לבית הספר ולמאמן המלווה. כמובן, שיש לתת את הדעת גם למיקום בית הספר וזמני האימון המתאימים ללו"ז הספציפי שלך, אך המשקל שניתן לקריטריונים אלו הוא כמובן תלוי אופי ואדם.

שנית, שאלת הציוד הנדרש, אם אכן יש צורך בכך. בחלק מתחומי השחייה יכול ויעלה הצורך ברכישה או הצטיידות בכלים מסומים על מנת לנהל אימון נכון ומדויק. כך למשל, באימוני שחייה מסוימים יעלה הצורך ברכישת ציוד כמו פולי, כפות, סנפירים  או גלשן, כאשר הציוד ישתנה כמובן בהתאם למטרת האימון. על כן, כמובן שנתייעץ תחילה עם בית הספר או המאמן האישי שלנו ונתכונן בהתאם.

ועוד אחת לסיום וחשובה במיוחד, הכנה מנטלית. כמו בכל ענף, גם בענף השחייה מדובר בהתמסרות בלתי פוסקת, הכנה מנטלית נדרשת אשר תשפיע בהכרח על ההכנה הפיזית שלכם. כמובן שגם כאן ייעוץ עם המאמן האישי שלך יעשה את העבודה מצוין, ולמעשה מדובר בבחינת מטרת ההתמסרות שלכם לאימון, מדוע התחלתם ולמה דווקא שחייה. ככל שהמענה על שאלה זו יהא מבוסס יותר, כך בהתאמה יהיה לכם הרבה יותר קל להקפיד, ובחיוך!

אימון שחייה 2 קילומטר- התחלנו!

היום הגדול הגיע, התחלתם להתאמן, אתם מוכנים ומתרגשים להתחיל במלאכה. חשוב שתזכרו, בייחוד באימונים ככה אינטנסיביים כמו אימון שחייה 2 קילומטר חשוב להכיר בכך שזה לא יתחיל קל. למעשה, סביר שהמאמן שלכם יתחיל קטן, ולאט לאט ייקח אתכם אל היעד.  חשוב לדעת ולזכור שמטרת האימון הראשונה היא להתחיל לבנות את הכושר הגופני שלכם, ולא צליחת הבריכה בצורה המושלמת ביותר. 

בייחוד כאשר מדובר על אימון שחייה 2 קילומטר, שאיננו קל בכלל. כחלק מכך חשוב להיות קשובים למאמן האישי, להיכנס לשחייה במקטעים, לעצור למנוחה ולמדוד נשימות. היו קשובים לגופכם, והוא יהיה קשוב אליכם בחזרה. זיכרו כי מדובר בסך הכל באימון אשר מבוסס הרגל, ככל שתתרגלו ותרכשו ניסיון כך בהתאמה תוכל לבסס הרגל זה בחייכם. בהתאמה, הגוף יתרגל ויתחיל לדבר אליכם בשפה הנכונה. 

על מנת לצלוח ובהצלחה אימון שחייה 2 קילומטר אין ספק שההתמדה היא חלק בלתי נפרד, וגם חלק בלתי נפרד מיצירת ההרגל. לכן, בגדול, טווח האימונים הנכון על מנת ליצור הרגל וניסיון אלו הוא התמדה בת שלוש עד חמש פעמים בשבוע. רוב רובם של האנשים יכולים להתמיד באימון בן פעמיים בשבוע, ואם זו היא אכן האפשרות היחידה מבחינכם, גם היא מתקבלת. בכל מקרה, אם התחלתם להתאמן, בפרט אם מדובר באימון קשה כמו אימון שחייה 2 קילומטר חשוב מאד שתזכרו ליהנות, ומאד. ככל שתיהנו מהאימון, תוכלו להנחיל התמדה זו בחייכם, ולהתחיל לראות תוצאות מהר מאד.

ולסיום, אל תשכחו, ישנה חשיבות משמעותית לבחירת בית הספר והמאמן האישי שלכם. בית ספר טוב ומקצועי המתאים לך, בפרט מאמן מתאים ומדויק לכם הוא כזה שיעניק לכם את המסגרת ואת התמיכה הנכונה, ויעזור לכם לבסס בעצמכם המשמעת הנכונה. מעבר לכך, מאמן טוב יעניק לכםא ת הדגשים החשובים הנכונים, שיפור הטכניקה, והכי חשוב- יהיה שם עבורכם מנטלית ונפשית כאחד. נתון משמעותי אשר יש לקחת בחשבון, בייחוד כאשר מדובר  באימון לא פשוט כאימון שחייה 2 קילומטר.

אימון שחייה 2 קילומטר
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.