קוסמטיקה ותזונה: כיצד התזונה שלך יכולה לשפר את עורך בתוכנית כושר

שגרת אימונים קבועה הפכה להיות חלק מטרנד בריאותי שסחף אחריו לא מעט גברים ונשים בשנים האחרונות, אך רובם מתמקדים לרוב בשגרת הפעילות הגופנית ללא כל שינוי באורח החיים היומיומי שכולל התמדה בתזונה בריאה ומאוזנת. נוסף על השלכות גופניות ובריאותיות, תזונה לא נכונה עשויה להשפיע באופן ישיר גם על המראה החיצוני של עור הפנים והגוף.

כדי להבין את הקשר שיש בין קוסמטיקה לתזונה, והחשיבות בבניית תפריט תזונתי מאוזן כחלק משגרת האימונים הקבועה, ריכזנו במאמר הנוכחי את כל המידע שכדאי וחשוב לדעת בנושא.

כיצד התזונה משפיעה על העור?

מראה עור קורן, בריא וזוהר מתחיל מבפנים ולכן חשוב להזין את הגוף באפן קבוע בחומרי ההזנה הנכונים – ולא רק בהקשר של מוצרי טיפוח העור. נכון לומר שמוצרים כאלו מעצימים את בריאות וחיוניות העור, כאשר שימוש קבוע במוצרי טיפוח איכותיים מבטיחים גם תוצאות חיוביות לטווח ארוך – למוצרי חווה זינגבוים באתר bebelle.

כדאי לזכור כי תזונה עשירה בוויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וחומצות שומן חיוניות תורמת לבריאות העור, שיער וציפורניים. חומרים מזינים אלו ממלאים תפקיד מרכזי בייצור קולגן, התחדשות העור והגנה מפני מפגעים סביבתיים. צריכת מזונות בריאים ומזינים על בסיס קבוע יסייעו גם להילחם בסימני הזדקנות, ותורמים למראה עור צעיר יותר.

השפעת התזונה על האסתטיקה והמשקל

תפריט תזונתי מאוזן ונכון מסייע לשמור על משקל גוף בריא ותקין, כשבפועל ממשיכים לצרוך את כל אבות המזון החשובים מבלי להכניס עודף קלוריות לגוף. תזונה עשירה ברכיבים מזינים משפיעה בצורה חיובית גם על משקל הגוף וגם על מראה העור, זאת הודות לשמירה על חילוף חומרים בריא, ירידה באחוזי שומן והעלאת חיוניות ובריאות העור.

אין ספק ששילוב נכון בין אימוני כושר, תזונה ומראה חיצוני מטופח תורמים לסיפוק ולהרגשה פנימית חיובית שגם אלו מסייעים להעלאת מצב הרוח והשפעה על המראה החיצוני הקורן והיפה.

צריכת תוספי תזונה לתוצאות מקסימליות

למרות שתזונה מאוזנת יחד עם שגרת אימונים קבועה יכולה להוביל למראה אסתטי מטופח ויפה, כדאי להעצים את היתרונות התזונתיים שהגוף מקבל באמצעות צריכת תוספי תזונה המשלימים רכיבים שונים, שלרוב אינם נמצאים בכמויות גבוהות באוכל שאוכלים בכל יום. כך לדוגמא תוספי קולגן תורמים לגמישות העור והוספת לחות, ואילו תוספת של אומגה 3 תורמת לעור בריא. ויטמינים ומינרלים כמו ביוטין (B7), אבץ וויטמין E תורמים לבריאות השיער והציפורניים.

לסיכום,

קיימים יחסי גומלין בין קוסמטיקה לתזונה, כשכל אחד מהם תורם ומשפר את היתרונות של השני. לכן עבור כל אחד שמתחיל או נמצא בשגרת אימונים קבועה קיימת המלצה לשלב בין השניים, וכך להזין את הגוף בחומרים בריאים וטובים שגם יתרמו למשקל תקין, בריאות כללית טובה והעצמת ההרגשה הפנימית והביטחון העצמי שמקרינים החוצה.

תזונה

תזונה
Jane Doan באתר PEXELS
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.