אירובי בחיטוב 

אירובי בחיטוב אחד הנושאים שהכי מעסיקים מתאמנים, הן כאלה שנמצאים ממש בתחילת הדרך ועומדים להתחיל להתאמן, והן אלו שכבר בתוך הלופ הזה של האימונים הוא החיטוב. הרי רובנו רוצים להיות חטובים, להרגיש שהגוף שלנו בשיא, להנות מהליכה לים בבגד ים וגם שאנחנו מתאמנים, להרגיש ביטחון. אז מסתבר שזה לא כל כך פשוט להשיג את המטרה הזו של גוף חטוב ויש גם לא מעט מתאמני שצריכים לעבוד מאוד קשה כדי להגיע לתוצאות! בשורות הבאות נציג בפניכם את כל מה שכדאי וצריך לדעת על אירובי בחיטוב!

 

אירובי בחיטוב לא רק פעילות אירובית

כאמור, מדובר באחד הנושאים שמעסיקים לא רק מתאמנים, אלא גם אנשים מהתחום כמו מאמני כושר, תזונאים, קואצרים מתחום הספורט ועוד. הרי כולנו מודעים לכך שלפעילות אירובית יש המון יתרונות בריאותיים, אך הפעם בחרנו לדבר על משתנה חשוב אחר והוא הרכב הגוף. רוב האנשים שמתאמנים על בסיס קבוע, מבצעים אך ורק פעילות אירובית כמו שחיה, הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים ושיעורי אירובי. בפועל זה לא מספיק כדי לחטב את הגוף

מדוע קשה להשיג חיטוב בפעילות אירובית בלבד?

בקרה קלורית היא הדבר הכי חשוב בהתייחס לירידה במשקל, חיטוב והשגת מטרות. אם אנחנו לא מקפידים על תפריט תזונתי מאוזן ומפצים באכילת יתר אחרי שאנחנו עושים אימון אירובי, אנחנו לא יכולים לחטב את הגוף שלנו, לפחות לא כפי שהיינו רוצים. מה שבפועל קורה הוא שאנחנו מוציאים אנרגיה בזמן האימון אבל לא זזים מספיק במהלך היום ובטווח הקצר, זה בא לידי ביטוי במטרות שלנו. אפשר לראות את זה בעיקר אצל אוכלוסיה מבוגרת יותר

 

אני רוצה לחטב את הגוף – אירובי או אנאירובי

שמדובר בחיטוב, רוב האנשים ישאלו מה מתאים אירובי בחיטוב או אנאירובי בחיטוב. רוב המחקרים מראים כי שני סוגי הפעילויות הללו עוזרות לנו לרדת גם במשקל הגוף וגם באחוזי השומן, אבל יש תנאי אחד חייבת להיות בקרה קלורית. אם אין בקרה קלורית, הירידה במשקל תהיה מאוד אבל מאוד איטית למשך זמן ארוך. למעשה, קיים הבדל בירידה באחוזי שומן כאשר משלבים אימוני כוח ביחד עם תפריט תזונתי מאוזן, לעומת אימונים אירוביים ביחד עם תפריט כזה. התוצאה תהיה שימור מסת גוף רזה. כלומר אימוני התנגדות עוזרים לנו גם להעלות את מסת השריר מצד אחד, כלומר להוריד במסת השומן, וגם להשיג חיטוב. אימונים אירוביים עוזרים לרשת במשקל אבל הם לא עוזרים לנו לשמר את מסת השריר וזו הסיבה שגם אם אתם מתאמנים פעילות אירובית איכותית ומצליחים לשמור על משקל גוף מאוזן, כדי לחטב את הגוף עליכם לשלב אימונים אנאירוביים

 

מתי אירובי בחיטוב נדרש ואפילו הכרחימתי אירובי בחיטוב נדרש ואפילו הכרחי?

למעשה הגוף יורד במשקל רק כאשר אנחנו מוציאים יותר קלוריות מאשר מכניסים. כלומר, כדי שנוכל לרדת במשקל אנחנו צריכים לאכול פחות וגם במקביל להגדיל את ההוצאה הקלורית שלנו תוך כדי פעילות גופנית אירובית. בעיקרון, אין צורך בפעילות אירובית כדי לרדת במשקל, מספיק הגירעון הקלורי שייוצר, אבל לפעמים כן הכרחי לשלב פעילות אירובית. מתי? למשל שאנחנו לא יכולים לבצע הגבלה של כמות הקלוריות אותן אנחנו צורכים מהאוכל שלנו. יש לא מעט נשים שהמשקל ההתחלתי שלהן מאוד נמוך, אבל הן לא זזות במהלך היום ואז הן צריכות לשלב פעילות אירובית כדי להאיץ את התהליך, זאת מבלי לפגוע או לגרוע מהתפריט הקיים שלהן

 

האם יש דרך ליצור גירעון קלורי מספורט אירובי?

בעיקרון, אם אתם מצליחים לבחור פעילות אירובית וגם לשמור על מאזן קלורי מבלי שאתם מפצים על כך בתזונה, תוכלו לרדת במשקל רק מפעילות אירובית. אבל אירובי בחיטוב לרוב לא יספיק ותהיו חייבים לשלב פעילות אנאירובית או אימוני כוח

 

האם יש פעילות אירובית מומלצת?

בעיקרון הכי חשוב שתתחברו לפעילות שאתם מבצעים וזה לא משנה במה תבחרו. המטרה היא לייצר גרעון קלורי ולהתמיד בפעילות לאורך זמן. זו יכולה להיות שחיה, הליכה, ריצה או רכיבה על אופניים

ועוד כמה טיפים חשובים הן בנוגע לאירובי והן בנוגע לאנאירובי

  1. כל פעילות שאתם בוחרים לעשות, חייבת להתבצע בהדרגתיות ובהתאם למצבכם הפיזי. עצימויות גבוהות מדי בשלבים מוקדמים מעודדות פציעות וחוסר התמדה בטווח הרחוק
  2. עדיף להתייעץ עם איש מקצוע, מישהו שיכול לבנות עבורכם תכנית מסודרת, בעיקר אם אתם נמצאים בתחילת הדרך
  3. בהקשר של תזונה, רק תזונאי יכול לספק לכם מידע רלוונטי, מהימן ומקצועי. למאמני כושר יש נטייה לקרוא לעצמם מומחי תזונה ובפועל זה ממש לא מדויק. לתזונה שלנו יש השפעה אדירה על התוצאות, על הסיכוי לפציעות ולכן אין לזלזל בזה בכלל
  4. התאימו את הפעילות שאתם בוחרים לעשות לאורח החיים שלכם לוח זמנים בעבודה, סידורים, ילדים, בית, שינה וכדומה
  5. נסו לגוון כמה שניתן, למשל לעשות 2-3 אימוני אירובי, לשלב 1-2 אימוני כוח וחיטוב, אימון קור כמו פילטיס או יוגה וכך תגיעו לתוצאות הטובות ביותר
אירובי בחיטוב 
אזורי התקשרות