אימון אישי בסטודיו

אימון אישי בסטודיואימון אישי בסטודיו הופך את מסגרת האימון ליותר אינטימית ואישית, בין אם מדובר על אימון קבוצתי קטן ובין אם מדובר על אימון יחיד. מכון כושר הוא מקום נהדר להתאמן בו, אבל סטודיו שמוקפד היטב גורם לאימון להיות הרבה יותר אפקטיבי גם בגלל הסביבה השקטה וגם בשל התרגילים הייחודיים שאינם קשורים דווקא למשקולות. 

 

חדר כושר לעומת סטודיו

מתלבטים מה יותר נכון לתהליך שלכם, חדר כושר או סטודיו? אימון אישי בסטודיו הוא עם דגש גדול יותר על גירוי השריר, גמישות וסיבולת לב ריאה. אם המטרה שלכם היא פיתוח מסה, חדר כושר יהיה יעיל יותר לתהליך שלכם מכיוון ששם ניתן יהיה להעלות עומסים ללא הגבלה. מצד שני, אימוני סטודיו יותר נכונים להתמדה בתהליך מהסיבה הפשוטה שהם יותר חווייתיים. בנוסף, בסטודיו יש לנו יכולת גיוון גדולה יותר, במיוחד כאשר מדובר על אימון אישי. יש הטוענים שאימוני סטודיו יותר מתאימים לנשים ואילו לגברים חד"כ. הטענה היא בהחלט לא נכונה, אימוני סטודיו וחד"כ יכולים להתאים לשני המינים. ההבדל העיקרי הוא שאימוני סטודיו יותר נכונים לשיפור הכושר הגופני ופחות להעלאת מסת שריר. מוטב לציין, גם באימוני סטודיו ניתן יהיה להגדיל מסת שריר, אך התהליך יהיה ממושך יותר. 

היתרונות של אימון אישי בסטודיו 

  • שיעורים מסודרים – אימון אישי בסטודיו מעניק תבנית מסודרת של שיעורים תוך כדי מיקוד בתחום בו בחר המתאמן בפגישת הייעוץ, לדוגמא: יוגה, סיבולת לב ריאה, הכנה לצבא וכו'. בסטודיו ניתן להתמקד במטרה אחת ולקדם אותה באופן שיטתי.
  • יחס אישי – בשונה משיעורי סטודיו שקיימים במכוני כושר, אימון אישי בסטודיו מעניק יחס אישי לכל מתאמן. בשיעורי סטודיו האימונים הם לא בהתאם לרמה שלך ולהתקדמות שלך, אלא בהתאם לכלל. אימון אישי בסטודיו מתמקד באדם אחד או קבוצה מזערית במקרים אחרים. כמו כן, בדרך הזאת המתאמן זוכה גם להעצים את הכימיה עם המאמן ולהפוך את האימון למשהו אישי וכיף.
  • אווירה – היתרון הגדול של אימון אישי בסטודיו הוא האווירה שמעלה את המוטיבציה של המתאמן. בסטודיו אתם מקבלים את כלים מתקדמים, ציוד מקצועי ושירותים אחרים. אימונים שאינם מתבססים על ציוד מקצועי יהיו עם נטייה גדולה יותר להפסקות בתהליך.

 

האם אתם צריכים מאמן אישי בסטודיו?

הרבה אנשים בוחרים לעבוד דווקא עם מאמן אישי ויש לכך סיבות מובנות. תפקידו של איש מקצוע הוא למצוא את התוכנית הנכונה ליעדים שלכם. אם אתם מרגישים שאתם מתאמנים באופן עקבי ועדיין לא רואים תוצאות, בעזרת מאמן כושר אישי תוכלו להשיג את אותן תוצאות. זאת בהתחשב בכך שבחרתם את המאמן הנכון. אימון אישי בסטודיו בדרך כלל יהיה נכון יותר להורדה במשקל או שיפור סיבולת לב ריאה. כדי להשיג את המטרות שלכם, גם אם התאמנתם לפני כן לבד תצטרכו להגיע לייעוץ לפני בניית התוכנית. בייעוץ הראשון המאמן יבדוק אתכם מספר פרטים:

  • האם התאמנתם בעבר? אם אתם מאותם אנשים שמתאמנים ועדיין לא רואים תוצאות, כאן יוכל בדיוק המאמן לעזור לכם. על ידי התבוננות בתוכנית העבודה שלכם יוכל המאמן להציע דרכים שונות כדי להפוך את האימונים ליותר אפקטיביים. 
  • מהי המטרה שלכם? האם המטרות שלכם ריאליות? להוריד 20 ק"ג תוך חודש זאת מתכונת לאסון. המטרה שלכם היא להתחיל בתוכנית העבודה ולהפוך אותה לשגרת חיים. תוצאות מהירות קיימות, אך הן פוגעות בגוף ולרוב לא ימשכו לטווח הארוך. המאמן בוחן את המטרות שלכם ומראה לכם היכן אם הן ריאליסטיות בכלל. 
  • הגדרת יעדים – הגדרת יעדים ראליים זה החלק החשוב ביותר בתהליך, במיוחד אם עד עכשיו עבדתם לפי יעדים לא ברורים או מוגזמים. כחלק משמירה על מוטיבציה בתהליך חייבים להגיד יעדים שהם ראליים ולעבוד על בסיס ניסוי וטעיה. לדוגמא, אם מדובר על תהליך חיטוב, היעד הוא להוריד בין 0.5 ק"ג עד 1 ק"ג בכל שבוע, אם מדובר על יעד של 10 ק"מ, המטרה היא להגיע לחצי מהיעד תוך תקופה של כחודשיים. היעדים משתנים על בסיס הכושר הגופני והמשקל של המתאמן. ככל שתתקדמו יותר בתהליך ותשמרו על היעדים בהתאם, ככה המוטיבציה שלכם תתגבר. 

אתם לא אנשים של משקולותאתם לא אנשים של משקולות?

בין אם אתם מתאמנים מנוסים ובין אם אתם בתחילת הדרך, לכל אחד יש את העדיפויות שלו לגבי סוג האימון. יש לכם מוטיבציה גבוהה, אבל אימוני משקולות בחדר כושר פשוט לא מתאימים לכם? כאן צריכה להידלק נורת אזהרה. ברגע שאתם מבצעים סוגי אימון שאתם לא נהנים מהם, הסבירות בה תפסיקו את התהליך במוקדם או מאוחר גדולה. אימון אישי בסטודיו מעניק לכם חוויה שונה ומהנה יותר (עד כמה שזה נשמע מוזר להנות מאימון). כפי שכבר ציינו, יש מגוון רחב של אפשרויות בסטודיו ואימון אישי מאפשר לכם לנתב את הדרך לאימון הנכון. מאמן אישי מביא לכם נקודת מבט אובייקטיבית אשר יכולה להראות לכם איך להפוך את האימון למהנה יותר. בדרך הזאת אתם יכולים לא להישחק מנטלית, להגיע ליעדים שהצבתם לעצמכם ולהימנע מפציעות. 

 

מחיר אימון אישי בסטודיו

המחיר עבור אימונים אישיים בסטודיו משתנים בהתאם לכמות האימונים שנקבעה מראש. בדרך כלל המינימום (לאחר שיעורי הניסיון) יהיה 10 אימונים במחיר שנע בין 170 ש"ח ועד 190 ש"ח לאימון.

  • 20 אימונים בסטודיו יהיו במחיר של 150 ש"ח עד 170 ש"ח.
  • 30 אימונים בסטודיו יהיו במחיר של 120 ש"ח עד 150 ש"ח. 

המחיר עבור אימון אישי בודד בסטודיו יהיה בין 200 ש"ח ועד 220 ש"ח. 

 

אימון אישי בסטודיו
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.