אימון כושר זוגי

אימון כושר זוגיאימון כושר זוגי יכול להיות עם הרבה יתרונות, אבל גם יכול להיות אסון. אימון כושר זוגי מצד אחד יכול מאוד לשפר את המוטיבציה שלנו להמשיך, תמיד יהיה אחד מבני הזוג אשר ידרבן. מצד שני, איך הופכים אימון זוגי לאפקטיבי לשני הצדדים כאשר כל אחד מהם נמצא בשלב אחר או בעל מטרה אחרת באימון?

 

למה אימון כושר זוגי מומלץ?

מחקרים שעקבו אחרי זוגות שמתאמנים יחד קבעו כי הם דבקים יותר בתוכנית לאורך זמן ממושך וגם חיי הזוגיות משתפרים. מבעד לכך, זהו גם זמן שאתם מקדישים לזוגיות שלכם בעוד שזמן רב מהיום אחד מכם בעבודה, השני עושה סידורים ואין לכם זמן משותף. אימון כושר זוגי יכול להיות על בסיס מטרה משותפת או מטרה אינדיבידואלית. הנה כל היתרונות של אימון כושר זוגי:

  • מחיר – המחיר של אימון אישי נע בין 150 ש"ח ועד 220 ש"ח לרוב, המחיר משתנה בהתאם למיקום בו האימון מתרחש (בבית המתאמן, בית המאמן, סטודיו, חד"כ וכו'). המחיר לאימון זוגי ינוע בטווח מחירים זהה כמעט למחיר אישי, רק שכאן המחיר מתחלק בין בני הזוג.
  • אתגר – אין איך להתחמק מזה, כאשר אנחנו באימון זוגי, בין אם אנו בני זוג או חברים האתגר שעומד מולנו הוא גדול יותר. תחרותיות היא חלק בלתי נפרד מאימון כושר זוגי, וברגע בו אנחנו מאותגרים, ככה התוצאות שלנו יהיה גבוהות. כמובן, כל זה בצירוף אנרגיה חיובית ותחרותיות ידידותית. 
  • ביטחון – אימון כושר זוגי עוזר לצבור ביטחון יותר בבן הזוג ובעצמכם. במהלך האימון יש תרגילים שהם זוגיים, בן הזוג שלך יעזור לך להתמודד עם הקושי בתרגיל ואת לו. ביחד תתגברו על פחדים ותרגילים שלעולם לא חשבתם שתוכלו לצלוח. הביטחון אינו רק נשאר בכותלי האימון אלא גם משפיע על חיי הזוגיות.
  • אנרגיה – על פי מחקרים, כאשר זוגות מתאמנים ביחד הם משחררים יותר אנדורפינים מאשר באימון אישי. לכן, התוצאות לאימון כושר זוגי יהיו טובות יותר לטווח הארוך מאשר אימון אישי. מלבד לתוצאות הטובות, שחרור אנדורפינים מפחיתים מתח וחרדות.

תכנון אימון זוגי

כדי להפוך את תוכנית האימונים אפקטיבית לבני הזוג עליכם לבנות תוכנית מותאמת אישית לכל אחד מהם. התזמון של התרגילים והאימון עצמו כמובן צריכים לכלול את אותן שעות ואותו סדר תרגילים. רצוי לכלול בתוכנית האימון גם תרגילים זהים בעצימות המתאימה לאותו אדם. כאשר היעדים של בני הזוג שונות, על המאמן לבנות אסטרטגיית אימון מוגדרת מראש אשר תתאים לכל אחד להספיק את היעדים שלו בהתאם לתוכנית האימונים. מלבד לכך, ההמלצה היא גם לבנות יעד משותף לבני הזוג.

תכנון אימון כושר זוגי אינו קשור רק לתרגילים, כי הרי לא משנה מה היעדים שלכם, ללא תפריט תזונה מתאים אתם לא תגשימו את אותם יעדים. בכדי להגיע לתוצאה הרצויה אתם צריכים תפריט תזונה אשר משרת את היעדים שלכם. אם מדובר על חיטוב, אתם צריכים גירעון קלורי שלילי בהתאם להוצאה האנרגטית הטבעית שלכם. כאשר מדובר על מסה אנו נרצה תפריט קלורי חיובי, אך מבוקר כמובן. 

 

כמה עולה אימון כושר זוגיכמה עולה אימון כושר זוגי?

לאחר שהבנו את היתרונות של אימון כושר ואיך ניתן למקסם את התוצאות, הגיע הזמן לראות אם אנחנו יכולים לעמוד באימון מבחינה תקציבית. הנה המחירון של אימון כושר זוגי ע"י מדריך כושר מוסמך:

 

אימון כושר זוגי בסטודיו/חדר כושר

  • אימון כושר זוגי בסטודיו/חדר כושר לשעה יעלה כ-250 ש"ח לאימון בודד.
  • 4-5 אימוני כושר זוגיים בסטודיו/חדר כושר יעלו כ- 220 ש"ח לאימון של שעה.
  • 10-12 אימוני כושר זוגיים בסטודיו/חדר כושר יעלו כ-200 ש"ח לאימון של שעה. 

 

אימון כושר זוגי בבית

  • אימון כושר בודד לכשעה יעלה כ-320 ש"ח.
  • 10 אימוני כושר זוגיים לכשעה יעלו כ-300 ש"ח.

 

המחיר משתנה בהתאם לניסיון של המאמן, בהתאם למיקום בו נקבע האימון ובהתאם לכמות האימונים. מוטב לציין, המחיר אינו כולל תפריט תזונה ייעודי. המחיר יכולים לעלות או לרדת בהתאם לציוד שיש לאותו מאמן ובהתאם לסוג האימון המבוקש. בדרך כלל, אימוני משקולות יהיו במחיר נמוך יותר מאשר אימוני סטודיו הכוללים ספינינג, יוגה וכד'. אימונים אשר מבוצעים בחדר כושר אינם כוללים דמי הרשמה לחדר כושר.

קראו עוד: איך בונים קוביות בבטן?

מה לא כלול במחיר האימון?

יש הרבה דברים שעשויים להשפיע על מחיר האימון, אבל יש דברים שונים אשר מהווים רק יתרונות של המאמן ולאו דווקא מייקרים את המחיר. תוכנית האימונים שלכם אינה משפיעה על המחיר, גם אם היעד שלכם הוא כביכול "קשה", זה עדיין לא אמור להשפיע על המחיר. מצד שני, במקרים כאלה יכול להיות שהתהליך יהיה ארוך ויש לקחת את זה בחשבון. 

בחירת מאמן

אימוני כושר זוגיים יכולים להיות מעולים, אבל גם יכולים להיות אסון ולא בגללכם. החיפוש אחרי מאמני כושר מומלצים הוא לא רק חשוב, אלא גם הכרחי. אחד הדברים החשובים הוא לבחור מאמן מוסמך שלמד את המקצוע. אימוני כושר לא אפקטיביים אם אתם פוצעים את עצמכם ובכך פוגעים בכל התהליך. מאמן כושר מוסמך יודע לבחור בקפידה את התרגילים ואת העצימות שלהם בהתאם לרמת הקושי הנכונה לכל אחד מבני הזוג. כדי לבחור את המאמן הנכון אתם יכולים לחפש אחר המלצות של מתאמנים אחרים, לקרוא קצת על הניסיון ואיפה למד המאמן. וכמובן, חשוב לבחור מאמן אשר מציע לכם מגוון רחב של אימונים (שמתאימים לזוגות), צאו מהבועה של אימוני כושר בנאליים ובחרו בסוג אימון שתוכלו להנות ממנו. 

 

אימון כושר זוגי
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.