מתי כדאי למצוא אימון קיקבוקס למתחילים?

אימון קיקבוקס למתחיליםהרבה מאד אנשים מסתמכים על אימונים אירוביים כאשר הם רוצים לשפר את הכושר הגופני שלהם או לשמור על אורח חיים בריא שמשלב גם פעילות ספורטיבית. הם אוהבים להזיע, להוציא אנרגיה, להתפרק ולהרגיש את הקלוריות נשרפות. אימון קיקבוקס למתחילים יכול להתאים בדיוק לשם כך ועם הזמן, אחרי שמבינים את הקונספט ונהנים מהתנועות (שמגיעות מעולם אומנויות הלחימה) אפשר גם להתקדם ברמות ולעבור לאימונים של מתקדמים. מדובר באחד הסוגים של אימוני כושר אירוביים שכל מתאמן צריך לבחור מתוכם וכך הוא בטוח ייהנה כך שיהיה לו יותר קל להתמיד ולעמוד ביעדים שהוא מציב לעצמו.

 

מה התכלית של אימון קיקבוקס למתחילים?

אין זה פשוט להתרגל לתנועות של אימוני בשיעור הקיקבוקס ולכן מי שלא מכיר אותן ורוצה להתנסות צריך למצוא אימון קיקבוקס למתחילים. מדובר בשילוב בין תנועות שקשורות לקרבות ולחימה ולא כל אחד מתחבר לקונספט הזה. דבר נוסף ולא פחות חשוב לדעת על אימונים אלה הוא שבכל מקרה צריך רמה מסוימת של כושר ואמנם התנועות תהיינה קלות או רפות יותר אך אין מדובר באימון ספורטיבי שהוא לגמרי למי שלא מנוסה באימונים. האימונים משלבים בין אותן תנועות לבין מוזיקה קצבית ומקפיצה, מה שהופך את השילוב הזה לאימון אירובי בעצימות לא נמוכה כלל וכלל. מזיעים בו, שורפים קלוריות ומצרים היקפים ולכן חשוב מאד ליהנות במהלכו.

למי כדאי לחפש ולמצוא אימון קיקבוקס למתחילים?

כאשר רוצים לשלב אימוני כושר וספורט כחלק מהשגרה היומיומית חשוב למצוא את סוג האימונים שנהנים מהם על מנת שיהיה קל יותר להתמיד בהם לאורך זמן. מי שהעולם של כושר וספורט חדש לו לבטח ירצה להתנסות בכל מיני סוגים של אימונים על מנת לבחור את מה שהכי מוצא חן בעיניו. אימון קיקבוקס למתחילים מיועד בדיוק לזה – להכרות ראשונית עם סוג אימונים זה, להתנסות מעשית כדי לבחון האם התנועות קלות לביצוע ונוחות למתאמן וכך יקבל את ההחלטה האם להתמיד באימונים אלה או להמשיך להתנסות בסוגים אחרים עד שיבחר את מה שהכי טוב ונוח לו. זו המהות של אימונים שמיועדים למתחילים, ללא קשר לסוג שלהם.

 

איך בוחרים אימון כושר?

אחרי שמשתתפים בכמה אימונים שמתאימים לרמת הכושר, כמו גם אימון קיקבוקס למתחילים אפשר להחליט אילו אימונים או סוגים של אימונים יהיו הנכונים והמתאימים ביותר לכל אחד. כך למשל יהיה מי ששיעורי אירובי ריקוד פחות מתאימים לו אך הוא ייהנה מאד בספינינג או בתוכנית אימונים אישית שייבנה עבורו מאמן מקצועי עם מכשירים בחדר הכושר. מי שייהנה מהקיקבוקס יוכל להירשם לאימון או יותר בשבוע וכך לבנות לעצמו את שגרת האימונים שנוחה ומתאימה לו. חשוב מאד לגוון בין סוגי האימונים על מנת שכמה וכמה קבוצות של שרירים תשתתפנה באימון וכך אפשר יהיה להשיג מטרות ויעדים חשובים.

 

למה חשוב ליהנות בזמן האימונים?

מי שרוצה ליצור לעצמו שגרה שמשלבת בין ההתחייבויות שלו לבין אימוני כושר על בסיס קבוע פשוט חייב לרצות את זה מאד וליהנות מזה. הוא לא יוכל להתמיד באימונים אם ירגיש שהוא מכריח את עצמו להגיע ולכן להנאה יש חלק בלתי נפרד מההתחייבות. אם לא נהנים מהר מאד מפסיקים להגיע ולהתאמן ולא רק שחבל על הכסף שמבזבזים אלא גם על האכזבה שחשים באופן אישי. יש בכך גם כדי לפגוע בדימוי והביטחון העצמי ויש אנשים שאפילו יחשבו שהם בכלל לא יכולים להתחייב לשום דבר אחר, פשוט כי ניסו את הדבר הלא נכון. 

 

אילו מטרות או יעדים כדאי להציב?

מי שרוצה לשלב אימוני כושר בשגרה שלו יכול לרצות את זה מכמה סיבות או שיקולים – ירידה במשקל, שיפור הכושר הגופני, הצרת היקפים, שיפור אורח החיים והפיכתו למאוזן ובריא יותר או הגעה למשקל יעד מסוים שחשוב לו להגיע אליו. יש מי שיחפש אימון קיקבוקס למתחילים על מנת לרדת במשקל לקראת אירוע חשוב שיש לו בעתיד הקרוב או כדי להציב לעצמו אתגר ולבחון את עצמו האם יעמוד בו. כל סיבה יכולה להיות טובה, נכונה וראויה ובלבד שתהיה ריאלית ומתאימה לרמת הכושר הגופני הקיימת, על מנת שאפשר יהיה לעמוד באתגר ולא להתקשות כבר בהתחלה.

איך לבחור את מועדון הכושר המתאיםאיך לבחור את מועדון הכושר המתאים?

אימון קיקבוקס למתחילים יכול להיות שונה בין מאמן למאמן. יש הרבה מאד תנועות לבחור מתוכן ואינספור אפשרויות לקומבינציות. אט אט מכירים את המאמנים השונים ובוחרים את המאמן שהכי מתחברים לסוג האימונים שלו. כאשר מתלבטים בין מועדוני כושר שונים חשוב לשים לב למערכת האימונים על מנת לוודא שהם יהיו נוחים להגעה מבחינת לוח הזמנים והמגוון הקיים. מומלץ מאד לוודא שמדובר במאמנים מקצועיים ומנוסים ולא כאלה שעובדים שם בלי שיש להם את התעודות או הלימודים המתאימים הנדרשים על מנת לעסוק בתחום זה. כך אפשר להיות בטוחים שאפשר יהיה גם להתייעץ עם המתאמן ולקבל ממנו טיפים או עצות להצלחה אישית.

 

איך מרגישים כשהאימונים משיגים את המטרות שלהם?

אין כמו להזיע ולהרגיש את פעימות הלב אחרי אימון אירובי מעצים. יש תחושת מסוגלות מאד גבוהה וכמובן שיודעים שזה עתה התבצע עוד צעד אל עבר המטרה שהוצבה. אחרי זמן ממושך שבו מתמידים באימונים יהיה זה משמח ומרגש כאחד לעמוד מול המראה ולדעת שמצליחים להוריד במשקל או להצר היקפים ועם הזמן וההתמדה גם אפשר יהיה להגיע למשקל או היקף היעד כפי שהוחלט עליהם לפני הרישום לאימונים. מה שחשוב זה התחושה האישית שאפשר להצליח, להציב מטרות ואתגרים, להתמודד איתם ולעמוד בהם, גם אם זה כרוך בזמן ובמאמץ – בסוף מצליחים.

אימון קיקבוקס למתחילים
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.