מדוע לעשות ביטוח אחריות מקצועית למאמני כושר?

בישראל פועלים אלפי מאמני כושר המספקים שירותים באופן פרטי ואחר. מדובר על גברים ונשים שלמדו את התחום, קיבלו את ההכשרות הרלוונטיות, ועובדים עם מתאמנים ומתאמנות בגילאים שונים, בין אם זה במכון כושר, מועדוני ספורט, פארקים וגינות ציבוריות, בבתים שלהם, בבית העסק בו הם עובדים ובכל מקום אחר.

כל מאמן או מאמנת כושר, צריכים לרכוש ביטוח אחריות מקצועית למאמני כושר לפני שהם מתחילים לעסוק בתחום ולספק שירותים ללקוחות שונים. זה חלק בלתי נפרד מסט הכלים שעומד לרשותם והוא חיוני לצרכים מקצועיים, לא פחות מאשר אמצעים וכלים המיועדים לשיווק ופרסום או דברים אחרים שהם בוחרים להשתמש בשירותיהם.

במאמר זה נסביר מה זה ביטוח אחריות מקצועית למאמני כושר, מה החשיבות שלו ולבסוף נסביר כיצד אתם יכולים לרכוש ביטוח מאמנים בצורה נכונה ופשוטה.

מה זה ביטוח אחריות מקצועית למאמני כושר?

הרעיון של ביטוח מקצועי למאמנים באופן כללי, הוא לספק לבעל המקצוע כלי בעזרתו הוא יוכל לקבל מענה אם הוא ייתבע על ידי לקוח או על ידי גורם אחר. במקום שהוא יצטרך לשאת בעלויות לבדו, הרי שחברת הביטוח תיטול חלק בכך, על פי תנאי הפוליסה וההסכם ביניהם.

למשל, אם מתאמן מסוים שעובד עם המאמן מחליט לתבוע איתו, בין אם זה בגין פציעה, חבלה או כל סיבה אחרת, או לחילופין, אם הוא מחליט לתבוע אותו בגין טענה להתנהלות רשלנית מצידו, הרי שהוא יוכל להיעזר בחברת הביטוח ובפוליסה שעומדת לרשותו, בשביל שלא יצטרך להתמודד עם ההשלכות הכלכליות של התביעה לבדו, ואם יידרש לשלם פיצוי, חברת הביטוח תהיה זו שתשלם אותו (שוב, בהתאם לתנאי הפוליסה).

מלבד מקרים אלו, הרי שהפוליסה מכסה גם מקרים של תביעות צד ג', אם נניח אדם חיצוני נפגע כתוצאה מהתנהלותו בזמן האימון (בין אם הפגיעה היא בו או ברכוש שלו), אזי שהוא יוכל להפעיל את הביטוח בשביל שלא יצטרך להתמודד עם ההוצאות בעצמו.

במידה ומדובר במאמן כושר המעסיק עובדים נוספים בצוות, אזי שניתן לרכוש פוליסה המתייחסת גם לחבות מעביד. מקרים בהם עובדים תובעים את המעסיק בגין פציעה פיזית שנגרמה במהלך העבודה.

כל אחד מהמקרים וכן מקרים אחרים אליהם הפוליסה מתייחסת, יכולים להשפיע כך או אחרת על מאמני כושר, ועל היכולת שלהם לבצע את עבודתם ולספק שירותים ללקוחות שונים. לכן יש חשיבות רבה לרכישת ביטוח אחריות מקצועית למאמני כושר, בוודאי אם מדובר על מאמנים פרטיים שעובדים באופן עצמאי מול לקוחות שונים. להבדיל ממאמנים שעובדים במכון או במרכז ספורט, הרי שהם לא נהנים מגב ותמיכה של גורם ממוסד, אלא הם פועלים באופן עצמאי, לבדם, ולכן הם צריכים לדאוג לעצמם. זו הדרך הנכונה לעשות זאת.

איך רוכשים פוליסה בצורה נכונה?

לפני שרוכשים פוליסת ביטוח אחריות מקצועית למאמנים, כל מאמן ומאמנת צריכים לאפיין את הצרכים שלהם, צריך להחליט אילו תנאים הם מחפשים, מה יכול להתאים להם וכמובן כמה כסף הם יכולים להשקיע בפוליסה. הכיסויים יהיו מותאמים לפרמיות החודשיות שהם משלמים, והם צריכים להתאים למחזור שהמאמן עושה, זאת על מנת לא לשלם מחיר גבוה מדי או לקבל כיסוי נמוך מדי.  

במידה ואתם זקוקים לביטוח, מומלץ לפנות ל"מרכז לביטוח מקצועות הספורט" המתמחים בתחום של ביטוח מאמנים.

קרדיט תמונה: freepik
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.