אימוני כושר בכל עת

אימוני כושר

בארץ ובכל עולם מצהירים המומחים על החשיבות הרבה של אימוני כושר בכל גיל. מי שרוצה להתאמן יכול לבצע זאת בכמה דרכים. הדרך הנכונה והמומלצת היא לקבל המלצות על מדריך כושר אישי שהוא מקצועי ביותר ומסוגל לבחור את האימונים המתאימים ביותר עבור כל מתאמן. זאת על פי היכולת האישית, הגיל, הניסיון בתחום הכושר ועוד. רוב המדריכים מתחילים עם אימוני כושר בעלי עצימות נמוכה כדי לראות איך כל אדם מסתדר עם המשימות שלו ולאט לאט דרגת הקושי עולה.

יש ישראלים שמעדיפים לבצע אימוני כושר בקבוצות קטנות או גדולות ויש גם אחרים שמעדיפים להתאמן בעצמם בשעות הנוחות להם, כדי לא לפתח תלות בשעות החוגים בחדרי הכושר או במועדוני הספורט. יש כאלה שבוחרים לצאת בכל ערב לצעידה מועילה בשכונה, אחרים מעדיפים לרוץ כמה קילומטרים ויש גם כאלו שנהנים לרכב על אופניים או על קורקינט פעלולים. בדרך זו הם משפרים בכל רכיבה את היכולות שלהם לביצוע תרגילים ייחודיים ומתוחכמים. ההצלחות הן משמעותיות עבור המתאמנים והם נהנים לסגל לעצמם אימוני כושר שבהם הם נהנים ולכן זמן האימון חולף מהר והסיפוק הפנימי הוא עצום.

תוצאות של אימוני כושר

כאשר המדריך מתאים אימוני כושר נכונים לכל אדם, התוצאות מדברות בעד עצמן. הן אם מדובר באימוני כוח או באימונים אירוביים, אפשר לראות תוך פרק זמן קצר יחסית שקיימת הפחתה במשקל ובנוסף לכך יש הפחתה משמעותית בהיקפים של האיברים השונים בגוף. המדידות מתבצעות במקומות כמו היקף הירכיים, הישבן, המותניים ועוד. כאשר כל אחד מהמתאמנים רואה שיש שינוי מהותי לטובה, דבר זה מדרבן אותו להמשיך להגיע לאימוני הספורט, ולתת את המקסימום ולהצליח.

המחמאות שכולם מקבלים

בהתאם למשקלו של האדם, לכמות הקילוגרמים שהוא מפחית ולשינוי במידות הגוף שלו לאחר תקופה של אימוני כושר, מתחילות להגיע המחמאות. הסובבים בבית ובמקום העבודה שהם חדי עין רואים את ההבדלים ולכן מתעניינים אילו אימונים מבצע אדם זה, באיזו דרגת עצימות, היכן זה מתקיים ולעיתים קרובות יש גם בקשה להצטרף למעגל של אימוני כושר. כשמצליחים לסחוף אדם נוסף לאימונים ובמיוחד אם מדובר באדם שלא ביצע פעילות ספורטיבית לאורך שנים רבות, זו בהחלט הצלחה ענקית.

גיוונים בסוגי האימונים

כל מי שמבצע אימוני כושר מודע וזוכר בעל פה את סדר האימונים שמכתיב מאמן הכושר. אך מעבר לכך יש חשיבות רבה לרענן את התרגילים ומדי פעם להוסיף תרגילים חדשים באמצעות המשקולות, עם גומיות ה – TRX , בעת השכיבה על המזרן ועוד. כל מאמני הכושר רוכשים ציוד חדש מעת לעת כדי לאתגר את הספורטאים וליצור עבורם רף גבוה לביצועים.

בדרך זו המתאמנים נותרים פרקי זמן ארוכים בחדר כושר מסוים או במרחב אימון ונהנים מכל רגע, לא רק מהפעילות הספורטיבית אלא גם מהאווירה הקסומה שנוצרת בין המתאמנים.

קרדיט תמונה: freepik
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.