מתי אפשר לחזור להתאמן אחרי ניתוח הגדלת חזה?

נשים רבות בוחרות לעבור הגדלת שדיים כדי להרגיש טוב יותר עם גופן ועם עצמן. אם את משקיעה בבריאות ובמראה גופך, יתכן ששאלת את עצמך מתי אפשר לחזור להתאמן אחרי ניתוח הגדלת חזה, מבלי להסתכן חלילה בגרימת נזק כלשהו או בפגיעה בהתאוששות.

ככלל, לאחר כחודש (3-6 שבועות) ניתן לחזור לפעילות גופנית באופן הדרגתי. בעוד שבשבוע הראשון לאחר הניתוח הרמת הידיים אסורה, ובחודש הראשון לאחר הניתוח חשוב שלא תרימי משקל כבד, הרי שלאחר כחודש ניתן כאמור להתחיל לחזור לפעילות גופנית מלאה, אך לא בבת אחת. לאחר פרק זמן זה תוכלי גם להתחיל שוב אימוני חיטוב באופן הדרגתי, ותוך התייעצות עם מדריך כושר. מומלץ להתחיל באימון השרירים הרחוקים מהחזה ולהתקדם באופן הדרגתי עד שתוכלי להפעיל את שרירי החזה עצמם.

מיד לאחר הניתוח חשוב שתלבשי חזיית ספורט טובה שתסייע לייצב את החזה שלך באופן שיקל עלייך להתאושש.

ומה עם הליכות? הליכות אפשר ורצוי לבצע כבר שלושה ימים לאחר הניתוח. מומלץ להתחיל בהליכות ליד הבית ומדי יום להגדיל בהדרגה את המרחק.

אילו פעילויות ספורטיביות תוכלי לבצע בהמשך?

לאחר שההתאוששות מהניתוח תסתיים, ותחזרי לשגרת ספורט מלאה, יש מספר פעילויות מומלצות שללא קשר להליך הגדלת החזה שעברת, יעזרו לך לשמור על בריאות, על רמות מרץ ואנרגיה גבוהות, על גוף חטוב ועל הרגשה טובה, רעננה וצעירה עם עצמך ועם גופך.

הנה כמה מהבולטות שבהן:

  • שחייה – לצד הליכה, שחייה נחשבת לפעילות הגופנית הבריאה ביותר. לאחר ניתוח הגדלת חזה, חשוב שלא תחזרי לשחות עד לאחר בין חודש לשישה שבועות מהניתוח. אולם לאחר שתשובי לשחות בהדרגה, אימון שחייה אחת לפרק הזמן שתבחרי יעזור לך לשמור על בריאותך ועל תחושה טובה עם עצמך ועם גופך.

    ישנם כמובן סגנונות שחייה שונים, עם יתרונות שונים לכל אחד מהם. נסקור כאן בקצרה את העיקריים שבהם:

    חזה – לרוב, זה סגנון השחייה הראשון שתלמדו. הוא קל ללימוד, מקל לשמור את הראש מעל למים ולראות היטב ומונע בעיות בנשימה. עם זאת, הוא איטי למדי ויעיל פחות מיתר הסגנונות.

    גב – יעיל, מאפשר שחייה למרחקים ארוכים ומצוין כפתרון לבעיות גב, וכמו כן מונע בעיות בנשימה. עם זאת, גם סגנון זה איטי למדי.

     חתירה – סגנון מהיר ויעיל. הקושי בו הוא שהפנים נמצאים רוב הזמן בתוך המים, וכדי לנשום עלינו להפנות את ראשנו הצידה תוך כדי השחייה.

  • הליכה – הליכה היא פעילות גופנית שאין בריאה וחשובה ממנה, וכאמור, בניגוד ליתר סוגי הספורט, את יכולה לעסוק בה (התחילי בהדרגה, והגדילי את המרחק מדי יום) כבר שלושה ימים בלבד לאחר הניתוח. הליכה מדי יום תסייע לך לשמור על בריאותך.
  • ריצה – לאחר סיום תקופת ההתאוששות מהניתוח, אימוני ריצה הם דרך מצוינת לשמור על כושר. מומלץ לרוץ אחת ליומיים ולתת לגוף להתאושש יממה בין אימון למשנהו, כדי להתגבר על זעזועים ומכות שונות שהוא עלול לקבל תוך כדי ריצה.
  • רכיבה על אופניים – גם רכיבה על אופניים היא פעילות ספורטיבית בריאה, מהנה ומצוינת לשמירה על כושר. לא סתם אומרים שמי שלמדו לרכב על אופניים, לעולם לא ישכחו לעשות זאת. לאחר שתתאוששי לחלוטין מהניתוח, אימוני אופניים יכולים להיות חלק מהשגרה שלך.

לסיכום, גם לאחר ניתוח הגדלת חזה תוכלי לחזור תוך פרק זמן קצר יחסית, באופן זהיר, מבוקר והדרגתי כמובן ותוך התייעצות עם רופאות\ים ומאמנות\י כושר, לפעילות גופנית מלאה.

בהצלחה!

GIRL SPORT

GIRL SPORT
Andrea Piacquadio באתר PEXELS
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.