הורדת שומן בטני – כל מה שחשוב לדעת

מי מאיתנו לא היה רוצה להיפטר משומן עודף באזור הבטן וליהנות מבריאות משופרת, מתחושה צעירה חיונית ואנרגטית הרבה יותר, וממראה אטרקטיבי, חטוב ומטופח?

במאמר זה ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב שתדעו על שומן בטני ועל הדרכים להוריד אותו. מוכנים? מעולה. בואו נתחיל.

חיטוב הגוף – העתיד מתחיל כאן

כדי להגיע לתוצאות מרשימות, ארוכות טווח ובנות קיימא בתחום ההולך ומתפתח של חיטוב הגוף חשוב שתקפידו לשמור על מספר עקרונות יסוד. נסקור על קצה המזלג כל אחד מהם:

  • מחויבות – השלב הראשון בדרך שלכם להפוך לחטובים, הוא להחליט שאתם נחושים להשלים את התהליך, גם אם הוא יהיה קשה וגם אם יכלול מהמורות, נפילות, חריגות ורגעי ייאוש – ומתוך ידיעה שהוא אכן יכלול את כל אלו. רק מחויבות להתמיד למרות הקשיים והכרה בכך שאין תהליך חלק או מושלם, תאפשר לכם לעבור אותו בהצלחה.
  • מוטיבציה – כדי לחטב את גופכם ולהגיע לתוצאות מתמשכות, חשוב שתמצאו את המוטיבציה שתעזור לכם להחזיק ולהתמיד בתהליך גם ברגעים הקשים יותר. ישנן ארבע רמות מוטיבציה שיעזרו לכם בכך:
  • מוטיבציה שלילית – התחושה השלילית שלכם לגבי מראה גופכם כרגע, הדאגה שלכם לעתידכם הבריאותי והבושה שלכם ללכת בחוף הים ללא חולצה, למשל, כולן דוגמאות למוטיבציה שלילית. יש למוטיבציה מסוג זה חשיבות רבה בלעזור לכם להתמיד בתהליך חיטוב גופכם.
  • מוטיבציה חיובית – ההנאה הרבה שאתם חשים מלדמיין את מראה גופכם לאחר התהליך, את בריאותכם, הרצון העמוק שלכם לחיות עוד שנים רבות כאנשים בריאים למענכם ולמען משפחתכם, הגאווה שתחושו כשתהיו חטובים ותוכלו להסתובב בחוף הים עם בטן שטוחה – כל אלו הן דוגמאות למוטיבציה חיובית, החשובה ביותר אף היא.
  • מוטיבציה התפתחותית – מוטיבציה הקשורה לרצון להתפתח, לצמוח, להשתפר ולהיות טובים יותר. מגיעה בשלבים מתקדמים יותר של התהליך.
  • מוטיבציה זהותית – הדרגה הגבוהה ביותר של מוטיבציה, שתסייע לכם לשמור על אורח חיים בריא המבטיח שגופכם יישאר חטוב פשוט כי זה מי שאתם, זה האופן בו תגדירו את עצמכם.
  • התמדה – רק התמדה בתהליך, על רגעיו הקשים, תאפשר לכם לצלוח אותו.
  • סבלנות – עליכם לזכור כאמור שכל תהליך הוא ספירלי, ולא ליניארי. אין תהליך משמעותי שמתקדם באופן חלק ובקו ישר. כל תהליך כולל מעידות, חריגות, נפילות ורגעי משבר. מה שהופך תהליך למוצלח הוא לא היעדרם של כל אלו – אלא היכולת לקבל אותם ולהמשיך הלאה.
  • תמיכה – אל תנסו לעשות הכול לבד. מקורות תמיכה כמו קבוצות חיטוב ודיאטה, אנשי מקצוע וכמובן חברים ובני משפחה יכולים להיות קריטיים להצלחה שלכם.

פעילות ספורטיבית – כך תחטבו את גופכם

ישנו מגוון רחב של פעילויות גופניות שיסייעו לכם לשמור על כושר, גזרה חטובה ומראה בריא, צעיר ואטרקטיבי. נבחן כאן בקצרה שתיים מהן:

  • רכיבה על אופניים – כל מי שיוצא באופן קבוע, אחת לכמה ימים, לרכיבה על אופניים, יכול להעיד מניסיון אישי עד כמה פעילות זו משפרת את ההרגשה הגופנית, את מצב הרוח, את רמות האנרגיה ואת התחושה שלכם עם עצמכם ועם גופכם. אימון אופניים הוא שיטה מצוינת עבורכם לשמור על כושר.
  • ריצה – ריצה היא פעילות נוספת שאם תבצעו באופן מתון, תוך שאתם נותנים לגוף להתאושש יממה בין אימון לאימון, תסייע לכם לשמור על בריאותכם. אימון ריצה אחת ליומיים הוא דרך מעולה לשמור על כושר.

הכי חשוב לזכור: השומן הבטני שלכם לא הולך להתפנות מרצונו החופשי. בשביל זה אתם צריכים לעזור לו.

בהצלחה!

SPORT

SPORT
Tirachard Kumtanom באתר PEXELS
הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.