למה חשוב לבחור בחיים של אורח חיים בריא וספורט

אנחנו רוצים להיות בריאים ושמחים, לקום בבוקר עם אנרגיות ולטרוף את העולם. אז איך עושים את זה? פשוט שומרים על אורח חיים בריא. במאמר הזה נסביר מהו אורח חיים בריא וכיצד מקיימים אותו לאורך החיים.

בריאות הגוף

ביסודו של אורח חיים בריא עומדות תזונה נכונה, פעילות גופנית מתאימה והימנעות מעישון. רק כך אפשר לשמור על גוף בריא וחזק שישרת אותנו נאמנה גם כשנהיה בגיל מתקדם. פעילות גופנית חשובה לשיפור תפקוד הלב והריאות ולחיזוק והגמשת השרירים ומערכת השלד. לחיזוק מערכת השלד (העצמות והמפרקים) חשיבות עליונה במניעת שברים ופציעות בגיל מבוגר.

פעילות ספורטיבית גם עוזרת לשמור על משקל גוף תקין, והיא ידועה בכוחה להפחית את הסיכוי לחלות בדמנציה. מומלץ לבחור ימים ושעות קבועים, ולעסוק בפעילות שאתם נהנים ממנה שיקלו עליכם להתמיד בה כמו אימון שעושים כאשר מגיעים אל חדר כושר בחולון, במהלך ריצה או טניס.

בנוסף, חשוב להקפיד על תזונה נכונה. השתדלו לצרוך שמנים מן הצומח כמו שמן זית, אבוקדו וטחינה ונסו להפחית צריכה של שומנים רוויים המצויים בבשר ומוצרי חלב. כדאי להימנע ככל האפשר ממוצרים המכילים שומן טראנס כמו בורקסים, עוגיות וחטיפים.

מומלץ לשלב בתפריט הרבה פירות וירקות טריים ולשתות מים במקום מיצים המכילים כמויות סוכר גדולות. הקפדה על תזונה בריאה תסייע לכם להימנע מרמה גבוהה של כולסטרול רע בדם ותפחית את הסיכוי למחלות לב שונות ולסוכרת. שינה מרעננת
שינה טובה היא אחת הארובות לחיים טובים, שמחים ופעילים. הקפדה על פעילות גופנית יכולה לשפר מאוד את איכות השינה שלנו. די ברבע שעה של פעילות ספורט מדי יום כדי להבחין בשיפור של ממש. גם אם נפחית את כמויות הקפאין והסוכר שבמזונותינו, נשיג הטבה משמעותית באיכות השינה.

פחות הוצאות

שמירה על אורח חיים בריא מסייעת מאוד במניעת מחלות. אלה כרוכות כידוע בביקורים אצל רופאים פרטיים, קניית תרופות יקרות ואובדן של ימי עבודה. באמצעות אימוץ אורח חיים בריא תימנעו מכל אלה ותחסכו כסף רב. בנוסף, תזונה נכונה תיאלץ אתכם לוותר על מזונות תעשייתיים, מזיקים ויקרים כמו קציצות המבורגר, פיצות מוכנות ובורקסים וכך תחסכו אף יותר.

שכלול היכולות הקולינריות

ההכרח להכין את האוכל שתאכלו בעצמכם ישפר פלאים את כישורי הבישול והאפייה שלכם. אתם תתגאו ביכולתכם להעמיד ארוחה מעולה בלי מאמץ, ותשמחו לארח משפחה וחברים בימי חול ובחגים.
מצב רוח טוב
מחקרים מראים שפעילות גופנית סדירה מסייעת לשמור על מצב רוח טוב ומונעת דיכאון. יש לכך סיבה פיזיולוגית: בזמן ריצה, שיעור אירובי או כל פעילות ספורטיבית, מופרשים לדם הורמונים מסוימים שגורמים לעלייה במצב הרוח. למצב רוח טוב ויציבות נפשית תורם מאוד גם סדר יום מאוזן שמאפשר הרפיה מן המתחים שמלווים אותנו ביומיום ושמייצר זמנים קבועים לעיסוק בתחביבים. דאגו לשריין זמנים קבועים שבהם תעשו פעילות שאתם אוהבים – ציור, נגרות, כתיבה, בישול או כל עיסוק אחר. הדבר ישפר את איכות השינה, את ביצועיכם בעבודה ופשוט יהפוך אתכם למאושרים יותר. 

הילה מלול אימון כושר גופני
הילה מלול אימון כושר גופני

הילה מלול בוגרת לימודים אקדמאיים ומאמנת אישית. מנהלת המרכז לאימון אישי בישראל.